Laptop als effecten paneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daedeloth
    • Aug 2004
    • 4

Laptop als effecten paneel

Hey

Ik ben een kleine beginnende dj (= weinig geld ) en ik zou mijn laptop als effectenpanneel willen gebruiken. Dit lijkt me perfect doenbaar (effect line out op line in van laptop, laptop out op effect line in van mengpanneel), maar nu ben ik op zoek naar software...

Kent iemand software die geschikt zou zijn voor dit?

Bedankt.
  • Koszmo
    • Nov 2002
    • 185

Gaaf idee!

Ik weet helaas hier geen software voor...

Ben benieuwt!
    Profiel - Mailtje

Comment

• ljanton
      • Sep 2003
      • 373

ja tis wel een goed idee , ik heb dat ook gedaan .. maar niet met effecten .. ik heb op m'n laptop een digitale EQ voor het afstellen van m'n geluid ... het programmma noemt pinguin , mss hebben die ook nog een programma met wat jij zoekt

greet'zz ljanton

Comment

• djroyS
        • Aug 2004
        • 132

jah het klinkt wel leuk kun je em niet gewoon op een vrije ingang zette op je mangtafel?
        Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Effecten doe je doorgaans via je effect line (in/out) niet op een vrij kanaal.
          Dan heb je dus een kanaal waar je afspeelt, die naar je lappie, die weer naar een vrij kanaal, dus heb je 2 dezelfde signalen eigenlijk op 2 verschillende kanalen alleen de een bewerkt en de ander neutraal.
          Trouwens, EQ via je lap, dan maak je denk ik eerder je geluid slechter dan beter, tenzij je natuurlijk een ontzettend goeie geluidskaart hebt maar zo'n ding aanschaffen is net zo duur als een redelijke normale EQ, wat me toch makkelijker lijkt want je kan sneller reageren bij Feedback en het is minder kwetsbaar dan een lappie.
          We're ready to party, are you?

Comment

• daantje
            • Aug 2004
            • 265

hallo een vriend van me heeft het ook op mijn laptop gezet en het voegt niet veel toe. sorry dat zeg ik fout een hoop geruis. volgens mij een afrader. je kan beter net zoals DJ.T zegt een normale EQ kopen wel zo makkelijk.

adios en succes

mijn EQ was slecht misschien is die van jou beter i don't know de keuze ligt bij jou
            can you feel the light [:)]

Comment

• Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

pinguin is software dat ook meet, dus niet alleen een eq maar meer een analizer zeg maar, en deze past het signaal automatisch aan.

weet hetniet exact, want ik ben er geen fan van, maar het schijnt niet echt slecht te zijn, mits de soundcard natuurlijk van goede kwaliteit is.
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...