Denon DN-D6000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eduardo
    • Nov 2000
    • 28

citaat:Geplaatst door Markje
    (links naar webshops mogen niet of zo???)
    verbaast me niks...
    Dit ís nl ook een winkel hier he...
    Links naar de concurrent zullen we wel niet blij mee zijn.,
    Laat ik de vraag dan maar anders stellen: KAn Licht en Geluid de speler leveren, en zoja, voor welke prijs?

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

daar staat ie nog niet tussen, maar een mailtje naar j&h kan ook wonderen doen...

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Eduardo
        • Nov 2000
        • 28

Ben er uit ,
        een simpel e-mailtje naar de importeur geeft de uitslag:

'De DN-D6000 wordt niet eerder dan eind December begin Januari in
        Nederland verwacht.
        Een exacte lever datum en prijs zijn nog niet bekent.'

Jammerrr
        Ik ben benieuwd of iemand er al es mee gespeeld heeft( buitenland wellicht of geimporteerd oid..)

Comment

• DJ Eduardo
          • Jan 2004
          • 12

Is er iemand die al gewerkt heeft met de Denon DN-D6000 ?
          Ik ben erg nieuwsgierig naar ervaringen

Comment

• LodeS
            • Jan 2005
            • 45

D6000 is leuk, maar doe mij maar de 2600, helaas is die niet meer leverbaar :-(

Comment

• Jeroen005
              • Jan 2005
              • 3

Hé grappig, ik zit net te denken om mijn 2600 in te ruilen voor de DN6000.... kan je ook gemotiveerd aangeven waarom de 2600 jouw voorkeur heeft ?

Comment

• DJ Eduardo
                • Jan 2004
                • 12

De 2600 vind ik ( ik geloof altijd als een van de weinigen) een kloteding:
                - Zeer belabberde Kwaliteit Mastertempo
                - Alle functies zitten onder dubbele knoppen, kortom, onoverzichtelijke bediening.

Andere storende details:
                - Geen BPM Inlezing
                - Time mode switcht in Single mode bij drukken op "time' ook naar 'total elapsed 'en 'total remaining'. Waarom ??
                - Loops niet real time bij te sturen

Ik heb gehoord dat alle punten op de 6000 verbeterd zijn, vandaar mijn interesse....

Comment

• stampie
                  • Feb 2005
                  • 3

hallo

ik heb dit weekend vrijdag en zaterdag met de DN 6000 gedraait en echt in een woord GEWELDIG!!! ik heb daarvoor altijd met de 2600 en de 2100 gewerkt.
                  Het enige wat voor de doorgewinterde denongebruiker wennen is, is dat de eject knop nu rechtsboven zit ipv linksboven

Een minpuntje is de bpm counter, die is niet erg betrouwbaar. maar ja daar maak ik toch geen gebruik van.

Verder alleen maar pluspunten; losse sampler, geweldige scratch functie die hetzelfde werkt als bij Pioneer alleen een maatje kleiner, cueplay (zoals bij pioneer op cue drukken en hij loopt zolang je hem indrukt), en heel stabiel in het mixen. Wat ook een mega pluspunt is... geen cd-laadjes meer gewoon een frontlader, dus geen gedoe meer met afbrekende of haperende cd-laadjes.

Kortom: Geniaal en ik denk dat pioneer het hier moeilijk mee gaat krijgen want prijs/kwaliteit is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een cdj1000. De denon kan gewoon meer.

Keep on the good work Denon!!
                  Ik hoop dat er meer mensen het met mij eens zijn

Greetz

Comment

• DJ Eduardo
                    • Jan 2004
                    • 12

Hee, dank voor je posting man..

Goed te horen dat dat ding goed bevalt
                    Ik heb een Pioneer CMX5000 en overweeg de aanschaf van de DN-D6000.
                    Alleen lees ik hier en daar dat ie nogal wat problemen heeft met vieze en/of bekraste cd's.
                    ( Al is hier wel een update voor:
                    http://www.denondj.com/plugin.asp?prod=DN-D6000 )

Wat is jou ervaring hiermee?

Verder hoor ik graag wat je bedoelt met dat de BPM inlezing niet betrouwbaar is? Ik neem aan dat je bedoelt dat ie de verkeerde BPM aangeeft?

Comment

• stampie
                      • Feb 2005
                      • 3

hoi

Ik heb alle soorten en maten cd's geprobeerd in de speler en geen een gaf een probleem. Hij speelde zelfs cd's af die het in een 2600 niet meer deden. Ook met gebrande cd's geen enkele problemen.

Hij geeft inderdaad niet helemaal het juiste BPM aantal aan, maar ik mix daar toch niet mee. Dit was in de auto bpm modus, je kunt het ook manual doen via een tab toets en dan werkt het wel goed. Het is trouwens nit zo dat hij er 25 bpm naast zit hoor, het gaat hier om gewoon een kleine afwijking van enkele beats, terwijl de nummers echt strak aan elkaar gelijk staan.

Ik zou zeker de overstap overwegen, het is echt een grote stap vooruit.

Ook de key functie (master tempo) is nu echt heel goed geworden, die was inderdaad bij de 2600 niet altijd even strak.

greetz

Comment

• Masterboy
                        • Jul 2004
                        • 51

Ik heb een Denon DN-D9000 en de enige cd's die hij niet goed afspeelt zijn Emi Copy protected cd's.Deze laad hij gewoon niet in of springen constant over met het afspelen.Denon weet hiervan en zegt dat dit soort beveiligde cd's niet echt aan de normen van een Audio-CD voldoen en daardoor problemen geven bij het afspelen.Dus dan koopt men al eens originele cd's en dan zijn ze niet afspeelbaar.Dat de platenfirma's daar maar eens beginnen rekening mee houden dat ze een deftig product afleren.

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

Platenpersers hebben daar maling aan, vanwege het simpele feit dat 99% van de door hen verkochte producten tegenwoordig wordt afgespeeld op een dvd speler...

Zullen we het fijn bij de ervaringen van de DN6000 houden? met dank
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ Eduardo
                            • Jan 2004
                            • 12

citaat:Ook de key functie (master tempo) is nu echt heel goed geworden, die was inderdaad bij de 2600 niet altijd even strak.
                            Dát is goed nieuws! Want de 2600 was inderdaad beroerd op dit vlak.
                            citaat:Hij geeft inderdaad niet helemaal het juiste BPM aantal aan
                            Zeer jammer... Ik gebruik het heel veel nl..
                            je kunt gewoon veel sneller BPM gelijk zetten.

Comment

• stampie
                              • Feb 2005
                              • 3

tsja wat betreft het bpm.. het is een goede indicatie maar ik zou er niet blind op vertrouwen met mixen. Het mixen is toch eigenlijk routine en gevoel, na een paar tellen weet je toch wel genoeg lijkt mij als je regelmatig draait.

En ja op alle pitch standen klinkt de key functie gewoon goed. De 2600 had een beetje een gecompressed geluid, deze is bij de 6000 minstens vergelijkbaar met master tempo van pioneer. Helaas is de functie die de 2600 had dat je de key kon regelen wel verdwenen.. (zo ver ik weet [, misschien verstopt in een menuutje maar ik ben er niet naar op zoek gegaan, maar ja zo vaak maakt men daar ook weer geen gebruik van)

Comment

• DJ Eduardo
                                • Jan 2004
                                • 12

citaat:tsja wat betreft het bpm.. het is een goede indicatie maar ik zou er niet blind op vertrouwen met mixen. Het mixen is toch eigenlijk routine en gevoel, na een paar tellen weet je toch wel genoeg lijkt mij als je regelmatig draait.
                                Ik draai zeer regelmatig, mar de BPM countre blijft mijn vriend.
                                Vooral in Apres ski , vlot doorstarten heb je de boel gewoon effe veel sneller gelijk.

De BPM inlezing op mijn CMX5000 is goed tot zeer goed, waardoor ik er altijd blind op kan vertrouwen..
                                Sommige platen kan ie niet meten, maar dat weet je gauw genoeg..
                                Als ie een r&b plaat op 189 BPM aangeeft

Comment

Working...