zijn er teveel DJ's of drive - ins

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

een amateur met EV, een actief gefilterd systeem en een hele materiaallijst? Ik denk dat de meesten hier met amateur toch echt iets veel anders bedoelen (Fisher Price cassetterecorder met rozige Barbieluidsprekers e.d. )
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

Wat voor prijs vraag je?

Mvg Johan

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Ik denk dat je je prijs kan basseren op het volgende:
        Kijk bij een aantal verhuur bedrijven wat zij vragen in de losse verhuur voor het setje wat jij hebt, hebben ze bepaalde spullen niet, zoek dan vergelijkbaar op.
        Nu kom je op een bedrag, rond dit mooi af (het verhuurbedrijf zal dit ook doen)
        Tel hier manuren, KM-vergoeding en andere onkosten bij op.
        Maak wederom een mooi rond bedrag en je hebt je prijs.
        Kijk vervolgens naar wat andere drive-ins in de buurt voor hetzelfde setje vragen.
        Afhankelijk daarvan kan je altijd nog iets zakken of stijgen.
        Natuurlijk hebben verhuurbedrijven andere afschrijvingen dan jij, maar als jij voor een artikel meer gaat vragen dan het verhuurbedrijf in de buurt, zullen sommige mensen toch naar dat verhuurbedrijf gaan en een vriendje laten draaien.
        We're ready to party, are you?

Comment

• Markje
          • Oct 2004
          • 27

Men staat verbaast over hoeveel drive-in's er zijn.

Alleen al bij de KVK staan er meer dan 1000 geregistreerd.
          En dan zijn er nog die in andere categorien genoteerd staan.

Wij gokken dat er behalve deze 1000 hetzelfde aantal niet geregisteerd staat.

Comment

• mbottens
            • Feb 2004
            • 743

Maar Heren,

Het ligt toch ook voor een groot gedeelte aan het type feesten? Ik val in het kaliber geen amateur maar ook geen pro, ik doe het voor de lol, Het is begonnen als pure hobby met Hifi spullen en nu uitgegroeid tot een serieus bedrijf met alleen maar PA apparatuur en ik kan (en dat doe ik ook) schoolfeesten aan tot ongeveer 1000 personen qua geluid en licht.

Het geld dat ik verdien investeer ik voor een groot gedeelte weer in de show en voor de rest gebruik ik het om van te leven (ik ben ook nog student).

Ik denk dat er ook veel verschil zit in welk deel van het land je gevestigd bent. In de randstad wordt sneller gezegd dat 200 euro goedkoop is dan hier bij mij in Drenthe waar ze dat veel geld vinden.

Maar goed mijn basis tarief, dit is met een kleine setup, ligt op 150 euro ex BTW voor 4 uur. Hier doe ik feestjes tussen de 40 en 80 personen mee ongeveer. Dan heb je 3 meter truss ongeveer 1KW rms geluid en mij als DJ. en van hieruit bereken ik de andere feesten wat op kan lopen tot 500 a 600 euro voor een avond met de grote set, 8KW geluid en 9 meter truss en twee T barren met parren (700 personen ongeveer). Soms kijk ik ook wel naar hoeveel de klant zou kunnen betalen en hoe graag ik dat feestje wil. Per jaar ben ik ongeveer 50 x op pad en dit alleen door mond op mond reclame. Ik ben natuurlijk ook goedkoper begonnen en er zijn ook wel wat klanten af gevallen die 150 euro te veel geld vinden[8D]. Ik ga er binnenkort ook een beamer bij kopen en dan hebben klanten (vooral de middelbare scholen enzo) gewoon de keus als ze er een beamer show bij willen, ik zat zelf te denken aan 90 euro extra voor een 1400 ansi lumen beamershow waar we een beetje vreemde beelden, houseparty beelden en foto's en video's uit de zaal op projecteren.

Mijn gevoel zegt dat jullie 150 euro ex BTW aan de goedkope kant vinden, ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten Martin
            Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Ik zit ook rond dat bedrag. Voor een vergelijkbare set vraag ik € 150,-- incl. BTW (goh, ik draag niet eens btw af, daar ik niet ingeschreven ben bij de KvK [:I])

Je kan het ook vanaf een andere kant redeneren. Heel wat doorsnee drive-ins in de randstad houden de prijzen JUIST iets lager, omdat ze anders niet meer aan opdrachten toekomen. Buiten de randstad zul je wat minder Kijkshop-wannabe's tegenkomen die voor 5 euro per avond gaan staan. (bevolkingsdichtheid en zo )...

Ik ben ook wel weer van plan binnenkort de prijzen iets omhoog te gooien. En ik ga dit jaar alvast overwegen om me alsnog in te schrijven. [^]

Comment

• od
                • Feb 2004
                • 138

dat is nou het probleem tegenwoordig, wie van al deze "beginnende" disco's heeft een BTW nummer?
                Moesten ze zich daar eens mee bezighouden, ik denk dat de professionnelen weer veel meer werk zouden hebben en dit aan normale
                en geen dumpingsprijzen!! idem voor de DJ die met gecopiëerde cd spelen. Hier bij ons in de streek heb je er ook verschillende zitten, geen BTW nr en onder de prijs werken (tss 150 en 200 euro) voor een avondje, materiaal inbegrepen. (maar wel met veel copy cd en in't zwart)

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

Ik denk eerlijk gezegd dat de kleine drive-innetjes de grote jonges echt niet uit roeien.
                  Hoeveel proffessionals hier die van de drive-in moeten leven zitten om werk verlegen?
                  Daarbij, iemand die een klein feestje geeft heeft gewoon het budget niet voor een proffesioneel bedrijf, dus of er ineens meer werk is als je de hele kleintjes uitroeit?
                  Natuurlijk zijn er velen gewoon zwart aan het werk, bestrijden wil denk ik niet lukken, wat wel misschien een idee is: de kleinere voorlichten (wat al goed gedaan wordt mbv dit forum) over veiligheid. Dit wordt vooral bij de beginners toch vaak fout en onveilig gedaan.
                  We're ready to party, are you?

Comment

• mbottens
                    • Feb 2004
                    • 743

Zoals ik in mijn post een paar hierboven al aangeef val ik niet in de categorie kleintjes maar ik noem mezelf geen pro omdat ik er niet van hoef te leven. Naar mijn weten zijn er bij ons in de regio ook geen Drive-in's die alleen daarvan leven. Wel heb je een paar verhuurbedrijven, maar dat is een ander verhaal. Daar krijg je geen DJ bij.

Ik denk ook niet dat de kleinen de groten uitroeien. Ik doe het alleen anders, ik kan klein maar ook groot dus op dat moment wanneer ik een grotere show doe (evenementen en grote party's) dan beconcurreer ik de grotere (pro) drive-in's en de verhuurbedrijven. maar reken is uit: alleen 1 persoon die 6 uur bezig is voor het originele tarief van minstens 30 euro is al 180 euro en dan reken ik afschrijving en kilometervergoeding nog niet mee. Dan ben ik voor 150 euro lekker goedkoop en ik vind zelf dat ik leuk mijn geld verdien. En die klant die het voor 150 euro of 200 euro wil doen die had anders geen muziek gehuurd.

Je moet ook niet vergeten dat de apparatuur die je gebruikt langer mee gaat dan de termijn waarin je het afschrijft (ongeveer 5 jaar). En de niet professionele drive-in's kunnen gewoon met hun verdiende geld door investeren in betere apparatuur of af en toe vervangen. Dus hoeven ze ook niet die afschrijving door te berekenen aan de klant. En zo uitgroeien naar een professionelere show.

Groeten Martin

Comment

• od
                      • Feb 2004
                      • 138

@ dj T ik ben het volledig met je eens. Ik ben nu 16 jaar actief in deze branche. Vroeger als ik begon, waren er hier in de streek hoogstens 5 discobars. toen koste het materiaal hopen geld. Nu wordt materiaal naar je hoofd gesmeten bij manier van spreken. Iedereen die nu een hoop cdtjes heeft noemt zich tegenwoordig dj. Ik verhuur véél materiaal voor die kleine feestjes en dan zeggen de mensen tegen mij, wij hebben zelf een DJ, wat blijkt dan het is de zoon van tante Jermaine, 14 jaar en DJ. sorry maar zoiets bestond 10 jaar geleden niet.

Comment

• Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

150 is wat we 2 jaar gelede vroegen voor een showtje van (zouden we nu zeggen) niks...
                        2 brakke speakers op brakke net-niet-hifi amp, hifi cd speler en een brakke 19" spelert, half afgewerkt meubel en hoop losse effecten. (brakke zooi nie )

zitten nu op ong 300 euro, nemen we geluidssetje mee(sub/top), 8 parren, 2 effecten en meubel... (complete lijst wel ergens te vinden op forum) en werken standaard met 2 man.

op het gebied van muziek werken we verder alleen met originele cds (en mp3's, geript van die cds) en originele software op de pc (wat bij velen ook niet zo is)

Ene vind het weinig, andere veel... maar mensen betalen het wel als ze ons willen...
                        Discotjes die ergens bij iemand op een slaapkamer staan en komen voor <100 euro zijn dan echt geen concurrent, zijn wel zelf zo begonnen en pas sinds paar jaar echt iets beter op weg.

Zijn wel bezig om binnenkort in te schrijven bij kvk, zijn er al een keer langsgeweestvoor info, willen alleen nog net ietsje meer weten.
                        Vitality Show

Comment

• BAJ productions
                          • Jul 2003
                          • 587

um wij gaan de weg op voor 150 onbepaalde tijd. dus meestal rond 4 uur afgelopen! km heffing um rekenen we niet. als ik het hier zo hoor zouden we dus een end om hoog moeten??

250??? teveel of te wijnig?
                          groetjes,
                          Bas

Comment

• mbottens
                            • Feb 2004
                            • 743

150 standaard tarief waar ik over praatte is 4 uur en excl. BTW. Is het verder uit de regio als 10KM dan komt er ook kilometer heffing overheen. Kilometerheffing vind ik erg logisch anders zou je soms meer aan benzine verrijden.

Zoals ik ook al aangaf kan je mij (of ons) in verschillende mate inhuren, ligt aan het aantal personen. Bij mij heeft de klant ook weinig keus hoeveel ik mee neem. Ik vraag gewoon wat voor type feest het is en hoeveel personen er komen. Aan de hand daarvan bepaal ik hoeveel er mee gaat (een paar dingen zijn optie, zoals binnenkort een beamershow) en aan de hand van hoeveel er mee gaat bepaal ik dan de prijs (die dus begint bij 150 euro en oploopt tot ongeveer max 600 euro beide ex BTW), en kan de klant kiezen als hij ons voor dat bedrag boekt of niet. Ik ga namelijk niet in discussie met de klant over hoeveel apparatuur ik mee moet sjouwen dat weet ik het best.

Is er niemand hier op het forum die ook variabel richting de klant werkt en zo bepaald hoeveel het kost? Of hebben de meeste een vaste show?

Groeten Martin

Comment

• Iko
                              • Feb 2002
                              • 766

citaat:Geplaatst door DjFlo

Het is idd waar want bij mijn in Baarn zijn een stuk of 5 drive-ins
                              o.a. Iko (natuurlijk wel verschillende maten)
                              5?!!? Dacht dat ik de enige was en jij dan Moet zegge dat ik praktisch niks in onze regio doe behalve feesjes op me ouwe school..

Comment

• DjFlo
                                • Jun 2003
                                • 332

citaat:Geplaatst door Iko

citaat:Geplaatst door DjFlo

Het is idd waar want bij mijn in Baarn zijn een stuk of 5 drive-ins
                                o.a. Iko (natuurlijk wel verschillende maten)
                                5?!!? Dacht dat ik de enige was en jij dan Moet zegge dat ik praktisch niks in onze regio doe behalve feesjes op me ouwe school..
                                Ja er zijn er echt 5 hoor!
                                1tje ongeveer op mijn niveau en de rest ligt er allemaal onder maar het zijn dan als nog drive in shows vind ik.....

groeten

floris

Comment

Working...