hoe sluit ik mijn crossover aan?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ.Kenneth
    • Dec 2004
    • 2

hoe sluit ik mijn crossover aan?

Beste heren/dames, ik ben van plan nu met 2x sub en 1x top per kant te gaan draaien met twee versterkers. 1 voor de sublaag en 1 voor de topkasten. ik heb dus een crossover gekocht Behringer "SUPER-X pro CX2310". ik heb het bijgeleverde boekje handleiding ook doorgenomen. alleen zit ik mij nu af te vragen als ik een EQ voor de crossover plaatst en deze EQ op +6db afspeel moet ik de crossover in- en uitgangen ook met +6db opvoeren?
    alvast bedankt voor jullie advies
  • ostracized
    • May 2002
    • 214

ik neem aan dat je met "+6Db afspeel" bedoeld dat je uitgangssignaal vd equalizer +6 Db is?. op je crossover is je ingang normaal gewoon nul Db. als je deze icm de equalizer ook 6Db opschroeft, gaat je totaal signaal met 12Db omhoog, niet doen dus. verder ook niet de uitgang bijregelen gewoon zoveel mogelijk 0 Db houden, liefst ook op de equalizer...
    (...)

Comment

• DJ.Kenneth
      • Dec 2004
      • 2

heel erg bedankt ostracized je bent geweldig

Comment

• gaffer
        • Nov 2004
        • 118

Waarom zou je een EQ voor je cross-over zetten?
        Is het niet handiger om de EQ na je cross-over te zetten.

Lijkt mij wat logischer.

Groeten Gaffer.

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

citaat:Is het niet handiger om de EQ na je cross-over te zetten.
          De meeste equalizers hebben 2 kanalen, een stereo sub/topsetje heeft 4 kanalen na de crossover (2 ervoor). Dat wordt dus prijzig(er).

Mvg Johan

Comment

• timmel
            • Sep 2004
            • 111

ALs je je equalizer voor de crossover plaats kun je het hele frequentiebereik regelen (tops + subs) Al je de equalizer na de crossover plaats kun je enkel alleen je subs of enkel alleen je tops regelen.
            niet genoten is altijd mis

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

citaat:Geplaatst door gaffer

Waarom zou je een EQ voor je cross-over zetten?
              Is het niet handiger om de EQ na je cross-over te zetten.

Lijkt mij wat logischer.

Groeten Gaffer.
              Als je meteen uitlegt waarom je het logischer vindt om het op jouw manier te doen...

Meestal gebruik je een EQ om al je geluid te regelen, niet alleen dat uit 1 speakerset.

Comment

• Roland
                • Jan 2001
                • 480

In mijn geluidsets zitten processors die het geluid regelen, is tevens de crossover. Als ik na mijn processors nog eens ga EQ'en heb ik dus geen processors nodig. Want die zorgen juist voor de goede verdeling van het laag en hoog over de kasten die er achter hangen.

Als je dus gaat eq'en na je crossover kan het dus zo zijn dat je er dus een heel stuk uitfiltert dat je helemaal niet wilt.
                Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• DJMysterie
                  • Dec 2004
                  • 80

Roland: Het gaat er niet om wat het makkelijkste bij jou is, maar hoe het het makkelijkst kan bij DJ.Kenneth! Hij stelt tenslotte de vraag!

DJ.Kenneth: Ik zou de EQ voor de crossover zetten (en daarna natuurlijk de boxen[]) Zo heb ik heb zelf ook, en werkt (volgens mij) het makkelijkst. Je kunt natuurlijk ook na je crossover de EQ zetten, maar dan ben je meer EQ's nodig en dat is niet de voordeligste oplossing...

Groeten, DJ Mysterie
                  Let the beat control your body

Comment

Working...