advies gevraagd over dj-mengpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • puck
    • Oct 2004
    • 4

advies gevraagd over dj-mengpaneel

Hallo,

Momenteel ben ik, als beginnend dj, bezig mijn eerste draaitafelset bij elkaar te sprokkelen. Het gaan in ieder geval 2 stuks Technics 1200 MK2 worden, maar ik heb werkelijk geen idee wat voor mengpaneel ik erbij zal nemen... ik weet namelijk weinig over de kwaliteit van de verschillende merken. Vandaar dat ik me afvroeg of iemand me hier een goed advies zou kunnen geven.

Voor de duidelijkheid: ik wil graag een 3-kanaalsmixer met voldoende gain-knoppen (hoog, midden, laag, en totaal), en in ieder geval een microfoon-ingang en een goede geluidsweergave. BMP-counter en LEDjes zijn niet noodzakelijk. Hij gaat alleen thuis gebruikt worden, en het maximale dat ik ervoor uit wil geven is 300 euro.
    Iemand die een goede tip heeft?
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Ik denk dat je het beste kunt kijken naar een van deze drie mixers:
    - Behringer Pro Mixer VMX-300
    - Numark DM 3000X
    - Numark DM 3002X

Alledrie 3 stereokanalen met gain, 3bands EQ en microfooningang.

De Numark is ietsje betere kwaliteit dan de Behringer, maar je zit sowieso met je kleine budget met goedkopere mixers.

Comment

• daantje
      • Aug 2004
      • 265

je hebt maar 3 kanalen nodig voor 2 draaitafels en 1 microfoon. http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=903 hierbij heb je 2 extra kanalen voor later wil je misschien 2 cd spelers aansluiten oid. deze heeft ook BPM "aanwijzer" (weet niet precies hoe je dat schrijft) deze lijkt mij het meest geschikt!
      succes ermee grtz daniel
      can you feel the light [:)]

Comment

• puck
        • Oct 2004
        • 4

Bedankt voor alle reacties!
        Overigens heb ik aan 3 kanalen echt genoeg, misschien dat ik later inderdaad 1 cd-speler erbij koop maar voorlopig is dat niet aan de orde.

Heb nog een paar vraagjes:
        - Is Numark nu eigenlijk kwalitatief het hoogste in deze prijsklasse? En zo niet, welke wel?
        - Ik heb een Duitse site ontdekt waar ze veel dj-spul verkopen (tegen lage prijzen), en daar hebben ze mixers van het merk Reloop die vrij goedkoop zijn. Zou dat de moeite waard zijn, of is dat echt goedkope troep?

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

Jow...heb jue ook een mixer in de aanbieding...dit is GEEN verkoop site!

Het gaat over gebruikers ervaringen..
          Het geneuzel over de DJX700....ik lees niemand die er ervaringen mee heeft, wel een heleboel "van horen zeggen" reacties....vriendelijk verzoek om die hier niet te plaatsen, is net zoiets als: ik denk dat het gaat regenen, want dat doet het meestal wel in oktober....die reacties worden dan ook door het moderating team verwijderd, onder verwijzing naar de forum regels.

Graag alleen reageren als je wat te melden hebt! voor onzin en lulkoek lees je maar de story of de prive....
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Ik heb laatst een Reloop mengtafel in herstelling gekregen. Is binnenin vrij deftig budget spul vergelijkbaar met JB. Er bestaan dus zeker slechtere. Helaas had die persoon twee versleten schuiven. Geprobeerd via de Duitse postordersite waar hij die gekocht had... na twee mails geen reactie natuurlijk of wat had je gedacht. Dan bij Reloop rechtstreeks: hetzelfde.
            Mijn conclusie: verkopen kennen ze wel maar service is NUL!!
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

Numark is een goede keuze. Het staat naar mijn mening boven nReloop en Behringer en andere merken.

Maar dat is mijn smaak.

edit: Bericht bewerkt door mod: GEEN commerciële postings op het forum!laatste keer dat ik wat van zeg[B)]

Comment

• VERVALLEN

Numark is kwalitatief véél beter dan JB hoor!
                Wij draaien al jaren met numark (cd spelers) en hebben er nog nooit problemen mee gehad.

Ook de mixtafels van numark zijn handig in gebruik, budjetvriendelijk (wel iets duurder dan JB) maar dan ook beter

Comment

• puck
                  • Oct 2004
                  • 4

Nou, zoals het er nu uitziet gaat het een Numark worden.

Nog een vraag; heeft er iemand ervaring met de Numark Matrix 3? En zit er veel verschil tussen deze en de Numark DM 3000X?

Comment

• djbirdie
                    • Oct 2002
                    • 509

Ik snap niet dat je veel geld uitgeeft aan goede draaiafels en maar 300 euro uit wilt geven aan een mixer.. Een goede mixer is minstens zo belangrijk...
                    grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• puck
                      • Oct 2004
                      • 4

Ja, da's leuk bedacht, maar het geld groeit me nou eenmaal niet op de rug. Ik vind 300 euro al een behoorlijk ruig bedrag voor een mixer. Kan later altijd nog een betere kopen, maar de juiste draaitafels heb ik dan in ieder geval vast in huis. Zo duidelijker?

Comment

Working...