dubbel cdspeler vs mp3 controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • webmeester01
    • Oct 2004
    • 10

dubbel cdspeler vs mp3 controller

hallo mensen,

ik zit te twijfelen wat ik moet aanschaffen voor me drive in show.

optie 1: dubbel cdspeler
    optie 2: barbone (klein pc, geen laptop) ingebouwd in een flightcase samen met een mp3 controller wat daarop staat aangesloten

wat is beter, handiger, goedkoper?

alvast bedankt
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

Goedkoper, cd speler.

Handiger en beter, beide

Pc kost gewoon veel knaken, Barebone, grote harde schijf, goede geluidskaart (! dus geen Soundblaster ofzo) software, monitor en controller.
    Verder is het gewoon, behalve controller, slecht in te bouwen.

Verder kost het gewoon veel tijd om er berg mp3's in te krijgen, al je cds moet je eerst rippen in goede kwaliteit mp3.
    (want je gaat natuurlijk geen slechte kwaliteit gedownloade mp3s gebruiken.)

Voordeel is weer dat je alles snel bij de hand hebt, nummertje nodig, ff zoeken en je kan het meteen draaien.
    Software is ook makkelijk, snel up te daten en het kan gewoon veel meer functies hebben dan een cd speler, zeker voor het geld.
    En je muziek beschadigt niet, cds beschadigen gewoon na verloop van tijd, zeker bij gebruik in drive-in.

Zelf ben ik wel iemand die pc's stiekem nog niet helemaal vertrouwd (en ik ben al grote nerd) daarom hebben we altijd nog een dubbele cd speler als backup, of net voor die cds die je nog net niet in je pc hebt.

Werk zelf met PCDJ Red VRM en de DAC-2 controller. Andere aanrader is BPM Studio met controller.
    PCDJ + controller is trouwens wel meer als de helft goedkoper dan BPM, beide hebben zo hun voor en tegenstanders.
    Vitality Show

Comment

• SpaceyDeeJ
      • Sep 2001
      • 876

Hoi,

op onze eigen drive in shows gaat altijd beide mee. Ons deejay meubel heeft standaard 2 * Pioneer CMX3000 spelers ingebouwd plus een Pentium 3 800 Mhz computer met daarom PC DJ Red (moet ik trouwens weer eens updaten) maar dat is bijzaak.

Zo combineer je de goeie met het goeie

[ONTOPIC]
      Tja, wat een betere keuze is, elke keuze heeft zijn voor en nadelen.
      Kwestie van sparen misschien ?
      cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• webmeester01
        • Oct 2004
        • 10

ik begin net een drive in show
        heb al wat party's achter de rug, en allemaal gedraaid met:
        * een pc + 2 geluidskaarten
        * een hele ouwe, dubbel cdspeler

maar zoals SpaceyDeeJ al zei, dat wordt gewoon ff sparen.
        en dan neem ik eerst maar 2x de American Audio PSX.

of weten jullie een beter cdspeler in die prijsklasse?

Comment

• Roeltej
          • May 2001
          • 761

handigste qua inbouw is een 19" dubbele cd speler... zijn vaak goedkoper dan 2 losse.
          Vitality Show

Comment

Working...