peavey pv series vs. samson s series

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

peavey pv series vs. samson s series

welke versterkerserie is beter?
    ik heb zelf allebei de soorten op verschillende locaties gehoord en merk nauwelijks verschil..
    Bart
  • djroyS
    • Aug 2004
    • 132

ik heb zelf de peavey 2600..2x en deze bevallen prima nog geen klachten over gehad ja k heb ze ook nog maar een jaartje maar prima apperate! over die samson kenk niks zegge.
    Met vriendelijke groet. RoyS

Comment

• Barthezz80
      • Aug 2004
      • 365

citaat:Geplaatst door djroyS

ik heb zelf de peavey 2600..2x en deze bevallen prima nog geen klachten over gehad ja k heb ze ook nog maar een jaartje maar prima apperate! over die samson kenk niks zegge.
      ja ik heb zelf de Peavey pv 1500 en ondanks dat deze op sommige locaties wat gebrek aan vermogen heeft is het geluid erg mooi!
      als ik hem in een 3-weg actief combinatie als "mid"-versterker gebruik is die zelfs perfect!
      En de samson s versterkers zoals de s2000, s1500 en s1000 heb ik ook verschillende keren mee gewerkt en klinken net zo goed als de peaveys!
      al gaat m'n persoonlijke voorkeur toch uit naar de Peavey!(weet niet waar dat aan ligt)
      Bart

Comment

• Freek Fokker
        • Aug 2003
        • 495

Ik heb de pv2000, dit is er nog een van de oude serie, de nieuwe pv1500, pv 2600 zijn Crest CPX kopieen.

Ik gebruik dat ding gebrugd op 2 sb-150r's, dus 1kw per kast.
        Vergeleken met een Behringer ep-2500 die ongeveer gelijkwaardig is aan vermogen en klasse (H) vind ik de pv2000 toch beter klinken.

Komt denk ik door de idioot zwaar uitgevoerde trafo die er in zit, ook de elco's zouden niet eens in 2HE passen. Het ding is ook 4HE groot en 25kg zwaar
        SR20DET

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

Ik heb dan weer geen ervaring met de Peavey's, maar de S2000 en de S700.

Allebei zijn het versterkers, die ik niet vaak gebruik, maar als ik ze gebruik, ca. zo'n 12 uur lang. De laatste keer stond de S2000 daarbij, naar schatting, 30 á 40% van de tijd in de clip [xx(] (@ 4 ohm).
          Niet leuk voor de speakers, maar een goede indicatie voor het doorzettingsvermogen van de amp.
          Ook bij testen met belastingen op 2,7 ohm schenen ze geen problemen te hebben.

Ik bekijk mijn eigen installatie allesbehalve als door een gekleurde bril. Ik streef wat dat betreft naar een high end experience . Het valt me dan ook op, dat de laatste 2 á 3 dB er door de amp, met een zeer lichte maar hoorbare vervorming worden uitgeperst.
          Bij hornloaded en derg. is dit toch niet hoorbaar, maar bij direct stralende luidsprekers wordt het geluid iets aggresiever. Een voorbode als het ware, op hetgeen wat echt goed hoorbaar is, als de amp continue in de clip staat.
          Dit geldt voor zowel de s700 als de s2000.

Ik heb weinig ervaring met andere versterkers, dus ik heb helaas geen vergelijkingmateriaal. Toch, gebaseerd op specs en binnenwerken, denk ik aan de amp een goede prijskwaliteits-verhouding te kunnen toewijzen,

Als je overigens een aantal foto's van het binnenwerk online zou kunnen zetten, dan zouden deze aan de hand van de foto's die ik van de Samson's online heb staan, met elkaar vergeleken kunnen worden.
          Het is geen onfeilbare methode, maar als de personen met de juiste kennis daar in, er inzage in hebben, is het in ieder geval een goede indicatie.

Er bestaat reeds een topic voor op het andere forum, maar bij eventuele voorkeur, is die kennis hier ook ongetwijfeld aanwezig.

Mvg Johan

Comment

Working...