volledig vernieuwde drive-in show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars A.
    • Jan 2004
    • 47

volledig vernieuwde drive-in show

Wij gaan vanaf 1 januarie 2005 met een volledigen nieuwe drive-in van start, tot voor kort vonden we zelf dat t eigenlijk een beetje een rotzooitje geworden was, de lichtshow paste niet goed bij t geluid (t geluid was ook allemaal van dap waar we nu vanaf gestapt zijn), we werkte met 40 verschillende merken kabels waardoor storingen ontstonden en ga zo maar door

we hebben de drive-in vanaf augustus boekingvrij gemaakt zodat we de tijd gehad hebben om alles op te knappen, te verven, nieuw meubel systeem ed. vanaf 1 januarie gaat de drive-in dus weer van start onder een volledig nieuwe site én een nieuwe naam
    ....> spectrum drive-in show<......
    we hebben dus een verhuur lijst gemaakt, waar ook mijn vraag over gaat.
    zijn er opmerkingen over onderstaande combinaties of aankopen dan horen wij het graag
    (met een * ervoor is al besteld of reeds in bezit, en met een - ervoor moet zal voor carnaval(februarie) worden aangeschaft zoals het er nu naar uit ziet.

Geluid

Mixers:
    1 *Pioneer djm 600
    1 *SynQ SMX-1
    1 *Soundcraft Spirit folio
    1 -Soundcraft LX7-11 24

Afspeelapparatuur:
    2 *Technics sl-1210MK 2
    2 *SynQ XTRM-1
    1 *SynQ CDX-1
    2 *Pioneer cdj 800
    1 *Sony VM 800(enkele cd speler)

Effecten:
    2 *Behringer Super X Pro CX 3400
    1 *Behringer Ultragraph Pro FBQ 6200
    1 *Behringer Virtiualizer Pro DSP 2024P

Versterkers:
    3 *Behringer ep1500
    2 *Behringer ep2500

Speakers:
    4 *B1800x
    4 *B1520
    2 *F1520

Microfoons:
    4 *Sennheiser E835
    2 *Sennheiser E825 s
    2 -Draadloze microfoon ???welke? (max 250 per stuk)

Licht

Par spots:
    2 *DMX t4 met 4x par 56(300 watt)
    2 -DMX t4 met 4x par 64(500 watt)

Licht effecten:
    4 -Eurolite T5-255
    4 -Eurolite TR-5 DMX
    2 -Eurolite super strobe 2700DMX
    1 -Eurolite laserstar 80mw groene laser
    1 -Spiegelbol 50 cm
    2 -Blacklight balk 120 cm

Rookmachines:
    2 *Antari Z-1200 DMX

Controllers:
    1 -Eurolite DMX Scene Setter
    1 -Eurolite DMX scan control JS

Rigging

Truss:
    4 -Eurotruss FD34 2 meter Square
    4 *Mic stand
    4 *Tussenstatief speakers
    4 *Speakerstatief
    4 -lichtstatief ????welke?
    2 -Wind up statief ????welke? (max 800 euro per stuk)

zoals jullie zien is de geluidsinstalatie dus zo goed als compleet, alleen de lichtinstalatie nog niet.
    alle oude troep die we nog hadden staan is verkocht, en hebben we ongeveer 1200 euro nog voor gevangen en voor de rest zal er nog zo'n 4000 euro (of meer maar dan duurt t langer als 4 maanden) uitgegeven kunnen worden

graag commentaar op wat we nog vergeten zijn of wat we beter niet hadden kunnen kopen of suggesties voor komende aankopen

mvg lars
    ?
  • Dropsen
    • Jan 2004
    • 375

Das in ieder geval een grote verbetering op je vorige spul!
    2 vraagjes:
    Waarom 4 flowers en niet wat verschillende effecten?
    Ik zie 4x 2 meter truss en maar 2 windups, dus 1 lang stuk van 8 meter. Kan je niet beter voor meer windups gaan om het licht beter te kunnen spreiden, of eventueel wat hoekstukken om andere vormen te kunnen maken?
    Je hebt een laser, dat hebben maar weinig drive-ins, dus je onderscheidt je goed...

Ik zou zeker ook par 64 gaan kopen, vooral omdat je allemaal 250 msd heb hangen.

Waar is je site?
    Suc6 drmee!

Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Lars A.
      • Jan 2004
      • 47

kijk daar kunnen we wat mee! ik zat zelf ook al te denken aan andere effecten in plaats van alleen die collor/gobo changers
      maar wat?[|)] ik wil het liefst van de standaard mushrooms af omdat ik dat niet echt professioneel vind staan, maar voor de rest zijn alle ideen welkom (ik zat zelf te denken aan wat effecten als de acrobat, magic moon ed. van martin maar ik weet niet of dat wat is

en wat betreft de truss, ook dat zal zekers een optie zijn om met truss uit te gaan breiden, alleen was ik aan t denke wat voor opstellingen er nog allemaal mogelijk zijn voor weinig geld, want na een gewoon standaard stuk truss kom je al gauw bij een karee truss op 4 pate ofzo, en dan zit je op 8x 3 meter + 4 hoekstukken, en dat is weer aardig duur
      ?

Comment

• Lars A.
        • Jan 2004
        • 47

ps. en welke wind ups kan ik dan het beste pakken in jullie ogen ?

mvg lars
        ?

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

Een trussoverspanning van 8m is absoluut niet raar hoor. Je creert helaas weinig diepte in je show in vergelijking met een carre. Voordeel is wel weer dat je alles veilig bij je in de buurt kan zetten zodat je er op kan letten, ook is het in de meeste gevallen gewoon stukken goedkoper. En carre's passen ook lang niet overal.
          Met een laser onderscheid je je?
          Laat me niet lachen, zowat elke drive-in beschikt over een lasertje van rond de 100mW.
          Je onderscheid je pas als je daarmee echt een goede show in elkaar kan zetten.
          Voor truss en wind-up info moet je denk ik even op de experts wachten
          We're ready to party, are you?

Comment

• Dropsen
            • Jan 2004
            • 375

citaat:Geplaatst door DJ.T

Een trussoverspanning van 8m is absoluut niet raar hoor. Je creert helaas weinig diepte in je show in vergelijking met een carre. Voordeel is wel weer dat je alles veilig bij je in de buurt kan zetten zodat je er op kan letten, ook is het in de meeste gevallen gewoon stukken goedkoper. En carre's passen ook lang niet overal.
            Met een laser onderscheid je je?
            Laat me niet lachen, zowat elke drive-in beschikt over een lasertje van rond de 100mW.
            Je onderscheid je pas als je daarmee echt een goede show in elkaar kan zetten.
            Voor truss en wind-up info moet je denk ik even op de experts wachten
            Niet elk drive-innetje heeft een laser! Maar nu zeg ik het eigenlijk zelf. De Op heeft het over een al wat grotere drive-inn en dan komtie wel vaker voor idd. Voor hoeveel man hopen julllie hier mee te kunnen draaien?

Comment

• DJ.T
              • Nov 2002
              • 1502

Als ik het zo zie mikken ze op een mannetje of 250.
              Misschien is het trouwens verstandig om nog een aantal Behringer B1220's aan te schaffen.
              Dit voor de gevallen waarbij je per kant 2 subs neer zet, de 1220 kan toch iets beter in het mid presteren en geeft daarom in deze combinatie een beter geluid.
              De 1520's moet je gewoon los gebruiken, voor de feestjes onder de 50 man.

Comment

• Roeltej
                • May 2001
                • 761

Weinig drive-ins hebben een lasertje... en als ze het al hebben is het meestal een Spooky Blue, JB Stealth of vergelijkbaar 30mW of minder lasertje...
                Vitality Show

Comment

• Mark-LED
                  • May 2004
                  • 822

citaat:Geplaatst door Roeltej

Weinig drive-ins hebben een lasertje... en als ze het al hebben is het meestal een Spooky Blue, JB Stealth of vergelijkbaar 30mW of minder lasertje...
                  Of zelfs nog een 5mw lasertje, maar dan hebben we het over huis-tuin en keuken drive-in's. (waarvan ik er zelf helaas ook nog 1 ben [B)])

Comment

• Lars A.
                    • Jan 2004
                    • 47

de laser is gewoon iets wat ik graag wil hebben, het is niet iets waarvan ik me met andere drive-ins wil onderscheiden,(ik ben nog steeds aant twijfelen tussen de genoemde laser( http://www.mediazero-shop.de/catalog...oducts_id/2247 ) en bijvoorbeeld 2 jb lasers
                    voorlopig hoef ik niet echt op te vallen want ik heb een goede klantenkring waar die mijn ouders zelfs als iets té graat beschouwen(daarnaast helaas ook nog school[V])

(in deze shop staan ook de controllers en scanners ed. zijn deze wel een goede keus ?)
                    over die 1220's die worden ook hopelijk binnen een jaar nog wel aangeschaft
                    ?

Comment

• Dropsen
                      • Jan 2004
                      • 375

citaat:Geplaatst door Lars A.

de laser is gewoon iets wat ik graag wil hebben, het is niet iets waarvan ik me met andere drive-ins wil onderscheiden,(ik ben nog steeds aant twijfelen tussen de genoemde laser( http://www.mediazero-shop.de/catalog...oducts_id/2247 ) en bijvoorbeeld 2 jb lasers
                      voorlopig hoef ik niet echt op te vallen want ik heb een goede klantenkring waar die mijn ouders zelfs als iets té graat beschouwen(daarnaast helaas ook nog school[V])

(in deze shop staan ook de controllers en scanners ed. zijn deze wel een goede keus ?)
                      over die 1220's die worden ook hopelijk binnen een jaar nog wel aangeschaft
                      Ik zou dan toch voor die ene 80er gaan, omdat dat effect mooier is dan twee 30mW gevalletjes, die jij bedoelt. En, als je dan toch wat groter bezig bent, waarom niet gelijk eens kijken naar headjes?
                      Zo niet, zou ik alleen scans nemen, en geen flowers enzo ...

Comment

• DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

citaat:Geplaatst door Roeltej

Ik praat dan niet over het huis tuin en keuken segment.
                        En dus ook niet over de laser crab generatie
                        Ik heb het over de serieuse drive-ins die meer doen dan voor opa, oma en de hond draaien.
                        Het zou zo maar kunnen dat het bij jou in de buurt toch anders is.
                        Hier heeft het overgrote deel wel een lasertje staan.
                        Dit zijn dan inderdaad spooky's van 100mW of vergelijkbaar materiaal, lekker goedkoop en de klant vind het geweldig, MAAR je onderscheid je hier niet meer mee.
                        Wil je echt iets speciaals dan moet je weer nieuwe dingen gaan verzinnen.

Comment

• Lars A.
                          • Jan 2004
                          • 47

hmm ? helemaal geen effecten ? alleen scanners en parren ?
                          dan wordt t een beetje saai denk ik of niet?

en over mh's, als ik mh's zou kopen dan zit je al gauw op zo'n 1200 euro per mh, das toch wel een verschilletje met 250 voor een scan!

maar als ik over een jaarte ofzo in t geld zou zwemmen[] dan koop ik er wel een paar
                          ?

Comment

• jorritje
                            • Sep 2003
                            • 143

ik zie jouw licht effecten die zijn van eurolite. ik raad je aan als je het goed wil doen om geen eurolite te nemen is best wel slechte kwaliteit veel draden gaan intern kapot breken af en zo en een scanmaster heb ik zelf ook maar ik vind dat niks is heel lastig progameren en werkt niet echt snel. de licht effecten van showtec zijn van beter kwaliteit. ik heb zelf van martin de mx 4 maar ja die akn ik je zeker aan raden zijn hele mooie scanners en werken mooi dus anders kijk eens op www.drive-in-extreme.nl
                            groetjes jorrit

Comment

• Lars A.
                              • Jan 2004
                              • 47

mmm jullie site doet t niet krijg alleen een start pagina, maar ik kan niet naar de sub pagina's

zijn de botex controllers ook slechte kwaliteit? of kan ik die ook nemen? ik vind dat blauw van showtec zo lelijk

mvg lars
                              ?

Comment

Working...