zijn er teveel DJ's of drive - ins

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Mee eens.

Niet echt iedere DJ, maar meer iedere all-round DJ.

Laat die mensen die zich beperken tot hardstyle e.d. maar rustig hun gang gaan, dan heb je niet zo heel veel aan dansles. [)]

Met dansles kun je kwaliteiten verwerven.
    Als de kwaliteit herkent en erkent wordt komen de klanten vanzelf!

Comment

• Roeltej
      • May 2001
      • 761

citaat:Geplaatst door BAJ productions

ik denk da elke dj wel op dans les moet hebben gezeten.

dan weet je wat van muziek
      eigenlijk wel... maarja... kwil nie :x

zullen idd best mensen zijn die zo goedkoop mogelijk muziek willen op hun feest... dat zullen ze dan wel merken, ze verpesten het voor zichzelf hoor
      Vitality Show

Comment

• foxy music
        • Oct 2004
        • 23

ik denk dat mede door het grote aanbod van goedkope gear(skytec,dap,jb systems enz)er veel amateur drive in shows bij zijn gekomen die voor 50 a 100 euro een avondje draaien.
        zelf heb ik hier geen problemen mee,zo ben ik zelf ook begonnen rond 1984 met 2 platenspelers en een stokoud mengpaneel van de vlooienmarkt en een kist met knipperende lampen(dat goedkope spul was er toen nog niet)
        dit is misschien leuk voor schoolfeestjes en dergelijke,maar voor echte feesten een professionele drive in show noodzaak is.
        heb zelf (als prof drive in show)wel 's moeten concurreren tegen zo'n drive in disco van 75 euro per avond.(2 jochies met zo'n hercules console en pappa's hifi boxen die de hele avond trance draaien omdat ze andere muziek domweg niet kennen )
        een goede dj moet gewoon een brede muziekkennis hebben,van nederlands,foxtrot,walsjes tot house tot dance classics,en die kennis ontbreekt het nog wel 's aan bij amateur dj's
        want als je de hele avond klotemuziek draait is voor de mensen vaak de avond verpest en ben jij de boosdoender.
        ik vind dat een goede drive in show zich wel onderscheid van een amateur.
        en concurrentie is er natuurlijk,zeker hier in brabant,het stikt hier van de disco's,

patrick

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door Roeltej

zullen idd best mensen zijn die zo goedkoop mogelijk muziek willen op hun feest... dat zullen ze dan wel merken, ze verpesten het voor zichzelf hoor
          @ BAJ, persoonlijk zou ik het ver niet drijven dat iedereen op dansles moet, maar een beetje kennis van de verschillende stijlen lijkt mij wel op zijn plaats !!

@Roeltej, inderdaad er zijn steeds meer mensen die goedkope muziek willen en die het dan verpesten voor zichzelf !! het jammere van gans de zaak is dat het steeds meer en meer gebeurd

Ondertussen is er dan wel een opdracht verloren voor een meer getalenteerde DJ

@Jurjen, zozo je hebt al kennis van zaken
          Even nog iets informatief meegeven, ik werk nl veel voor dansscholen !

Foxtrot-Quickstep = 190-200 BPM
          Cha-cha-cha = 125-127 BMP
          Rhumba = 106-108 BPM
          Weense wals 180-185 BPM
          Engelse -wals 90-93 BPM
          Paso-Doble 123-125 BPM
          Tango 122-127 BPM
          Disco-swing 130-135 BPM

Dit is een middenweg, er zijn afwijkingen van streek tot streek !
          Maar met deze gegevens kom je al een heel eind [^]
          Graag gedaan
          sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• mbottens
            • Feb 2004
            • 743

@iedereen die hier zijn mening heeft gegeven:

Even ter illustratie en misschien leuk om te vergelijken, wie verdient zijn geld met de Drive-inn (dus heeft er geen baan naast)?

Wie is zoals ik het noem semi pro (waar ik zelf onder val), hiermee bedoel ik dat je een nette grote show hebt en al jaren mee draait en alle type feesten kan voorzien ook qua muzikale kennis? maar er niet van hoeft te leven? Maar wel staat ingeschreven en netjes belasting betaald.

En wie is echt voor de hobby bezig en draait al zijn feestjes voor minder dan 200 euro exclusief BTW (als je al BTW betaald) of voor zelfs minder dan 100 euro.

Dan de grote vraag: Wie heeft het idee dat hij te weinig feesten heeft omdat hij door één van bovenstaande groepen wordt beconcurreerd? Geef ook aan in welke groep je zit en door wie je wordt beconcurreerd.

Ik zal beginnen: Ik zit in de Semi Pro groep heb geen problemen met concurrentie maar ben druk bezig om concurrentie te worden van de bovenste groep de PRO's. Al jaren kan ik leuk mee draaien maar ik zit nu wel in een positie dat ik met een paar kleine investeringen gelijk sta qua apparatuur (en qua muziek kennis ook wel) aan de pro's in mijn omgeving wat veelal verhuurbedrijven zijn.

Ik post dit bericht omdat ik veel klachten hoor hierboven, maar volgens mij is de markt gewoon verdeeld in 3 a 4 segmenten en past iedereen in zijn eigen segment. Naar mijn idee worden de kleinere shows pas concurrentie wanneer ze groot worden maar daar moet je gewoon op in spelen als ondernemer.

Groeten Martin
            Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• jop
              • Jun 2002
              • 92

Wij zitten tussen de hobbyers en de semi-pro's in. We zijn nog niet bij de kvk ingeschreven, echter we willen dit voor 2005 nog geregeld hebben. We kunnen wel (behoorlijk grote) feesten goed verzorgen en besteden veel zorg aan de gehele uitsraling van de show, draaikwaliteiten zijn ook in oorde. We proberen de muziek te kopen (we hebben een goede deal met de lokale platenzaak), alleen dit gaat helaas niet altijd.
              Onze prijs in de examentijdperiode (dat is leuk werk) 180 euro voor een avond, met 4scans, 2tunnels, 2/4t4 par64, 3kw geluid (bell vps) en een pioneer dj-set. Dit is best weinig maar we kunnen gewoonweg niet hoger gaan zitten met de prijs want dan komen we niet meer aan de bak bij dit soort feesten............
              Powerd by MB-Audiosystems

Comment

• DjFlo
                • Jun 2003
                • 332

Ik ben wel ingeschreven bij de KVK.
                Ik draai meestal feestjes voor onder de 100 personen.
                Soms wat meer rond de 150 maar meestal beneden.

Het is dus puur voor de hobby.

Over de draaikwaliteiten: De klanten zijn allemaal tevreden maar ik zeg er altijd natuurlijk wel van te voren bij als ik een jaren 80 feest draai dat ik veel nummers heb maar niet allemaal.

Meestal houden zij hier dan rekening mee en nemen dan zelf cd's mee of maken er een paar.(natuurlijk wel van hun zelf maar dat ze niet een hele zooi cd's moeten meenemen.. en ze nemen daarna de cd's weer mee naar huis)

Edit:
                Over de concurentie positie. Ik denk niet dat ik veel klussen van grote drive in shows weg kaap. Wel een keer gehad dat men mij beter vond dan degene die er jaarlijks draaide.

groeten

floris

Comment

• mbottens
                  • Feb 2004
                  • 743

De bovenste reacties zijn precies wat ik bedoel, Het zou mooi zijn als je ook iets verteld over je concurrentie positie? Verneem je veel van concurrentie en komt die dan van een professionelere of meer hobby matige hoek? We hebben nu nog geen reactie van een professionele drive-inn, ik ben benieuwd?

Groeten Martin

Comment

• BAJ productions
                    • Jul 2003
                    • 587

citaat:Geplaatst door Roeltej

jongen ik wou ook niet naar dans les. maar me vriendin wou het.

en ik ben blij dat ik daar een spoed cursus gevolgd heb. en kan zeggen dat dit ook nog een leuk is!

had ik dus niet verwacht.
                    groetjes,
                    Bas

Comment

• Scan head
                      • Feb 2004
                      • 143

12 jaar Ingeschreven bij de Kvk
                      1-1000 personen qua licht en geluid
                      15 jaar in het vak.
                      Professionele dj's
                      - Met elkaar opgeteld zo'n 4000 nummers op Orgininele Cd's.
                      Baan ernaast

En nee, wij hier in friesland (zoals ik al eerder in deze topic zei) hebben niet veel concurrentie van vele amateur drive - ins..
                      En ja, je kunt moeilijk klussen van andere drive'ins afpakken als die er niet zijn. En in de loop van die 15 jaar waren er zo'n 4 andere drive ins maar in een paar jaar waren het meer Collega's dan concurrenten.

Comment

• jop
                        • Jun 2002
                        • 92

citaat:Geplaatst door mbottens

De bovenste reacties zijn precies wat ik bedoel, Het zou mooi zijn als je ook iets verteld over je concurrentie positie? Verneem je veel van concurrentie en komt die dan van een professionelere of meer hobby matige hoek? We hebben nu nog geen reactie van een professionele drive-inn, ik ben benieuwd?
                        Wij hebben veel concurrentie door amateurs, dit komt naar mijn mening veel door de budgetmerken van bv highlite. Hierdoor word de drempel om een 'drive-in' zelf te hebben erg laag. En computer met internet hebben ze al. Die nemen ze gewoon mee dus geen cdspelers nodig. Een mixer van alecto of skytec. De boxen van dap, of oud hout (klein) versterkers hifi of dap en dergelijke. DAn zon 3 meter brakke lichtbrug vol met derbys, mushrooms, skytec scans en andere effectten. Soms een paar parrn erbij. Zo zitten er al 8 van deze in oirschot (16.000inw), en stel nog kleinere hifibox dj's, En nog een verhuurboerte van ons formaat.
                        Grtn
                        Powerd by MB-Audiosystems

Comment

• Roeltej
                          • May 2001
                          • 761

4000 nummers is weinig...

laatst aan et rippen geslagen, zitten nu ergens tussen de 12.000 en 13.000 nummers van originele cds...

citaat:maar me vriendin wou het.
                          Das hier probleem... (nouja... was) ik en vriendinnen
                          Vitality Show

Comment

• mbottens
                            • Feb 2004
                            • 743

citaat:12 jaar Ingeschreven bij de Kvk
                            15 jaar in het vak.
                            Professionele dj's
                            Baan ernaast

En nee, wij hier in friesland (zoals ik al eerder in deze topic zei) hebben niet veel concurrentie van vele amateur drive - ins..
                            En ja, je kunt moeilijk klussen van andere drive'ins afpakken als die er niet zijn. En in de loop van die 15 jaar waren er zo'n 4 andere drive ins maar in een paar jaar waren het meer Collega's dan concurrenten.
                            En wat zijn jullie tarieven? Voor een avondje feest 100 personen of een avondje feest 1000 personen? En nemen jullie dan ook andere shows mee?

Groeten Martin

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

vast bedrag tot 250 personen : 350 euro / 4 uur
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Scan head
                                • Feb 2004
                                • 143

citaat:Geplaatst door mbottens

citaat:12 jaar Ingeschreven bij de Kvk
                                15 jaar in het vak.
                                Professionele dj's
                                Baan ernaast

En wat zijn jullie tarieven? Voor een avondje feest 100 personen of een avondje feest 1000 personen? En nemen jullie dan ook andere shows mee?

Groeten Martin
                                Kleine geluidsset (100-200): 175 euro Incl. BTW
                                Drive in show tot 250 personen: 225 euro ex. BTW
                                Geluids/lichtshow voor band tot 400 personen: 450 euro incl. Btw
                                Grote licht & geluidsshow tot 1000 personen: +-1000 euro Ex. Btw

Volgens mij...

Comment

Working...