Behringer FBQ1502

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musicman
    • Sep 2003
    • 97

Behringer FBQ1502

Hallo mensen,

Heeft iemand van U ervaring met een Behringer FBQ1502 equalizer?
    Alvast bedankt voor Uw reacties.
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Behringer EQ's zijn naar mijn mening niet slecht.

wat ga je er mee doen??
    Ik zou in ieder gaval kiezen voor een 2x 31 bands EQ, smallere banden en dus fijner inregelen. zeker voor feedback onderdrukken en uitfluiten van mics heb je daar veel meer aan.

ik zou kiezen voor de 3102, die heeft 31 banden en een feedback locator erop, en die werkt best wel leuk.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• musicman
      • Sep 2003
      • 97

Ik zoek eigelijk ene leuke EQ om mijn complete PA geluid netjes af te kunnen regelen, ik zet hem dan ook tussen de mixer en de eindtrappen/crossover. Ik heb lang geleden eens een Behringer EQ gehad die was niet slecht, maar als ik zo nu en dan eens rondlees vallen deze toch wel wat tegen. Mijn crossover is van Electrovoice (AC one), mijn eindtrappen zijn van Yamaha en Dynacord. De luidsprekers moeten nog worden afgebouwd.

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

citaat:Geplaatst door musicman

Hallo mensen,

Heeft iemand van U ervaring met een Behringer FBQ1502 equalizer?
        Alvast bedankt voor Uw reacties.
        yep, ikke heb daar ervaring mee gehad !!
        2 x gebruikt, weg ermee, heb hem verkocht voor 100 euro [B)]
        K'was blij dat ik hem nog KON verkopen
        Rommel, rommel, rommel, niet aanschaffen [xx(][xx(][xx(]
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

Ik heb nog wel een 3102, maar die mag bij hoge uitzondering op monitoren als ik wat te kort kom. Tegenwoordig in het blije bezit van Klark Teknik EQ's
          Gebruik overigens vaak voor het hoofdsysteem een Klark DN332, die is maar 16 banden - maar regelt super snel en goed in.
          Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• musicman
            • Sep 2003
            • 97

Ok dat is dus duidelijk . Weet iemand een leuk alternatief voor niet al te veel geld?

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

citaat:Geplaatst door musicman

Ok dat is dus duidelijk . Weet iemand een leuk alternatief voor niet al te veel geld?
              Awel , ik heb de DEQ 2496 in gebruik van behringer, is iets duurder maar is ook stukken beter , succes !!
              sis

Comment

• musicman
                • Sep 2003
                • 97

Ok, maar die is dan ook wel meteen een heel stuk duurder ja :P. Maar wat doen Alesis EQ's eigelijk? Iemand ervaring met de D-EQ 230 of de M-EQ 230? En weet iemand nog een adres waar ik laatst genoemde nog nieuw kan krijgen?

Comment

• Rieske
                  • Aug 2002
                  • 544

Hou op over de DEQ 2496 ! Afgelopen weekend, tijdens een show, kreeg ik spontaan een software-error en direct kapte het ding d'ermee. Ik heb al diverse malen software problemen met de LC 2412 (dmx lichttafel) gehad en nu dus ook met de DEQ 2496. Mijn vertrouwen in alles wat met de software van Behringer te maken heeft, is helemaal verdwenen !
                  Zo... dat moest ik even kwijt. Sis; een gewaarschuwd man telt voor twee
                  Life is what you make it

Comment

• musicman
                    • Sep 2003
                    • 97

Hehe... ik denk dat ik ga voor de DBX 215. Deze kost bij www.thomann.de in Duitsland 189 euro. Ze hebben zelfs een DOD van 133 euro. Nu ken ik het merk DOD niet maar dit is wel erg goedkoop.

Comment

• Ws Soundexpresse
                      • Jun 2001
                      • 1007

Of je zou kunnen kijken naar een DBX, dingen kosten geen fortuin, maar werken prima.....
                      Hier overigens op de monitor nog die ouwe berhingers, met die rode lampje (type weet ik niet uit mn hoofd)
                      Heb daar nog nooit problemen mee gehad, en om uit te fluiten werkt het perfect......
                      Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

citaat:Geplaatst door Rieske

Hou op over de DEQ 2496 ! Afgelopen weekend, tijdens een show, kreeg ik spontaan een software-error en direct kapte het ding d'ermee. Ik heb al diverse malen software problemen met de LC 2412 (dmx lichttafel) gehad en nu dus ook met de DEQ 2496. Mijn vertrouwen in alles wat met de software van Behringer te maken heeft, is helemaal verdwenen !
                        Zo... dat moest ik even kwijt. Sis; een gewaarschuwd man telt voor twee
                        Rieske, jammer voor jou dat het niet echt werkt zoals het moet zijn !
                        Ik heb de 2496 al anderhalf jaar in gebruik , zo'n 3 x per week is die de baan op zonder problemen !!!
                        Hopelijk blijft het zo, ik hou mijn hart vast !!
                        sis

Comment

• musicman
                          • Sep 2003
                          • 97

Hmm dat is toch wel heel toevallig. Gisteren koste een DBX 215 nog 189,- en nu staat hij er voor 185. Als ik nog een paar dagen wacht heb ik hem misschien voor niets . Maar goed, het word dus een DBX 215. Iedereen bedankt!

Comment

• Davy Gabriels
                            • Aug 2002
                            • 819

Sja, ik heb ook al enkele jaren 2 behringer's als monitor EQ, nooit problemen mee gehad.Laatst een dbx 231 bijgekocht, eerste keer dat ik een XLR kabel erin steek, gaat de XLR chassis al kapot! M.a.w. ik krijg die stekker er helemaal niet meer uit. Had toch van dbx verwacht dat ze degelijke xlr's zouden gebruiken

Comment

Working...