Wat heb je tegenwoordig nodig voor een drive-inn?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djlaakie
    • Sep 2004
    • 130

Wat heb je tegenwoordig nodig voor een drive-inn?

Hallo allemaal,

Ik heb nu 2 boxen van Max 450W.
    Een mengpaneel
    2 cd-spelers(huis tuin en keuken)
    versterker

Ik wil alleen beter spul kopen met wat meer Watts. Ook wil ik dan 2 subs en 2 tops hebben ipv. 2 full-range boxen. Ongeveer per kant een RMS van 700W.( hoeveel man kan je hier ongeveer mee doen )???
    Maar ook nieuw mengpaneel,cd-spelers(prof) en nieuwe versterker(s)

Ook wat licht moet er bij.
    Niet te veel nog, begin namelijk pas net.

De maximale kosten voor dit alles is 2500 euro.

Ik weet niet of het hier mee te redden valt. Ik hoop jullie advies te horen. Maar de kosten mogen natuurlijk ook minder.

Groetjes,

Dj Laakie
  • Klaaske
    • Jun 2003
    • 571

Welkom, ik zou zeggen gebruik de zoekmachine, er is heeeeeeel veeel informatie over het beginnen van een drive-in-show te vinden.
    <font size=\"1\">
    Groeten,
    Jaap
    <b>
    -[GSXke :)]-
    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• djlaakie
      • Sep 2004
      • 130

Hallo TDS,

Ik heb een beetje lopen zoeken maar niet echt wat. Ik had gister ook al heel het forum afgezocht. Maar ik wil gewoon een beetje persoonlijk advies. Want niet elke vraag is het zelfde dus het andwoord ook niet.

Groetjes,

Dj laakie

Comment

• Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

Hoi Laakie,

citaat:Ongeveer per kant een RMS van 700W.( hoeveel man kan je hier ongeveer mee doen )???
        Hoe kom je aan het idee 700 Wrms nodig te hebben? En laten we de vraag even omdraaien: Voor hoeveel personen wil je draaien?

Lees in ieder geval even het topic "vuistregel" door, een paar topics beneden dat van jou. Dat zou al een vraag moeten beantwoorden.

Mvg Johan

Comment

• Roland
          • Jan 2001
          • 480

denk dat het begint met geld.

Hoe meer budget je hebt hoe meer en beter materiaal je kunt kopen. Daarnaast moet je goed gaan afvragen wat wil je ermee doen.
          Voor bruiloften bijv. Kun je beter eerst een parren set kopen met kleine effecten ipv alleen een mega strobo. Als je snapt wat ik bedoel, veel succes.
          Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

citaat:Geplaatst door djlaakie

per kant een RMS van 700W.( hoeveel man kan je hier ongeveer mee doen )???
            In een sporthal 300 man !
            In een tent 50 man !
            In een klein cafeetje 50 man !
            In openlucht alleen voor spraakdoeleinden !
            maw daar is geeeeeeeeeeeeeeen deftig antwoord op te geven
            Er zijn oneindig veel mogelijkheden : muziekkeuze, welk feest enz...
            Ga je subs gebruiken of niet ?
            Welke toppen enz...enz...enz...

De acoustic bepaald alles !!!!!!!!!!!

Met een budget van 2500 euro kan je uiteraard wel iets kopen, maar of je daar direct een discobar mee opzet is een andere vraag
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Mark-LED
              • May 2004
              • 822

citaat:Geplaatst door sis
              Met een budget van 2500 euro kan je uiteraard wel iets kopen, maar of je daar direct een discobar mee opzet is een andere vraag
              sis
              Ik ben voor mijn show met het geluid alleen al bijna 5000,- euro kwijt, en dan heb ik geen high-end spul

Comment

• djlaakie
                • Sep 2004
                • 130

citaat:Geplaatst door Rademakers
                1:Hoe kom je aan het idee 700 Wrms nodig te hebben?
                2:En laten we de vraag even omdraaien: Voor hoeveel personen wil je draaien?
                Mvg Johan
                1:Leek me wel wat. Ik heb namelijk nu 450 peak per speaker.

2:Ik denk maximaal 600 man. Ik kijk dan gelijk de toekomst in.

Comment

• pro`d`user
                  • Jun 2002
                  • 534

600 man, ik neem aan dat je daar niet een budget van 2500euro voor had want
                  dat gaat je niet lukken. Je zou natuurlijk met een klein setje wat goed uit
                  te bereiden valt kunnen beginnen, bijvoorbeeld fullrange speakers waar je ook
                  in een wat later stadium aan zou kunnen hebben. (waarvan de kwaliteit ook goed
                  genoeg is voor over een paar jaar dus dat je dan niet een heel ander merk wil)

Ik raad je vooral aan om is tweedehands te gaan kijken, of wil je per se nieuw?
                  Barry K.
                  Wij werken met EV ole ole
                  In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• djroyS
                    • Aug 2004
                    • 132

nouw dan kan ik je al vertellen dat je 600 man bij lange na niet haalf met 2x 700 watt. Dan gaan we toch van minimaal 1000 uit en dan is het nog te weinig
                    Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• DJ.T
                      • Nov 2002
                      • 1502

citaat:Geplaatst door djroyS

nouw dan kan ik je al vertellen dat je 600 man bij lange na niet haalf met 2x 700 watt. Dan gaan we toch van minimaal 1000 uit en dan is het nog te weinig
                      [B)][B)][B)]
                      Sorry ik ben met stomheid geslagen, dan mag je mij toch eens vertellen waar jij dit op basseert!
                      Waar jij je uberhaupt op basseert als je praat in Watts zou ik wel eens willen weten.
                      We're ready to party, are you?

Comment

• DJP-BIM
                        • Jan 2004
                        • 289

sommige mensen praten graag p**p maar ik ben daar danook wel benieuwd naar
                        bimshowequipment.nl

Comment

• djbirdie
                          • Oct 2002
                          • 509

hoi djlaakie, bekijk ook dit topic even: http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...?TOPIC_ID=1671
                          grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Rademakers
                            • Jul 2003
                            • 1281

citaat:2:Ik denk maximaal 600 man. Ik kijk dan gelijk de toekomst in.
                            [:0][:0][xx(][xx(]

Kijk maar liever een stukje minder ver de toekomst in . Met het budget zoals je dat nu gesteld hebt, kun je het beste richten op ca. 50 man op redelijk niveau (geen beukwerk), aangezien je ook nog andere apparatuur moet kopen.

De kleur van de binnenkant van de kast, vind ik over het algemeen nog net iets interessanter als het piekvermogen (lees belastbaarheid). De echte belastbaarheid zal waarschijnlijk ergens tussen de 100 á 250 Wrms hangen. Het rendement (lees gevoeligheid) zal waarschijnlijk niet al te best zijn, dus elke enigzins serieuze fullrange kast van ca. 250 Wrms zal al een hele verbetering zijn.

Het is inderdaad verstandig als je enigzins inleest op de materie, hier op deze forums. Er valt namelijk zoveel te vertellen, dat het ondoenlijk is om dat in één topic te stoppen. Bovendien is het al vele malen verteld.

Mvg Johan

Comment

• djroyS
                              • Aug 2004
                              • 132

[/quote]

[B)][B)][B)]
                              Sorry ik ben met stomheid geslagen, dan mag je mij toch eens vertellen waar jij dit op basseert!
                              Waar jij je uberhaupt op basseert als je praat in Watts zou ik wel eens willen weten.
                              [/quote]

Nou is nogal eenvoudig als jij lekker porrie wil geven in een zal (hij zegt 600 man) haal je dat toch nooit met 700 watt en dna maak het mijn niejt uit of ik nu in decibel of in watt praat. Met 700 watt tegen 600 mensen aanduwen voor 2500 euro. Kom op dnek is even na.
                              Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

Working...