Ecler SCLAT 200-5VS of toch iets anders

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Master ®
    • Nov 2004
    • 96

hmm omdat wij hier in nederland het merk dateq hebben
    wat net zo goed is als rodec dus dan kopen wij geen
    rodec maar gewoon een dateq tenminste wat ik van mensen hoor
    nu jij[]

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1067

ik heb zelf een ecler sclat 8 een tijd lang gebruikt was wel een mooi tafeltje moet wel zeggen dat de potmeters zwaar draaiden (was wel de ouwe versie van de sclat8)wel zat er altijd een losse voeding bij maar dat zal wel niet meer zo wezen

verder gebruik ik nu een djm-600 leuk tafeltje voor mixwerk maar als je veel mic's nodig hebt bv met karaoke dan is niet echt handig

Comment

• Michel_G
        • Dec 2003
        • 376

Ik ben als Nederlander de eigenaar van een belgisch paneeltje: Inderdaad, de rodec. (om precies te zijn MX 180 MK3)

Mooi ding, voelt erg solide aan, lekkere VU meters en klinkt ook netjes (volgens mij, heb hem nog niet vol op mijn goede set kunnen proberen, alleen nog maar even thuis)

Lijkt echter wel zo voor mijn gevoel dat de faders iets minder soepel zijn dan de dateq's die ik pas geprobeerd heb.

Voorderest een zeer nette mixer.

(is niet zo dat ik rodec verkies boven dateq, maar kon gewoon de aanbieding voor deze rodec niet laten schieten)
        Is weer terug !

Comment

• Master ®
          • Nov 2004
          • 96

Het zal denk ik altijd een mening blijven
          de een vind de dateq beter de ander de rodec.
          zelf heb ik liever een dateq naar mijn zin

Comment

• Dreezz

Ja.. Ik heb zelf een jaar in 'n danscafé gedraaid waar een Apollo stond.. na een tijdje was ik er ook heel aan gewend en vond ik het niet zo'n slechte mixer..
            Kheb even wat persoonijke plus -en minpunten opgeschreven tss de Apollo en de MX180mk3.

+ VU-meter-bereik van Dateq (-50 dB tot + 6dB) ligt hoger dan Rodec MK180 (-40dB tot + 3dB)
            + Dateq heeft pfl drukkopjes mét LED's, Rodec heeft tuimelschakelaars zónder LED's.
            - Dateq heeft maar één Vu-meter / Rodec heeft er 2 (bv. master & pfl)
            - Dateq heeft geen pfl mix, alleen pfl split / Rodec heeft dit allebei
            - Dateq heeft potmeters voor master en monitor / Rodec heeft faders
            - Dateq heeft één algemene balansregeling / Rodec per kanaal
            - Dateq is een lompe,grote bak / Rodec is (25°)slanted en compacter
            - Dateq heeft 2 ingangen per kanaal / Rodec MK180 4 ingangen

Thanks

Grtjs Dries

Comment

• DJ Inspiration
              • Aug 2004
              • 7

Ja, hier sluit ik me volledig bij aan.
              Bovendien als je aan je monitor draaipot of balans draaipot draait heb je veel kans dat je de master ontregeld.
              Ze staan nl. veel te kort onder elkaar en dat voor zo een grote lompe bak waar genoeg plaats op is (zoals mijn voorganger Dreezz al vermeldde)
              Ik heb zelfs al meegemaakt dat ik per ongeluk op de ingangselect drukknopjes boven de gain drukte terwijl ik de gain wilde regelen.
              Ik heb persoonlijk ook dus DUIDELIJK liever de RODEC !!!
              Let\'s Play The Music!

Comment

• FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

Nu is de apollo ook niet de topmixer van dateq... en de 180mk3 wel de topmixer van rodeq...

Praten over vergelijken van appels met peren..
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Die rodec vergelijken met een apollo is appels en peren vergelijken, pak dan een 7.3...
                  Kom je met die rodeq weer kanelen tekort.

Voor dj's...knoppen prutsers die last hebben van draaiknopjes die te dicht bij elkaar zitten...ik ben gezegend met meer dan grote handen en naar mijn mening heeft het meer met onhandigheid en onbekendheid te maken als je op een dateq de verkeerde knop open draait!

verder staat er een aantal onzin dingen in het verhaaltje ven Dreez die ik toh even wil corrigeren..als uiterst tevreden Dateq EN rodec gebruiker...

*De rodec is tegenwoordig ook verkrijgbaar met drukknopjes ipv die antieke switches
                  *Ddateq heeft pfl slpit, de rest die ik op monitor...jouw slaapkamer te klein?
                  *Potmeters ...ja op de apollo, 7.3 wel eens gezien?
                  *voor de balans per kanaal...7.2-7.3 al eens gezien?
                  * 19"=19"...en dan ook nog eens meer kanalen...wat nou groot en lomp

enige voordeel aan de rodec is de prijs...daar kan dateq echt niet tegenop!

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Geplaatst door Master

citaat:Het zal denk ik altijd een mening blijven
                    de een vind de dateq beter de ander de rodec.
                    zelf heb ik liever een dateq naar mijn zin
                    Mag ik dan weten hoe jij er toe gekomen bent deze mening aan te nemen??

Je vraagt aan ons welke mixer je zou moeten nemen, daar maak ik aan op dat je nou niet heel er ervaren bent op het gebied van licht en geluid en als je met allehande mixers gewerkt hebt waaronder Rodec en Dateq dan zou je niet om meningen vragen.

dus waar baseer je dit op?? Niet op ervaring, dat is duidelijk, hoe kom je hier dan aan?
                    als je iets meer af zou weten van kwaliteiten dan zou je zeker Rodec genoemd hebben in je lijstje.

IK heb dus wel met Rodec EN Dateq gewerkt en ik heb op dit moment alleen nog Rodec en Pioneer in de verhuur.

Pioneer eigelijk alleen omdat er vaak om gevraagt wordt, iedereen ziet Tiësto hiermee draaien, maar zelf zet ik liever Rodec neer, klinkt perfect en is onverwoestbaar.
                    Dit wil niet zeggen dat Dateq minder is of slecht, maar wanneer je zoals jij geen ervaring hebt met een bepaald merk, moet je niet voor je beurt praten en op niets gebaseerde uitspraken doen, ookal heb je nog zo'n gelijk.
                    Op dit forum stellen mensen hun vragen en daarop moet een op waarheid en ervaring berust antwoordt verschijnen en dan hebben we niets aan meningen zonder argumenten of zelfs enige praktijk-ervaring.

Zie dit niet als een aanval, want zo is het niet bedoeld, maar houd er rekening mee als je een antwoord geeft of ik dit geval een reactie. Zeg dan liever niets, ookal is het je eigen topic

Grz Ron
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Master ®
                      • Nov 2004
                      • 96

Lui om te lezen als je goed hebt gelezen heb je mij horen zeggen
                      dat ik Rodec niet zo goed ken ik heb zelf een Xtc
                      en ik heb al heel wat mixers van Dateq uitgeprobeert.
                      En ik niet reageren leer jij dan eerst mijn naam goed typen
                      dan reageer ik niet meer oke.
                      Daarbij ben ik pas 14 en heb al wat 1×Xtc 2× Cdj 800 1× SM 2
                      wat randapparatuur toen jij 14 was wist jij toen ook al alles
                      van mixers en daarbij als ik een appollo wil of een 7.3 of
                      een Rodec dan komt dat wel voor mekaar.
                      Maar goed laten we het leuk houden en anders stuur je me maar ff een e mail dan praten we wel verder

M.v.g Roy

Comment

• Michel_G
                        • Dec 2003
                        • 376

Moet Upgrading your system wel gelijk geven Roy, je doet wel vaker uitspraken zonder ze te motiveren (of zonder er zelfs ervaring over/mee te hebben). Ik heb je ook al vaker gevraagd dingen te motiveren maar dat heb je nog steeds niet gedaan.

Ook is je spelling nog steeds even belabberd. En pffffffffff, als jij er niet tegen kan dat niet iedereen jou naam goed spelt, laat dit forum dan gewoon links liggen.

Amen [^]
                        Is weer terug !

Comment

• Master ®
                          • Nov 2004
                          • 96

Ho Ho Ho ik heb al aan me spelling gewerkt
                          en ik praat alleen over dingen als ik er iets of een beetje
                          van af weet. Ik ga toch ook niet in het recording en broadcast
                          forum zitten of wel soms[^].
                          En jullie willen mij gewoon een zwarte naam geven
                          om te zeggen dat ik slecht typ en nergens niks van af weet etc.etc.

Comment

• Michel_G
                            • Dec 2003
                            • 376

citaat:Geplaatst door Master ®

En jullie willen mij gewoon een zwarte naam geven
                            om te zeggen dat ik slecht typ en nergens niks van af weet etc.etc.
                            Als jij daar in wil geloven, ga dan vooral je gang.
                            Is weer terug !

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

Wows...
                              dat roep je zelf over je af door steeds onzin te typen die ik vervolgens weer zo snel mogelijk van het forum verwijder!
                              Dan daarbij, sinds wanneer is je naam geregistreerd bij het merken bureau?..iets minder hoog van de toren blazen zou je zeker niet misstaan Roy!

Zie dit als een formele waarschuwing om de forum regels te eerbiedigen en op normale wijze te reageren en berichten te plaatsen die ergens over gaan.

Moet lukken denk ik, maar denk ff na voordat je een berichtje plaatst...
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Master ®
                                • Nov 2004
                                • 96

Waar gaat dit nou nog over ? gaan we het over regels etc etc. hebben of gewoon over mixers?.
                                Maar goed omdat Ron mij ff afzeikt moetten jullie dat allemaal
                                maar ff gaan doen, en ik plaatst dit topic om informatie te krijgen
                                maar dat lukt niet erg[}].
                                Ik wil gewoon gezellig met elkaar praten, chatten, discuseren
                                maakt mij allemaal niet uit als het maar over geluid gaat.

(En berichten te plaatsen die ergens over gaan.)

Hmmm ik dacht toch dat het over geluid ging of wat er een beetje in de buurt licht.

M.v.g. Roy

Comment

Working...