Speakers huren voor een drive-in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • john1968
    • Aug 2004
    • 46

Speakers huren voor een drive-in

Ik heb een lang na zitten denken of ik een versterker met speakers koop, of de speakers zelf maak. Wat vinden jullie ervan? Ik vind dat ik al mijn apperatuur gewoon goed moet hebben tot aan de versterker en dan per situatie (zaal, tent buiten, aantal bezoekers e.d.)speakers met versterkers huren. Zo ben je op alle soorten feesten flexibel wat geluid betreft. Heeft iemand hier ervaring mee of ben je op den duur toch veel duurder uit dan zelf een versterker en een paar standaard speakers te kopen?
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

Budget, toepassing (uitgebreider), aantal personen, gewenste kwaliteit geluid/luidsprekers, muziekstijl, lokatie(s)?

Mvg Johan

Comment

• djroyS
      • Aug 2004
      • 132

rademakers je vergeet de zoekfunctie bij het lisjtej toe te voege
      Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• VERVALLEN

Voor het echte zwaardere werk voor groot publiek en dergelijk (vermogen van 6000WRMS of meer) zou ik overwegen te huren.
        Kopen van zult materiaal is enorm tasten in de geldbuidel!

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

Als je koopt heb je nooit genoeg of ben je snel uitgekeken op je eigen set !! Het zou beter zijn dat jezelf een leuk kompakt systeempie koopt en voor de grotere projecten bijhuurt. Mocht het zijn dat je alleen maar grote projecten krijgt in de toekomst kun je beter iets aanschaffen gebruikt of nieuw ( ligt aan je budget )

Posting bewertkt door moderator, de plaatser weet ongetwijfeld waarom!

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

Als je koopt heb je nooit genoeg of ben je snel uitgekeken op je eigen set !! Het zou beter zijn dat jezelf een leuk kompakt systeempie koopt en voor de grotere projecten bijhuurt. Mocht het zijn dat je alleen maar grote projecten krijgt in de toekomst kun je beter iets aanschaffen gebruikt of nieuw ( ligt aan je budget )

Comment

• pro`d`user
              • Jun 2002
              • 534

Vertel is wat je zoal van plan bent en wat je budget is.
              Barry K.
              Wij werken met EV ole ole
              In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• jens
                • Aug 2004
                • 1067

ach je kan beter als je niet al te veel shows heb gewoon een eigen setje aanschaffen voor de shows die er ook bij passen ..dus als je vaak feesten draait voor +- 300 man dan zou ik lekker een sub en top kopen bijvoorbeeld....mocht je grotere shows hebben dan zou ik lekker huren....je kan bij de aanschaf wel bv kijken naar de systemen bij jouw in de buurt van andere bedrijven ...zodat als je moet hutren bijv hetzelfde merk en type kan bijhuren

Comment

• NiekR
                  • Sep 2004
                  • 80

"dus als je vaak feesten draait voor +- 300 man dan zou ik lekker een sub en top kopen bijvoorbeeld"

Ik denk dat je voor dat soort feestjes niet genoeg hebt aan 1 sub met top per kant... Voor 300 man draai je toch wat lekkerder met dubbele sets (of zelfs driedubbel laag).

Je kunt wel gaan zeggen van 'als je dit...' of 'als je dat...', maar het gaat erom hoe vaak je een optreden hebt.
                  Voorbeeld: als je 3 optredens per jaar hebt voor 500 man, zou ik geen installatie aanschaffen voor dat aantal personen...
                  John moet gewoon even iets meer info prijsgeven over wat zijn plannen zijn. Dan kun je eigenlijk pas gaan adviseren!
                  Dus John, als je info wilt; lees hierboven even...
                  Mvg,

Niek
                  Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

citaat:Als je koopt heb je nooit genoeg of ben je snel uitgekeken op je eigen set !!
                    Dit vindt ik nou eens echt gelul, als je uitgekeken raakt op je set, dan moet je je maar eens gaan afvragen of je wel het goede hebt aangeschaft. ik heb verschillende setjes in de verhuur en ik heb nog van geen enkele set spijt. je moet alleen goed bedenken wat je nodig hebt en niet kopen naar je budget op dat moment, spaar liever door en koop iets goeds. Ik bedoel te zeggen dat als je goed over je set nadenkt en de set koopt die je nodig hebt en niet omdat je op dat moment 500 euro in je portomonee hebt zitten, daar een hele set van proberen te kopen. spaar liever door voor een set waar je geen spijt van krijgt..

Voor grotere sets kun je altijd naar een verhuurder gaan
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...