DJM-500 of LPM 7.2 of MX180mkIII

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • davehouben
    • Dec 2003
    • 92

citaat:Een echte Pro Dj vraagt ook naar een dateq een dj uit de lokale club wilt een Pioneer.

Wat heb je eraan als verhuurbedrijf als elke klus je pioneer mankementen heeft ?? Kost toch alleen maar geld.

Kwa geluids-kwaliteit is het ook niet goed voor je verhuur bedrijf.

Ik bedoel als die dj een beetje doordouwt met zijn Pioneer mixer heb jij als verhuurder van geluid een klote geluid in de zaal.

Je kan 100.000 keer zeggen dat ie minder hard moet doorsaturen maar ze luisteren toch niet !!!
    Ik ben het er niet helemaal mee eens dat een pro DJ niet om een Pioneer zou vragen! Tenminste zolang je een Jochen, Jean, jurgen, Johan Gielen enz. pro DJ's noemt. Ik zeg niet dat ze alleen om Pioneer vragen hoor, ook Dateq kom je zeker vaak tegen. Ik ben het er wel mee eens dat veel DJ's inderdaad snel de neiging hebben om zich niet aan de 0 db te houden die ze moeten uitsturen. Maar toch, ook een pro DJ doet zich hier wel aardig aan houden hoor! Zo niet, krijgen ze van ons wel op hun sodemieter! En uiteraard heb je zelf altijd wel nog een tafeltje ertussen zitten waardoor je dit altijd in de gaten kunt houden. Dus ook de klank van het geluid zal niet alleen afhangen van het DJ mixertje. Wij zorgen er wel voor dat het goed klinkt!
    Maar goed, daar gaat het bij deze topic ook helemaal niet over. Het gaat over welk mixertje het beste is. En ok dan zal ik ook niet gaan voor de Pioneer maar voor de Dateq. Deze is zeker kwa kwaliteit beter! Alleen met die Rodec heb ik geen ervaring. Dus daar kan en ga ik ook niet over oordelen, laat dat maar aan de rest over. Ik merk wel dat ik hier de meeste positieve reacties hoor over de Rodec.

Comment

• Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

Ik heb met professionele DJ's tot nu toe alleen nog maar mee gemaakt dat ze zich keurig aan de 0 dB houden! DJ Fausto vertelde mij dat hij op feesten als Dance Valley heeft gedraaid en op z'n donder krijgt als hij een te hoog signaal uitstuurt.
      Mixers die gewoon lekker blijven klinken als je hard instuurt zijn die van Dateq en Allen & Heath (StagePro zweert er bij). Rodec en Pioneer vind ik dus echt niet klinken....
      Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

Met deze stelling ben ik het niet eens ......... Je kan 10* tegen een dj zeggen dat ze zachter moeten zodat jij de volume bepaald !!! De Dj's willen hun eigen set in controle houden ( met pieken enzo ) ook met overmixen willen ze hun eigen " headroom bepalen " die er niet is omdat ze vaak al op hun maximum uitsturen.

Met Fausto draai ik bijna elke week en ook hem moet ik soms op zijn vingers tikken ) niet verkeerd bedoelt hoor . Ikzelf heb ook een paar 500 en 600 mixers in de verhuur omdat de vraag hood is naar deze dingen niet om de kwaliteit ( 600 is beter dan de 500 ) Maar toch is het een feit dat de faders en potmeters van Pioneer vervormen bij een uitsturing van meer dan 0db ( potmeters op 2 uur geeft al lichte vervorming )

Als een dj vervormd uitstuurt naar jouw mixer krijg jij het geluid never nooit niet meer zuiver over de PA. Je kan het mischien wel wat verbeteren maar het eruit halen zal nooit lukken.

Numark heeft hier een oplossing voor op hun nieuwe digitale mixer : een limiter op de gains, en uitgaande signalen. Goed voor je installatie maar niet leuk voor de DJ die ermee werkt.

Maar genoeg over de ervaringen dit topic ging alleen over welke tafel het beste was : Ieder heeft zijn eigen mening en smaak van geluid de een vindt dat en de ander dit.

Maar ik denk dat er veel mensen met mij eens zijn dat Pioneer qua klank en kwaliteit veel minder is dan Dateq of Rodec in deze prijsklasse.

Comment

• Masterboy
          • Jul 2004
          • 51

Persoonlijk vind ik dat Rodec en Dateq er boven uit steken tov andere merken als het aankomt op de stevigheid van de mixers.Andere mixers hebben meer dat plastic gevoel,Ze zijn daarom misschien wel niet minder van kwaliteit ofzo.Maar lijken minder stevig.

Comment

Working...