community tandem drive loudspeakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • christiaan
    • Dec 2004
    • 4

community tandem drive loudspeakers

Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw hier. Heb dit forum pas ontdekt en me meteen lid gemaakt.
    En ik heb meteen ook een vraagje. Ik sta op het punt om een set aan te kopen van COMMUNITY. Het gaat over de tandem drive reeks. Ik zou als top de TD2215 en als sub de TD2115 nemen. Als versterkers erop een QSC PL224 of RMX2450 (top) en een QSC PL236 of RMX4050HD (bass). Bij dit systeem zou ik een maxidrive2.3 van Alto gebruiken om alles optimaal te doen klinken.
    Zijn er mensen die hier ervaring ee hebben met zo een systeem? Of met de klankkasten alleen ?
    alvast bedankt voor de reacties .
    mvg
    Christiaan
  • sub18e
    • Oct 2004
    • 12

Community is percies nog niet echt een bekend merk hier in belgie en nederland heb ik de indruk, maar ik kan je garandere dat het geen rommel is! Wij hebben al redelijk veel van de kleinere cpl reeks in cafe's en dergelijke geinstalleerd en nooit problemen mee gehad. Ik dacht ook dat AED community gebruikt in hun verhuur.

Ik zelf heb 2 XP525 boksen van community (XLT PRO series), dit is een drieweg systeem en ik moet zeggen dat ik daar heel tevreden mee ben. Als sub gebruik ik twee bandpass hoorn kasten. Dit alles regel ik ook af met een maxidrive 3.4 en twee plx3402.

Als raad ga ik je toch meegeven om is naar de XLT PRO serie te kijken ipv de tandem reeks. Het prijsverschil is miniem en je hebt toch een beter rendement. TD2215 => 97 db 1w 1m (100 hz - 12.5Khz ) XP525 => 101 db 1w 1m (63hz - 16Khz).

Comment

• christiaan
      • Dec 2004
      • 4

aan sub18e :
      Ja ik had gezien dat die andere een beter rendement hebben maar de bedoeling is om een setje te hebben met topkasten op statief en die XP525 zijn der een beetje te groot voor hé. Dus denk ik dat ik me bij de tandems zal houden. Woensdag krijg ik een demo in een feestzaal en dan zal ik beslissen.

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

citaat: Community is percies nog niet echt een bekend merk hier
        Nou dat valt wel mee hoor, een collega drive in show werkt al jaren met Community, hij heeft een XLT setje en ik moet zeggen dat het altijd perfect klinkt.

Verder heb ik afgelopen zomer nog staan luisteren naar een Community set (tijdens een openlucht festival hier in de stad) ik kwam op de muziek af die ik bij mij thuis kon horen,en ik woon er ruim twee kilometer vandaan [^]
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...