zijn er teveel DJ's of drive - ins

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

citaat:Geplaatst door mbottens

Ik ga namelijk niet in discussie met de klant over hoeveel apparatuur ik mee moet sjouwen dat weet ik het best.
    das idd een goeie...

hier is het nu nog zo dat we standaard showtje meesjouwe... en dat evt uit kunnen breiden als klant dat wil, maar wanneer willen ze dat...

Eens kijken of we in de toekomst hiernaartoe kunnen werken, zouden nog wat opties open kunnen houden, maar meeste gewoon vastleggen voor type feest/aantal personen.
    Voordeel is dan iig dat spullen iets meer gebruikt gaan worden en we ook ietsje meer verdienen...
    Vitality Show

Comment

• mbottens
      • Feb 2004
      • 743

citaat:maar meeste gewoon vastleggen voor type feest/aantal personen
      Het zou ook een lange discussie worden met de meeste klanten want die weten toch niet wat ze willen.

Groeten martin
      Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

citaat:Geplaatst door od

@ dj T ik ben het volledig met je eens. Ik ben nu 16 jaar actief in deze branche. Vroeger als ik begon, waren er hier in de streek hoogstens 5 discobars. toen koste het materiaal hopen geld. Nu wordt materiaal naar je hoofd gesmeten bij manier van spreken. Iedereen die nu een hoop cdtjes heeft noemt zich tegenwoordig dj. Ik verhuur véél materiaal voor die kleine feestjes en dan zeggen de mensen tegen mij, wij hebben zelf een DJ, wat blijkt dan het is de zoon van tante Jermaine, 14 jaar en DJ. sorry maar zoiets bestond 10 jaar geleden niet.
        Kijk, zo'n dingen gebeurd hier in mijn regio ook [V]
        Als ze 10 CD's hebben zijn ze al DJ [B)]
        Wat ik niet snap is dat deze kerels nog ferm in het zwart werken !!

Ik ben zelf 25 jaar beroeps en heb 3 weken geleden belastingcontrole gehad, awel het was knudde [xx(]

En dan zegge en schrijven dat er mutsen al jaren in het zwart gaan draaien , daar wordt door de belastingen niet naar omgekeken of ingegrepen !!!

Daar begin ik mij ferm aan te storen [}]

sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• mbottens
          • Feb 2004
          • 743

citaat:Ik ben zelf 25 jaar beroeps en heb 3 weken geleden belastingcontrole gehad, awel het was knudde
          Dat heb je zelf in de hand Sis, ik heb ook wel eens controle gehad maar nooit gezeur. En de reden dat die anderen niet worden opgepakt is omdat ze ook niet zoveel voorstellen. Kijk als je geen reclame maakt en een beetje bij vrienden en familie draait in hoeverre kun je dan spreken over een bedrijf? En je wordt dan ook niet snel opgemerkt door de belastingdienst.

Pas als je op de flyers staat van organisaties en feesten en als je in de boekhouding komt bij anderen en je maakt zelf een beetje reclame dan ga je opvallen (en dat wil je ook).

Ik snap niet waar iedereen zich zo'n zorgen over maakt, de klanten die de professionals hebben worden niet overgenomen door die kleine "bedrijven". Ik behoor tot de middenmoot, moet er niet van leven maar kan wel de grote en serieuzere feesten en evenementen aan en ik heb ook wel eens gehad dat een vaste klant belde en ik die avond bezet was, dan moeten ze dus wat anders (en komen ze vaak terecht bij iemand die beweert dat hij DJ is enz.) maar het volgende feest bellen ze wel wat eerder zodat ze zeker weten dat ik er weer kan zijn, en dan hoor je de verhalen wel: "Ach die jongens deden het wel leuk maar ze hadden niet de apparatuur en de ervaring die jij hebt"

Samenvattend: Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat ik geen last heb van die kleineren. En ik heb er ook geen hekel aan, we zijn allemaal klein begonnen en we zijn allemaal begonnen in de drive-inn wereld met zwart werken[:I]. En wanneer het vorm aan begint te nemen ga je serieus verder schrijf je je in bij de KVK en bij de Belastingdienst. En ik zeg maar zo, die beginners zorgen wel voor een mooie tweedehands markt waar de groteren hun apparatuur weer aan kunnen slijten, bekijk het dus positief en haal de voordelen eruit[8D]. En kijk eens hoeveel bands er zwart werken!!

Groeten Martin
          Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Snap niet dat mensen niet gewoon wit werken. twee weken terug nog het accord gehad op mijn bandadministratie van 2003. (lekker snel zijn ze bij debelasting. ) alles weer in orde met een toch heel karige administratie.
            lekker belangrijk!

Comment

• Dave
              • Jan 2001
              • 757

citaat:Geplaatst door showband

Snap niet dat mensen niet gewoon wit werken. twee weken terug nog het accord gehad op mijn bandadministratie van 2003. (lekker snel zijn ze bij debelasting. ) alles weer in orde met een toch heel karige administratie.
              Het zal nog niet eens de wil zijn, maar de angst/onwetendheid voor papierbende en belastingaanslagen. Ik ben ook al een tijd aan het denken om er een bedrijf van te maken, maar zou niet weten wat er allemaal bij komt kijken. Feit is dat het nu te groot aan het worden is om zwart te blijven doen, plus dat klanten gewoon een BTW-bon willen hebben.

Kleine drive-ins die 20 showtjes per jaar doen voor 150 euro het stuk zijn voor de belastingdienst iig niet interesant, ze hebben wel wat beters te doen. Die drive-ins vullen naar mijn idee ook een ander segment van de markt, voor wat achtergrondmuziek bij een BBQ of feest huur je geen grote professionele drive-in show in.
              U x I = Boem.

Comment

• VERVALLEN

Hier in onze streek (zeg maar ons dorpke aan de schelde) Mariekerke zijn er echt enorm veel DJ's.
                En ook keiveel discobars. Al zeker 5. Jullie zullen zeggen 5, das niets, maar als je weet hoe klein ons dorpke is ...

En 't erge van al is dat de mensen hier aan een discobar NIET veel geld willen uitgeven. De jeugd die ook discobar begint te doen, vragen minder, en ze hebben meer te doen door hun dumpingsprijzen.

Das te tijd van anno 2004-2005 he

Comment

• Roeltej
                  • May 2001
                  • 761

citaat:En 't erge van al is dat de mensen hier aan een discobar NIET veel geld willen uitgeven.
                  Geloof me, als je een wat beter feest houdt, waar alles goed moet gaan (bruiloften ed) ga je echt niet een zo goedkoop mogelijk discotje boeken...
                  Vitality Show

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door Roeltej

citaat:En 't erge van al is dat de mensen hier aan een discobar NIET veel geld willen uitgeven.
                    Geloof me, als je een wat beter feest houdt, waar alles goed moet gaan (bruiloften ed) ga je echt niet een zo goedkoop mogelijk discotje boeken...
                    Ik geloof je niet en ik zal je ook zeggen waarom !
                    Vooral bruiloften : wat je daar soms tegenkomt dat wil jij niet weten [)]
                    DJ's die niet eens weten wat een fox-trot, rhumba, engelse wals enz... is !!!!!! [xx(]
                    Dat zijn van die dingen die regelmatig gevraagd worden !
                    Ik zal je nog meer vertellen : ooit meegemaakt dat de bruidegom zelf ging draaien omdat de DJ er geen kl*ten van bakte [V]
                    wedden dat de bruid niet tevreden was
                    Maarja , meneer de DJ vroeg maar 100 euro voor een ganse avond [B)]
                    sis

Comment

• Staaf
                      • Feb 2003
                      • 398

Ik heb zelfs iemand geweten die later kwan dan gepland voor de openingsdans van de bruiloft. Die kerel was met z'n vriendin naar de late film geweest. De familie was dan zelf maar begonnen met DJ'en
                      Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

citaat:Geplaatst door Staaf

Ik heb zelfs iemand geweten die later kwan dan gepland voor de openingsdans van de bruiloft. Die kerel was met z'n vriendin naar de late film geweest. De familie was dan zelf maar begonnen met DJ'en

Comment

• SPS
                          • Mar 2004
                          • 1662

Ben zelf geen DJ, maar ken er eentje goed.
                          Van hem hoor ik, dat hij iedere week ca. 75 euro uitgeeft aan nieuwe CD's. Dit om bij te blijven, en geen 'nee' te hoeven verkopen.
                          Zeker op bruiloften en carnaval is dat belangrijk.

Als je dat geld moet uitgeven, kom je natuurlijk nooit uit met 2x per week draaien met een goede set en dan 150 vragen.
                          Mening??
                          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

75 euro per week aan cd's vind ik wel een beetje veel maar kan het me best voorstellen als je echt alle soorten muziek wilt hebben.
                            Je hebt dan maar 5 cd'tjes per week, wat eigenlijk niet ontzettend veel is.
                            Natuurlijk red je het dan niet als je 150 euro vraagt.
                            Eigenlijk als je normaal rekent zou je al op zo'n bedrag komen puur voor manuren.
                            Je bent immers niet alleen bezig van het moment dat je de eerste plaat erop legt totdat je de laatste eraf haalt.
                            Je bent waarschijnlijk als drive-in al 's middags bezig met je bus/kar/whatever in te laden.
                            Vanaf daar moet je eigenlijk rekenen totdat je thuis bent en alles weer op zijn plek staat.
                            Dit zijn normaal gezien toch aardig wat uurtjes, kom je met 2 man dan zit je makkelijk aan zo'n bedrag.
                            We're ready to party, are you?

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3150

citaat:Geplaatst door sis
                              DJ's die niet eens weten wat een fox-trot, rhumba, engelse wals enz... is !!!!!! [xx(]
                              Foxtrot = quickstep. Een zeer bekende ballroomdans die op tamelijk snelle (vaak jazz) muziek wordt gedanst.
                              Rhumba = passionele Latindans van Cuba (als k me goed herinner). Wordt op hele rustige, langzame muziek gedanst. De snellere versie is de cha-cha-cha.
                              Weense wals = snelle wals. In tegenstelling tot de Engelse wals wordt deze plat op de voet en op constante hoogte gedanst. De langzamere versie is de Engelse wals.

Alles uit mn hoofd en dat voor een scholiertje.

Al geef ik toe dat ik collega's van ongeveer dezelfde leeftijd dit niet moet vragen.

Comment

• BAJ productions
                                • Jul 2003
                                • 587

ik denk da elke dj wel op dans les moet hebben gezeten.

dan weet je wat van muziek
                                groetjes,
                                Bas

Comment

Working...