DJM-500 of LPM 7.2 of MX180mkIII

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LuPuS
    • Dec 2002
    • 457

citaat:Geplaatst door PowerSound

Ecler MAC40 of MAc70 misschien een optie ?
    Inderdaad prachtige mixers voor dat geld. Moeten niet onderdoen voor Rodec vindt ik. Is ook goedkoper dan rodec. Vindt de looks niet echt 'dat'. Maar voor de looks koop je nu eenmaal geen mengtafel...
    ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• PowerSound
      • Nov 2001
      • 1892

Mee eens, hier al tal MAC's verkocht en gebruikt, nog nooit problemen.
      En klinken dat ze doen (in tegenstelling van een Rodec of Pio)
      PSL Bvba powered by
      L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
      Yahama LS9-32 / MC7L-48
      Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
      Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

mischien de nieuwe Tascam mixer Lijkt mij ook een goede mixer.

Comment

• davehouben
          • Dec 2003
          • 92

Nou wat ik hier net mis is de Pioneer 600! Als je een Pioneer mixer leuk vindt voor z'n effecten of iets anders maar je vindt dat een 500 kwalitatief niet zo goed is dan moet je eens gaan kijken naar een 600. Ok deze is dan wel wat duurder en op het eerste gezicht lijkt het dit niet waard voor die paar extra ingangen en effecten, maar dat is niet alles. De faders die hier in zitten zijn lekker soepel en ook de potmeters zijn stukken beter! Misschien is het dan het geld toch wel waard.
          Wij hadden eerst ook altijd Pioneer 500. Pioneer is zeker niet slecht want het is een echte wereldstandaard. Maar wanneer de 500 een half jaar oud was en vele (top) DJ's hiermee gewerkt hadden begon je vaker al de slijtage te merken aan faders en potmeters. Nu hebben we dan toch maar eens een 600 gekocht en geloof me, het is het geld wel waard! Kwalitatief een stuk beter als de 500.

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

Daar ben ik het niet helemaal mee eens !! Wel ben ik het er mee eens dat de kwaliteit iets beter is dan de 500 Mar wat ik verkeerd vind van deze mixer is dat er een fase verschil zit in de gebalanceerde en ongebalancerde uitgangen. Faders gaan net zo snel kapot als bij een 500 ook na een half jaar ( zelfs nog eerder ) De extra effecten worden zelden of nooit gebruikt.

Waarom voor dingen betalen die je nooit gebruikt.

De geluids-kwaliteit is iets vooruit gegaan maar voor de rest is het nog steeds een hoop ellende.

Als Tiesto bekend is geworden met het gebruik van een JB Systems tafeltje was dat voor iedereen de mixer !!!

Pioneer heeft gewoon een goede zet gedaan met de merchanising van deze tafel, door ze overal gratis neer te zetten !!!

En ze aan bekende dj's te geven.

DAT IS DE KRACHT VAN PIONEER !!! GRRRRRRR

Een ander voorbeeld is dat een kennis van mij die een strandtent heeft, van Pioneer GRATIS 2 complete sets (2x CDJ1000 en 1x DJM600 in flightcase )kreeg als hij een set voor zichzelf kocht !!!!

Vind ik een beetje overdreven van PIONEER. Op een voorwaarde dat als er in elke zaal ( 3 dus ) een vlag van Pioneer opgehangen werd.

Je kunt best iemand tegemoet komen maar op deze manier

Comment

• Roland
              • Jan 2001
              • 480

citaat:Geplaatst door davehouben

Wij hadden eerst ook altijd Pioneer 500. Pioneer is zeker niet slecht want het is een echte wereldstandaard.

Omdat het standaard is kan het nog wel slecht zijn. Standaard is niet meteen een keurmerk. Het enige waarom veel dj's de pioneer mixers willen is omdat die korte faders heeft en de effecten. Maar om ff terug te komen op de vraag, zou ik dus kiezen voor de rodec of dateq zeker voor het gene dat Didier er mee wil doen. Het beste zou nog de Dateq zijn voor hem omdat hij vaker meer dan 1 microfoon nodig heeft en dit toch het makkelijkste gaat op een Dateq.
              Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• Masterboy
                • Jul 2004
                • 51

Inderdaad het zit hem allemaal in de reclame, omdat Tiesto op een Pioneer draait willen vele Dj ook een Pioneer.Terwijl dit toch geen echte goede mixer is in zijn prijsklasse.Slechte kwaliteit faders, geen echt goede geluidskwaliteit.Dit kon wel beter in deze prijsklasse.Denk maar dat Tiesto een aardig bedrag ontvangt om op Pioneer te draaien, dan maakt het hem ook niet uit of dit nu een goede of slechte mixer is.

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

pioneer inderdaad toeters-en-bellen, povere kwaliteit en een hype-tafeltje.
                  dateq kwaliteit is gekend en die van ecler ook, heb met beide al uitgebreid gewerkt maar moet ik als DJ niet hebben

Comment

• davehouben
                    • Dec 2003
                    • 92

Ik heb ook nergens gezegd dat Pioneer het beste is. kwa kwaliteit van een mixer zal een Dateq een stuk beter zijn. Maar bij ons is het nou eenmaal zo dat je als verhuur bedrijf moet kunnen voldoen aan de vraag van je klant. In dit geval wordt er bij ons het meeste gevraagd naar Pioneer, en dan in het bijzonder de 600 mixer. dateq wordt overigens ook wel veel gevraagd.
                    Maar om nou te zeggen dat Pioneer rotzooi is, dat vind ik nou weer erg overdreven! We praten vaak genoeg met de DJ's die het materiaal gebruiken en geloof me, die weten echt wel wat er op de markt is en hoe de functionaliteit van het spul is. Toch hoor je dan meestal Dateq of Pioneer. Dus of het nou goed of slecht is.... de klant is nou eenmaal koning en zelf hebben we over de 600 mixer ook niet te klagen.

Comment

• Banned
                      Banned
                      • Dec 2003
                      • 951

Een echte Pro Dj vraagt ook naar een dateq een dj uit de lokale club wilt een Pioneer.

Wat heb je eraan als verhuurbedrijf als elke klus je pioneer mankementen heeft ?? Kost toch alleen maar geld.

Kwa geluids-kwaliteit is het ook niet goed voor je verhuur bedrijf.

Ik bedoel als die dj een beetje doordouwt met zijn Pioneer mixer heb jij als verhuurder van geluid een klote geluid in de zaal.

Je kan 100.000 keer zeggen dat ie minder hard moet doorsaturen maar ze luisteren toch niet !!!

Die Pioneer is leuk voor thuis om een beetje te prullen. Ik bedoel het is een leuk tafeltje maar je moet er mee onder het rood blijven !!

Dateq en Rodec hebben heel wat meer headroom in het rood dus meer kwaliteit.

Comment

• Didier
                        • Aug 2002
                        • 323

Hee Dave, lang niet gezien! Welkom op het forum

Mijn ervaring met pioneer is inderdaad dat alles meteen in het rood
                        vliegt. De lange faders van Dateq vind ik ook niet zo fijn, dus het gaat
                        inderdaad de Rodec worden. (als die er nog een beetje goed uitziet, he roland)[)]
                        Zuid-Limburg

Comment

• Masterboy
                          • Jul 2004
                          • 51

De Rodec MKIII-reeks heeft echt zalige soepele faders vind ik persoonlijk.

Comment

• goldsound
                            • Jan 2003
                            • 429

Wij hebben ook een Rodec in de verhuur. Nog nooit klachten over gehoord. Enkele DJ's hadden tot nu toe altijd op een Dateq gedraaid, kregen ze nu ineens een Rodec waar ze toch wel erg over te spreken waren. Tevens staat de Rodec er om bekend dat hij onverwoestbaar is.
                            Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Banned
                              Banned
                              • Dec 2003
                              • 951

Kijk voor de prijs van Rodec ( 985 ,00 ) zou ik voor de MX180 gaan want de prijs van Pioneer ( DJM500 847,00 en DJM600 1105,00 ) dan heb je in ieder geval een goede tafel met kwaliteit en wil je die effecten dan kun je beter een losse module kopen. Ben je wel iets duurder uit maar wel betere geluidskwaliteit.

Hoeveel kanalen heb je eigenlijk nodig Mischien is een XTC van Dateq wel interessant ( Kost 653,00 )

Dit zou een goedkopere oplossing zijn maar mischien heb je wel meer kanalen nodig !!

Comment

• VERVALLEN

Ik heb al zeer vaak met rodec tafels gedraaid. Vooral dan MX180 reeks.

Deze tafels zitten enorm degelijk in elkaar, beschikken over enorm kwalitatief goede faders en knoppen.

Een nadeel van rodec vind ik de PFL functie met die schakelaartjes. Nu zitten in de nieuwere modellen eindelijk druktoetsen. Werkt handiger en sneller dan de schakelaartjes die je op of neer moest bewegen.

Buiten dat nadeel heb ik met rodec nog nooit klachten of problemen gehad.
                                Zeer degelijke toestellen! En ook de service van "dienst naverkoop" is top of the bill! En dat is ook belangrijk uiteraard!

Comment

Working...