Koptelefoon - Reloop RH-2300 Pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Koptelefoon - Reloop RH-2300 Pro

Helaas, de sennheiser HD-202 heeft het begeven. Eerlijk gezegd had ik het voor de prijs wel eerder verwacht Nu dus ff een nieuwe kopen. Ik kwam ineens deze tegen voor een aantrekkelijke prijs:

Reloop offers a full range of innovative DJ and Studio products such as Controllers, Turntables, Mixers and more which are passionately developed by DJs for DJs.

Ik weet dat het geen Sony/Pioneer-kwaliteit kan zijn, maar ik wil nu niet echt teveel geld aan een koptelefoon uitgeven. Deze kost ongeveer 25/26 euro inc. btw en verzendkosten. Iemand ervaring met deze of een soortgelijke? Ik ben benieuwd hoe deze scoort op gebied van volume, draagcomfort en duurzaamheid.
    Creating shows beyond Imagination
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Vind je een eurootje of 70 ook teveel als hij presteert als een koptelefoon van 150-200 euro?
    Zo niet, dan is de HP-700 van American Audio een hele goede optie, duurzemheid valt nog even te bekijken, hij is immers net uit. Het is qua uiterlijk een kopie van de hdj-1000 van pio, zo zit hij ook. Qua geluid zit hij tegen de kwaliteit van de mdr v700 aan.
    Als hij dus heel blijft OTR is dit voor het geld echt een gaaf ding.
    Verder denk ik dat je voor 25 euro gewoon niet te veel mag verwachten, misschien zijn oordopjes dan nog eerder een oplossing?
    We're ready to party, are you?

Comment

• JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

Ik ben ff aan het kijken naar de mega-goede reacties op de Stanton DJ Pro 2000, misschien verstandig om eerst ff de reloop te bestellen, kijken hoe hij bevalt en hoe hij zich houdt, en mocht het dan niets zijn, toch de Stanton Pro 2000 te nemen...

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Qua geluid valt de stanton echt in het niet bij de HP-700!
        De Stanton is een degelijk dingetje, de HP-700 voelt ook wel stevig aan, hoe hij zich in de praktijk houdt moet nog blijken.
        De HP-700 veegt zelfs de vloer aan met de DJ Pro 3000!
        Als ik jou was zou ik voor de gein eens een winkel instappen en een aantal koptelefoons naast elkaar houden.
        De HP-700 is maar 45 euro duurder als die Reloop maar ik vermoed dat dit klinkt als een verschil van meer dan 100 euro!

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

De HP700 is een moordwapen: hij gaat echt veel te luid. In handen van DJ's die geen limieten kennen worden het wapens die diezelfde DJ's binnen zeer korte tijd een gehoorbeschadiging geven (of vind je een vermogen van 3.5Watt(!) normaal voor eeh hoofdtel.?). Ik heb hem hier even op mijn monitorbay aangesloten en eens goed luid gezet... de oorschelpen begonnen te trillen van de bassen en ik kreeg bijna een evenwichtsstoornis... Heel goed voor dove DJ's of mensen die het willen worden. Voor DJ's die wel op dit vlak ook professioneel zijn: een heel stevige hoofdtelefoon
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Ook hier geldt net als bij zoveel dingen in het leven: ken je grenzen.
            Van simpele oordopjes kan je ook al doof worden.
            Mij lijkt het alleen maar een fijn gevoel dat je nog zat volume over hebt, zo blijft hij lang goed klinken, zelfs als hij iets harder moet.
            Over gehoorbeschadiging hebben we het nou dacht ik toch wel een beetje gehad.
            Je bent verantwoordelijk voor je eigen gehoor en het is absoluut een must om mensen te waarschuwen, maar eigenwijze mensen (dj's in dit geval) zullen zelf de consequenties moeten voelen. Hoe vaak je sommige mensen ook waarschuwt, ze luisteren toch niet.

Comment

• JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

En de HP-500 van AAudio? Daar lees/hoor ik ook goede dingen over, en die is al iets langer op de markt verkrijgbaar dan de HP-700.. En hij is weer een stuk goedkoper dan de HP-700, en ziet er ook vrij goed uit.

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Het verschil tussen de 500 en de 700 is voor die 20 euro enorm.
                Voor dat geld zou ik de 700 niet laten liggen.
                Een stuk goedkoper zou ik het dus niet willen noemen.
                De 500 is voor het geld een leuk ding, de 700 is voor wat hij presteert associaal goedkoop.
                Wil je voor 20 euro er na een maand of twee achter komen dat je toch liever de 700 had gekozen?
                Maar nogmaals, het is lastig om iemand te overtuigen hoe goed die 700 wel niet is totdat hij hem eerst gehoord heeft.

Comment

• JeroenVDV
                  • Mar 2004
                  • 963

Dj.T: Ik kan je mededelen dat ik de 700 heb besteld! Ben benieuwd hoe hij klinkt, ik hoor ontzettend goede reacties, en hoop dat ik die ook kan geven! Dan maar iets meer geld, nog steeds (belachelijk) weinig voor een goede koptelefoon. Het enige waar ik nog een beetje aan twijfel is de degelijkheid, qua road-proof..

Comment

Working...