DJM-500 of LPM 7.2 of MX180mkIII

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

DJM-500 of LPM 7.2 of MX180mkIII

Ik kan de volgende 3 mixers krijgen aan ongeveer dezelfde prijs:

- Pioneer DJM-500
    - Dateq LPM 7.2
    - Rodec MX180 mkIII

Naar welke gaat bij jullie de voorkeur uit?
    En graag een onderbouwing waarom dat zo is.

Alvast bedankt!
    Zuid-Limburg
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

IK zou absoluut gaan voor de Rodec!
    Waarom? Heel simpel, ik ben zelf al 16 jaar DJ en ben gewoon om met een Rodec te werken. Het is heel moeilijk uit te leggen maar er is geen andere mengtafel die "werkt" als een Rodec. Een voordeel (voor mij) van de Rodec tov Dateq zijn de korte faders. Op de Pioneer staan dan weer veel toeters en bellen.
    Ik weet dat de Rodec kwalitiatief een "mindere" tafel is maar dat weegt niet op tegen de rest voor mij

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

citaat:Ik weet dat de Rodec kwalitiatief een "mindere" tafel is maar dat weegt niet op tegen de rest voor mij
      ten opzichte van welke tafels dan?

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• djbirdie
        • Oct 2002
        • 509

citaat:Geplaatst door Didier

Ik kan de volgende 3 mixers krijgen aan ongeveer dezelfde prijs:

- Pioneer DJM-500
        - Dateq LPM 7.2
        - Rodec MX180 mkIII

Naar welke gaat bij jullie de voorkeur uit?
        En graag een onderbouwing waarom dat zo is.

Alvast bedankt!
        Met welk doel wil je ze gaan gebruiken?
        grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Masterboy
          • Jul 2004
          • 51

citaat:
          Ik weet dat de Rodec kwalitiatief een "mindere" tafel is maar dat weegt niet op tegen de rest voor mij
          Ik denk dat je met "Kwalitatief een mindere tafel" de geluidskwaliteit bedoelt?, want qua degelijkheid en stevigheid kunnen er niet veel mixers concureren met Rodec.De geluidskwaliteit van Rodec kan inderdaad beter, dat heb ik al meer mensen horen zeggen alhoewel ik toch vrij tevreden ben van de geluidskwaliteit van mijn onlangs aangeschafte Mx300MKIII.

Comment

• Max
            • Feb 2003
            • 680

Denk dat het gewoonslimste is als je alle 3 gaat proberen en kiest wat je het fijnste vindt.

Rodec is al jaren de top in Belgie, maat van me heeft er een (MX 180 MKII) en die vindt ik persoonlijk erg ruk om mee te werken, een "klik" tussen de crossfader, korte faders, erg stroeve knoppen, geen fijne opbouw. maar da's dus voor iedereen persoonlijk.

Zelf heb ik een Dateq (Apollo) en die vindt ik gewoon erg fijn om mee te werken, lange soepel faders, fijne knoppen, zou nooit meer iets anders willen !

De pioneer is weer een heel ander soort mixertje, ook korte faders net als de Rodec en heeft een hoop toeters en bellen, heb wel gehoord dat er nogal wat problemen zijn met de kwaliteit van de faders en de geluids kwaliteit.

Ik zou zelf voor de Dateq gaan maar zoals ik al zei is het meer een persoonlijke keuze.

Comment

• PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

Ecler MAC40 of MAc70 misschien een optie ?
              PSL Bvba powered by
              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
              Yahama LS9-32 / MC7L-48
              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

citaat:Geplaatst door Masterboy

citaat:
                Ik denk dat je met "Kwalitatief een mindere tafel" de geluidskwaliteit bedoelt?, want qua degelijkheid en stevigheid kunnen er niet veel mixers concureren met Rodec.De geluidskwaliteit van Rodec kan inderdaad beter, dat heb ik al meer mensen horen zeggen alhoewel ik toch vrij tevreden ben van de geluidskwaliteit van mijn onlangs aangeschafte Mx300MKIII.
                idd, de modulaire opbouw is geweldig makkelijk om aan te werken, een fader veranderen doe je zelfs tijdens t draaien als t moet
                enige minpunt is idd de iets mindere geluidskwaliteit

"Zelf heb ik een Dateq (Apollo) en die vindt ik gewoon erg fijn om mee te werken, lange soepel faders, fijne knoppen, zou nooit meer iets anders willen !" ... net daarom WIL ik geen Dateq [^]

Comment

• Masterboy
                  • Jul 2004
                  • 51

Wat wel is bij Rodec is dat de MKIII reeks aanzienlijker veel soepelere faders en draaiknoppen hebben dan de voorgaande MK reeksen.Maar als je dus de geluidskwaliteit vergelijkt met sommige andere merken, moet Rodec echter onderdoen.Ik las onlangs zelfs een bericht op de Rodec site van iemand die vond dat het geluid van een bepaalde Rodec type uit de jaren 80 (nog zonder toonregeling per kanaal) veel betere geluidskwaliteit had dan de hedendaagse Rodec's.

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

neem in iedergeval geen Pioneer. dateq of rodec is gewoon kwestie van smaak.

Beide zijn goede mixers maar ieder met een persoonlijk karakter.

voor ongeveer dezelfde prijs ??? Pioneer 500 kost 897,00 Dateq 7.2 1310,00 en rodec 983,00

Hoe dicht zitten de prijzen dan bij jou ? ( er zit best wel veel verschil in ) of kan je ze gebruikt kopen.

Comment

• Tristan
                      • Oct 2004
                      • 121

citaat:Geplaatst door luc2366

IK zou absoluut gaan voor de Rodec!
                      Waarom? Heel simpel, ik ben zelf al 16 jaar DJ en ben gewoon om met een Rodec te werken. Het is heel moeilijk uit te leggen maar er is geen andere mengtafel die "werkt" als een Rodec. Een voordeel (voor mij) van de Rodec tov Dateq zijn de korte faders. Op de Pioneer staan dan weer veel toeters en bellen.
                      Ik ben het zeker eens met hem, De Rodec is gewoon heel appart als je ewr meer werkt. Niet kan tegen het werken met een Rodec.
                      Ik raad je sterk aan om voor de Rodec te gaan.
                      MVG
                      Tristan
                      tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• Roland
                        • Jan 2001
                        • 480

He Didier, koop gewoon die Rodec van mij. Ben je van alle gezeik af. Koop ik zelf een nieuwe.
                        Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• Iko
                          • Feb 2002
                          • 766

Ik zou zeker gaan voor de DJM500!! Mooie prijs en leuke effecten! [][^]

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Dadada, erg subjectief allemaal dus. Ben geen DJ, maar ik kan je wel vertellen dat die Dateq 5 keer steviger is dan de Pioneer, mocht dit een issue zijn. Ik heb beide vaak genoeg geplaatst en de pioneers toch wat vaker in onderdelen terug zien komen.....
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Banned
                              Banned
                              • Dec 2003
                              • 951

Je kunt het ook simpel houden door te zeggen : Wil je kwaliteit koop dan een Dateq of Rodec. Wil je leuke effectjes moet je die Pioneer nemen.

Als je wat doorspaart kun je beter een Dateq of Rodec nemen met een effecten panel van bv Pioneer

Comment

Working...