protect led palladium 1200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RonV
    • Jul 2004
    • 67

protect led palladium 1200

ik heb zojuist de dap palladium p-1200 binnengekregen en hij doet geweldig zijn werk[^]... Heb alleen 2 problemen: 1) de protect lamp blijft branden als ik de versterker uitzet. 2) de linker uitgang houdt het heel afentoe voor gezien.Zet ik de amp uit en weer aan, doet hij het weer[B)] .Ik heb de oplossing van 1) hier een keer op een topic gelezen maar ik kan dat topic nergens terugvinden. Heeft iemand misschien een oplossing voor mij?
    DOE MIJ MAAR QUEEN, MET UHH DIE VAN DE STOFZUIGER!
  • nijhuisr
    • May 2003
    • 182

De oplossing is om hem terug te brengen waar hij vandaan komt (Garantie)

Comment

• RonV
      • Jul 2004
      • 67

maar waar kan het led"probleem" dan aan liggen? Want ik heb nu gemerkt dat na n tijd de protect leds wel uitgaan? Dus wat is de reden dat ze aanblijven?

Comment

• SpaceyDeeJ
        • Sep 2001
        • 876

Met alle respect, maar ik word een beetje zwaar vermoeid van zeurende mensen. Sorry RonV, maar je hebt een nieuw apparaat gekocht waar problemen mee zijn.

Ga er mee terug daar naar waar je hem gekocht hebt !!! Zoiets heet garantie. Je hebt hem zwart gekocht ? Of zonder bon, tja dat is dan nu eenmaal je risico !

cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• F.V.D.88
          • May 2004
          • 58

Het led"probleem" is geen echt ledprobleem, want dat is standaard op alle DAP palladiums. Als je de palladium uit zet; dan blijven de ledjes nog een tijdje 'aan' totdat ze doven.
          MVG, Frank

Comment

• Freek Fokker
            • Aug 2003
            • 495

citaat:dan blijven de ledjes nog een tijdje 'aan' totdat ze doven.
            is meestal wel het geval ja
            SR20DET

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Vraagje: als een versterker wordt afgeschakeld, kan er toch nog een tijdje spanning staan op een aantal onderdelen. Is dat niet de reden waarom die ledjes nog even blijven branden?

Ik heb namelijk hetzelfde met mijn Boost PX-2400...

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

maar feit blijft dat er af en toe een kant wegvalt, niet echt reclame als je ergens staat te draaien. Beetpakken en terug ermee onder het motto: Garantie heb je niet voor niks.

Geen vragen over stellen hoe het kan komen, het moet gewoon goed werken of het nou een EV is of een Dap maakt nix uit. je betaalt voor een werkende Amp en die behoor je dus ook te krijgen (of heb je maar voor 1 kanaal betaald?? :-P

Grz Ron
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• F.V.D.88
                  • May 2004
                  • 58

Klopt, als er nergens geen spanning meer staat op de onderdelen gaan de ledjes uit.
                  MVG, Frank

Comment

• RonV
                    • Jul 2004
                    • 67

bedankt voor al jullie reacties. Het antwoordt op het eerste probleem, dat er nog spanning op staat dacht ik zelf ook al, dus dat lijkt mij dan ook niet echt n probleem en dit is voor mij dus ook klaar. Mijn 2e probleem heb ik denk ik zelf al opgelost want ik heb nog een tijd met mijn kabletjes enz. zitten spelen en ben tot de conclusie gekomen dat er geen geluid door een kant komt als ik de kabel op een bepaalde manier in de amp heb zitten. Draai ik de kabel een stukje, dan doet hij het wel. Dus naar mijn idee is probleem 2 ook opgelost. Of denken jullie hier bij mijn 2e probleem nog anders over?

Comment

• Freek Fokker
                      • Aug 2003
                      • 495

Welke kabel?

Speakon, duh das logisch dat hij het niet doet als je em niet draait.
                      Jack/xlr, niet goed, waarschijnlijk los contact. Kabel of chassisdeel.

Probleem van de ledjes is dat, als je de spanning van de amp afhaald, dan lopen de eind capaciteiten langzaam leeg, en omdat de eindtorren dan door de, wat normaal de ruststroom zou zijn, lekstroom, totaal geen vermogen meer kunnen leveren, springt ie in de protect.
                      Is typisch iets van goedkopere versterkers, die hebben namelijk geen afschakel relais op de stuurprint, vaak wel op de uitgangen trouwens.
                      SR20DET

Comment

• DjFx
                        • May 2004
                        • 307

citaat:Geplaatst door RonV

maar waar kan het led"probleem" dan aan liggen? Want ik heb nu gemerkt dat na n tijd de protect leds wel uitgaan? Dus wat is de reden dat ze aanblijven?
                        Ik heb zelf de zelfde versterkerserie maar dan de 500 versie
                        Al je de versterker uitzet zullen auromatisch de protected leds gaan branden
                        Deze zullen langzaam 'dimmen' en na 5 minuten zijn ze al lang uit.

Dus, maak je geen zorgen over die leds, tenzij ze langer dan 2 minuten OP VOLLE STERKTE aanblijven!

Comment

• Olaf Duffhuës
                          • Oct 2000
                          • 2477

Mooi, de oplossing is er, het andere probleem heb je zelf opgelost, einde discussie.
                          Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...