Wat heb je tegenwoordig nodig voor een drive-inn?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

citaat:Geplaatst door vasco
    ...bezint eer ge begint lijkt mij wel een verstandige keuze...
    Ik zij het al eerder

Comment

• LuPuS
      • Dec 2002
      • 457

Zet de set nog eens hier dat we hem allemaal nog even mogen beoordelen anders
      ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• DJEM
        • Jul 2004
        • 254

citaat:Geplaatst door djlaakie

eigelijk zit ik te twijfelen.

Ik moet nu kijken wat me vader zegd.

Ik moet hem vragen wat hij vind.

Kennelijk hebben wij toch iets van positieve invloed op deze persoon. Het lijkt wel een "klei clubje"[]
        Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• NiekR
          • Sep 2004
          • 80

Misschien kom ik een beetje met de deur in huis vallen, maar ik wil even aangeven hoe ik begonnen ben:

2 dap 2x15" kastjes met versterker en qua licht een 17W strobe(-je) met lichtorgel (zo'n 3-deleige knipperlamp).

Pas als je serieus geld gaat verdienen kun je dat uitbreiden, maar nooit met schulden beginnen! Als he dan verkeert uitpakt heb je een probleem... (maar ik dwaal af)

Een jaartje later heb ik de speakers geleidelijk aan vervangen door Eminence/Beyma en JBL componenten, zodat het rendement en de belastbaarheid flink omhoog gingen (van 450W max naar 1000W rms en van 97dB naar 104dB...).

Nu draai ik disco's met een Hughes&Kettner Linear Pro (2x3800W)speaker set en Carver versterkers. Ter uitbreiding heb ik hier dubbele 18" EV sublaagkasten bij voor binnen en voor buiten een 21" W-bin (per kant).

Wat ik hiermee wil aangeven is dat je niet groot hoeft te beginnen om te 'overleven'. In mijn tijd was de DAP apparatuur (eerlijk gezegd en achteraf) eigenlijk DRAP, maar tegenwoordig durf ik dat niet meer te beweren! Zoals mijn handtekening al aangeeft is prijs/kwaliteit zeker goed om mee te beginnen!
          Succes en afwachtend op de link (die er niet meer stond; we zijn allemaal nieuwschierig hier),

Niek
          Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

Comment

• djlaakie
            • Sep 2004
            • 130

ok,

Hier de link naar de eerste set:

Hier een lijstje er van:http://home.wanadoo.nl/fam.van.klink/lijst.html

Hier een link naar de tweede set. Die ik als laatste zag.

Hier een lijstje er van:

Graag jullie advies over beide setjes en welke jullie zouden kiezen en wat jullie er voor neer zouden leggen.

Groetjes,

Dj laakie

Comment

• DJEM
              • Jul 2004
              • 254

Zou dan voor de eerste gaan, en die 3000 strak neerleggen. Dat is een prijs waar niet op kan onderhandellen.

Bij set 2 zit je met een versterker-mengpaneel en lage watts van je subs (400w).
              Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• djlaakie
                • Sep 2004
                • 130

Ik neem zo ie zo een ander mengpaneel dus dat is geen probleem.

Die subs kan ik voorlopig gebruiken. Ik kan later altijd zwaardere er bij kopen.

En bij de 2e zit een aanhanger is ook niet verkeer lijkt mij.

Comment

• NiekR
                  • Sep 2004
                  • 80

citaat:Geplaatst door DJEM

Zou dan voor de eerste gaan, en die 3000 strak neerleggen. Dat is een prijs waar niet op kan onderhandellen.

Bij set 2 zit je met een versterker-mengpaneel en lage watts van je subs (400w).
                  Bij de eerste set is het vermogen van de sub wel in max power opgegeven! (dus 1200W max power)
                  Bij de tweede set is het rms vermogen weergegeven (dus 400W rms) van de sub.
                  Ik moet hier wel bij zeggen dat ik de nieuwe behringerserie wel goed vind klinken (voor het geld).

Maar het is sowieso moeilijk hier een goed oordeel over te geven:
                  Set 1 is erg mooi qua licht maar het geluid is minder,
                  Set 2 is minder qua licht, maar geluid is beter.

Jammer dat de hele set in 1 koop aangeboden wordt, anders zou je het een en ander kunnen combineren!

Weet je zeker dat je meteen een complete set wilt kopen? Je hebt natuurlijk wel meteen wat, maar het kost ook een flinke zak geld! En uiteraard (niet te vergeten) 2e hands...

Groeten,

Niek

Comment

• djlaakie
                    • Sep 2004
                    • 130

Ok, dat is waar.

het liefst kocht ik het licht van Set1 en het geluid van Set2.

Dan heb ik een hele mooie compleete set.

Maarja helaas kan dat niet.

Ik moet het er nog even met me vader over hebben....

Jullie horen het wel van me.

Advies is nog steeds welkom.

Greets,

Dj Laakie

Owja ik heb er nog 1, maar daar zit ik HEEEEEELLL erg over te twijfelen ivm. de prijs.

Comment

• DJEM
                      • Jul 2004
                      • 254

Heb je iedergeval je goede mengpaneel weer. Begint bijna een quartet te worden.. "max ik van jou dan de behringer 1000?" "Is goed als ik van jou de....."

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

citaat:Geplaatst door djlaakie

Owja ik heb er nog 1, maar daar zit ik HEEEEEELLL erg over te twijfelen ivm. de prijs.

http://www.marktplaats.nl/markt/muzi...s%3D50%26m%3D0
                        Er zitten iig een aantal zeer goede spullen bij (nu weet ik niet de staat). Als de prijs niet te veel stijgt, zou ik het er best voor over hebben als ik jou was. In principe heb je dan meteen een show met A-merken.

Comment

• djlaakie
                          • Sep 2004
                          • 130

@ DJEM

Ik snap je niet helemaal..

@ JB

Dat is waar maar toch..

Ik weet het echt niet. Dus jullie advies is meer dan welkom.

Comment

• T-Nuzz
                            • Dec 2002
                            • 274

Iets wat ik vanaf het begin al niet begrijp. Je gaat met je budget van 2500 tot 6000 euro en dan wel een tweedehands DX 1000 willen kopen?
                            Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• NiekR
                              • Sep 2004
                              • 80

Volgens mij is het probleem dat je te groot denkt of te ver vooruit wilt kijken. Je hoeft op jouw leeftijd niet meteen met een vette discoshow te beginnen. Ik ken er persoonlijk weinig die zo zijn begonnen...
                              Mij lijkt het verstandig als je gewoon 'klein' begint, met eigen spul. Je weet dan zeker dat het allemaal goed is en hoe het in elkaar zit.
                              2e hands spul lijkt wel leuk en aardig, maar je kunt je er flink in vergissen (niet alleen qua investering, maar ook onderhoud, vervoer, staat...).
                              Groet,

Niek

Comment

• RDH
                                • Aug 2001
                                • 298

Ik vraag me sterk af eigenlijk, waar je als 16-jarige het geld vandaan haalt? Ik ben zelf op het moment 17 en ik zou niet in 1x zomaar 3000-6000 euro op tafel kunnen leggen voor een complete show! En vergeet niet, daar doe je echt wel even over voordat je het terug hebt. Het duurt echt wel even voordat mensen je kennen, en voordat je dus je opdrachten krijgt waar het geld mee binnen komt. Iedereen begint klein, in een huiskamertje voor 20 groep acht kinderen en krijgt daar 45 euro voor ofzoiets. Je kunt wel een geluidsset hebben waar je 600 man mee kan doen, maar krijg je zomaar een opdracht voor 600 man? Sterker nog, krijg je vaker een opdracht voor 600 man? Mijn advies dan ook, koop 2 goede topjes (leuke 15/1 combo, JBL ofzo) en een degelijke versterker. Doe dat netjes in kisten en koop een paar goede statiefjes voor de toppen. Koop verder een degelijke CD speler en een leuke mixer, verder dan nog 2 statiefjes parren met een T4 latje en een simpel DMX lichttafeltje. Hier kun je showtjes tot 100 man mee doen. Begrijp me niet verkeerd hoor, het is alleen opbouwende kritiek. Maar wat als mensen jou als DJ/entertainer niet zo leuk vinden? Of wat als jij toch niet blijkt te kunnen bereiken met het publiek wat je graag zou willen? Het lijkt me niet altijd een goed idee om meteen zo groot te beginnen, want in de eerste jaren gebruik je toch niet al je apparatuur. Dit is mijn visie op het verhaal...

succes!

Remco

Comment

Working...