zijn er teveel DJ's of drive - ins

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

citaat:Geplaatst door BAJ productions
    en ik ben blij dat ik daar een spoed cursus gevolgd heb. en kan zeggen dat dit ook nog een leuk is!

had ik dus niet verwacht.
    Ik had eerst ook een heel slecht beeld ervan. Toch maar een keer "1 jaartje geprobeerd" en als ik het niet leuk vond kon ik tenminste zeggen dat ik het heb geprobeerd.

Ik vond het zelfs leuk in zit nu in mn 4de jaar.

Heel veel mensen lopen te roepen dat stijldansen stom is, zonder het ooit te hebben geprobeerd. Ze kunnen het dus nergens op baseren, enkel een vaag beeld dat ze er van hebben. Dat is dus onvoldoende! [V]

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

Hier nog een dj die het in zn schooltijd heeft geschopt tot goud met ster...das een paar jaar dansen dus

Is me altijd wel van pas gekomen.....Toch zijn de leukste feestjes daar waar je geen stijldans meuk hoeft te draaien[)]

over prijzen:
      showtje met A set incl licht vanaf €490 ex BTW
      los te boeken vanaf €180,00 ex BTW

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

zijn ook alweer 6 jaar aan de weg aant timmeren, maar de laatste 2 jaar teveel concurrentie. zijn nu veel bezig met bandjes omdat er hier een groot gat zit. een band kan een installatie niet kopen en wij draaien er ook nog eens zo'n 20 a 25 keer per jaar mee. hebben ook lichtsetje. met bandjes gaat het ook wel goed hier zit nog wel geld, mensen verwachten meer van live muziek als van een drive-in. wij kunnen ook combineren en dat is toppie!![8D]
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Roland
          • Jan 2001
          • 480

Bij mij in de buurt lopen ook een hoop hobbyisten rond, maar ook prof. bedrijven.

Ben laats gevraagd of ik af en toe voor een andere drive-inn wil draaien, maar als ik dan een prijs noem voor alleen draaien slaan ze al snel achterover terwijl dit een zeer bekende drive-inn show is hier.

Ga zelf liever graag voor kwaliteit, wil mij geen top DJ noemen maar moet er vooral verzorgt uitzien. Kom dan ook met prof. apparatuur en niet met JB-system ed. (buiten mijn showtec dimmers voor een paar parretjes).

Veel mensen zeggen dan dat het veel geld is, maar als ik er sta vinden ze het wel weer geweldig en zien ze toch een duidelijk verschil met het buurjongentje en de stereo van pa.

Heb ook geen vaste prijs en geen vaste set. Alle producties zijn maatwerk. Maar heb ook al veel mensen gehad die afbelden omdat ze het te duur vonden. Dan zeg ik gewoon dat dat mijn kosten zijn en als ze het niet willen betalen vrij zijn om iemand anders te boeken. Prijs varieert dan ook ontzettend binnenkort ga ik ergens draaien voor 50 Euro onkosten vergoeding, terwijl ik de week erop weer ergens sta voor 1000 Euro.
          Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

citaat:Geplaatst door ralph

Hier nog een dj die het in zn schooltijd heeft geschopt tot goud met ster...das een paar jaar dansen dus

Is me altijd wel van pas gekomen.....Toch zijn de leukste feestjes daar waar je geen stijldans meuk hoeft te draaien[)]

over prijzen:
            showtje met A set incl licht vanaf €490 ex BTW
            los te boeken vanaf €180,00 ex BTW
            Awel, voor die prijs moet ik je niet, dan draai ik wel zelf
            Kijk dit zijn nou prijzen waar nopepipo's onderduiken en gaan draaien met D*P, Bh*r*ng*r enz...enz...
            nee, voor mij hoeft het niet !!
            Ik moet nog altijd de EERSTE DJ tegenkomen die fatsoenlijk materiaal heeft !!
            Ik woon blijkbaar in een verkeerde omgeving ( streek )
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Reemski
              • Dec 2001
              • 690

Ik snap je reactie niet helemaal sis. Vind je de prijs dermate laag dat je bij een dergelijke prijs alleen maar dap en shit verwacht??

Dan ben je duidelijk niet bekend met de marktwerking waar drive-in shows onderheving aan zijn. Er zijn dan ook vrijwel geen drive-in shows die hun brood ermee verdienen.

En daarnaast vraag ik me ook af wat je fatsoenlijk materiaal vind ?? Ik ken ze namelijk wel.

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat:Geplaatst door Reemski

Ik snap je reactie niet helemaal sis. Vind je de prijs dermate laag dat je bij een dergelijke prijs alleen maar dap en shit verwacht??

Dan ben je duidelijk niet bekend met de marktwerking waar drive-in shows onderheving aan zijn. Er zijn dan ook vrijwel geen drive-in shows die hun brood ermee verdienen.

En daarnaast vraag ik me ook af wat je fatsoenlijk materiaal vind ?? Ik ken ze namelijk wel.
                Nou Reemski , ik zei al dat ik waarschijnlijk in een verkeerde streek woon !!
                Ik ken hier alleen maar drive-ins met materiaal waar je niet goed van wordt, die vragen prijzen waar je nog minder goed van wordt !!
                En ja, er zijn der hier die hun boterham ermee verdienen !!!!!!
                Ik zal jou een voorbeeld geven van een DJ die hier in de streek enorm gewaardeerd wordt !!!
                Materiaal is Peavey, spirit mengtafel jaja , eindtrappen CS 800 en 1000, dalton lichtsturing met een stuk of 8 parretjes en één of andere noob lichteffectje + stroobje en klaar is klara [V]
                Vraagprijs: 450 euro voor 3 uur draaien !!!
                100 euro per uur na 3 uur draaien !!!
                Zo [V][xx(]
                sis

Comment

• LuPuS
                  • Dec 2002
                  • 457

Man dat is geld!!!

Waar zit jij ergens Sis, rond de streek van Aalter?
                  ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:Geplaatst door LuPuS

Man dat is geld!!!

Waar zit jij ergens Sis, rond de streek van Aalter?
                    Awel ge zit in de buurt : Eeklo
                    sis

Comment

• Reemski
                      • Dec 2001
                      • 690

Dat bedoel ik sis..

Vanwege eigen voorkeur ben ik mijn set dermate aan het verbeteren dat het wellicht iets beter is dan de gemiddelde drive-in. Maar als ik zulke prijzen vraag in mijn regio, stapt men zo naar een ander. Maar hier in de randstad is de drive-in-dichtheid behoorlijk hoog.

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Dat bedoel ik sis..

Vanwege eigen voorkeur ben ik mijn set dermate aan het verbeteren dat het wellicht iets beter is dan de gemiddelde drive-in. Maar als ik zulke prijzen vraag in mijn regio, stapt men zo naar een ander. Maar hier in de randstad is de drive-in-dichtheid behoorlijk hoog.
                        Ja ik ook , het is gewoon van streek tot streek, randstad, dorpjes enz... een groot verschil in prijzen en de gebruikte geluids en lichtapparatuur !
                        En geloof me, ik krijg de indruk dat er hier bij ons meer DJ's zijn dan feestzalen en of andere gelegenheden !!
                        sis
                        sis

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

Maar hier in de randstad is de drive-in-dichtheid behoorlijk hoog.
                          Klopt, dit is echt voor 2 glazen de stereo van pa en ma meenemen + bedienen. Ik merk dat mensen voor een standaard drive-in (laten we zeggen 100 man goed versterkt en verlicht) voor 6 uurtjes bijna geen 200 euro meer durven neer te tellen.... t Wordt te belachelijk voor woorden. [V]

Comment

• Dj Nvie
                            • Dec 2004
                            • 161

Beste mensen... er zit natuurlijk een heel groot verschil tussen .... en de grotere shows.
                            komt o.a. denk ik omdat er tegenwoordig bijna (lees zéér, zéér weinig) controles worden uitgevoer op kijk van rechten e.d. (Buma e.d.), het is alleen nog maar een "mannetje" achter een hifi setje...
                            als je lichtorgel en een hifisetje hebt benoemen zich de meeste al tot drive-inn-show[V], de kracht van een grote drive-inn-show zit um meestal in de legale muziek, zaakjes netjes voor elkaar hebben, vergunningen geregeld hebben [^]! een drive inn zet je niet op in een weekje... daar gaan maanden, soms jaren [!] aan vooraf!
                            pas als je de laatste paar regels hebt gedaan, vindt ik, dat je je pas echt een drive-inn-show mag noemen !

en er zijn nog genoeg regio's waar de eerder genoemde "beunhazen" alleen maar zitten en waar je dus behoorlijk sterk kan (gaan) staan!

dat was mijn verhaal []
                            Hier staat iets, maar het gaat over niets...

Comment

• DJ.T
                              • Nov 2002
                              • 1502

Drive-in<s>n</s>
                              We're ready to party, are you?

Comment

• Dj Nvie
                                • Dec 2004
                                • 161

ook goed... sommigen schrijven het zo om niet in verwarring te komen met je cd/dvd drive in je pc... dat is namelijk ook een drive-in
                                Hier staat iets, maar het gaat over niets...

Comment

Working...