JBL 2225 vervangen in glijbaan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Volcano
    • Oct 2004
    • 10

JBL 2225 vervangen in glijbaan

Een vraagje in verband met het vervangen van mijn jbl 2225 luidsprekers.
    Ik heb een set met per kant 3 glijbanen (2225) met daarop 2 2inch hoorns (jbl 2446 driver + 2390 hoorn) en 4 supertweeters (2405).
    Ik speel al enkele jaren met deze set en het geluid is altijd heel goed geweest.
    Maar de laatste tijd heb ik wat last met het vermogen van mijn bassen. Ik verhuur nl vaak aan organisaties die vooral reggae, elektronica en andere muziek spelen met extra veel sublaag spelen.
    Mijn vraag is nu, als ik de drivers in de glijbanen vervang met zwaarder exemplaren (bv 800 w ipv 200 w), ga ik dan ook effectief wat luider kunnen of is het verschil enkel klein? en zo ja welke driver zou in aanmerking kunnen komen?

ps. mijn versterkers zijn voor de bassen 1x crown ma 1200 voor 2 kasten en 1x crown ma 2400 voor 2 kasten
  • RDH
    • Aug 2001
    • 298

je komt dan in de knoei met het ontwerp van je kasten. Deze kasten zijn natuurlijk ontworpen voor de driver die erin ligt en daar zijn de T/S parameters dan ook naar. Zomaar een andere driver erin steken lijkt mij niet de oplossing

Remco

Comment

• som
      • Nov 2002
      • 787

volgens mij kan je de 2225 gewoon vervangen door een 2226.
      effies bij jbl.com gekeken maar daar doet de helft het niet[B)]
      Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Volcano
        • Oct 2004
        • 10

Ja, ik weet dat ik er de 2226 kan insteken, maar ik vroeg me af als dit nuttig is. 400 w voor de 2225 en 600w voor de 2226 met het zelfde rendament geeft maar een winst van ongv. 4 dB, niet echt ongeloofelijk veel meer dus. Ben eerder op zoek naar een ander beestje met meer vermogen en rendament (als dat bestaat).