geluidssysteem k`dag hellup!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

het enigste wat ik van meerder mensen hoor is dat jbl hier in nederland lastig is kwa service ...bv om iets te laten repareren en dat soort dingen...het duurt lang en voor een verhuurbedrijf is dat niet erg handig......(ik zeg; ik hoor het of het zo is weet ik niet 100%)Verder is geluid toch een blijvende kwestie van smaak.....

verder zijn er denk ik genoeg bedrijven die redelijke sets verhuren.....je moet er alleen nog een vinden en de meeste hebben het druk op dit soort dagen.....ik weet niet wat je allemaal van plan bent maar voor een schuit op konninginnedag in a'dam voor 50 man zou ik gewoon een lekkere stampset neerzetten......ik heb daar ook een paar jaar gevaren met k'dag..

4 subjes met daarop 4 toppen/monitors platgelegt...zat 30 man op en klonk als een huis....

op een boot moet je toch inproviseren en als je te hoog bent kom je geen brug onderdoor in a'dam......want de grachten zijn het gaafst en bij slecht weer ken je ook nog effe blijven liggen onder een brug om de spullen droog te houden (hou ook rekening met debielen die van bruggen afpissen en vooral bier gooien, mengtafel enzo)

en tja om voor 50 man een boot vol te laaien met een arena instalatie lijkt me ook wat overdreven......

Comment

• reflection
      • Mar 2002
      • 413

citaataar moet je niet eens op ingaan.. Er zijn mensen die qsc slechte versterkers vinden.. Laat ze lekker in hun waarde..
      Het is immers meestal een kwestie van smaak... En ik kan je vertellen dat deze set super strak klinkt... Kom een keer luisteren zou ik zeggen.
      t is mischien maar net wat je gewend bent.. ik vind d&b weer veel te soft en afgeknepen.. maar jbl zijn veel collegas op mn werk het met mee eens.

in duitsland mischien... zou kunnen kom ik nooit.. maar ik zie hier toch alleen l'accoustisc op stampfeesten, discotheken hier is allemaal AD, Zeck(kleine tent) en l'' acoustics...

ik ben ook niet echt jbl fan..anderen mischien wel.. ,maar das inderdaad een mening.. maar stel jezelf eens de vraag'hoe zou het klinken naast een turbosound set'? wij hebben het geprobeerd.. en dan komt die jbl er toch droevig uit.
      Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

euhm...
        of JBL zuigt, hoempt of blaast....boeiend....graag reageren over het onderwerp van de topic founder, dank u wel !!!!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Lightjockey_richie
          • Sep 2004
          • 119

citaat:Geplaatst door reflection

nou als jij dat zo graag wilt en zelf die ervaring niet hebt;
          jbl zit in stage accompany...(vroeger) dat klinkt verrot, vervormt bij het minste en is zo schel als iets.
          nu heb je ook de series van jbl zelf, op de eon serie na(monitoren) en mischien die nieuwe line array(die heb ik dan niet gehoord) klinkt alles schel en vervormt het hoog.. waar ik ook kom en welk bedrijf het ook is. als ik in een kroeg sta waar jbl hangt en die zijn er in tilburg helaas weet ik zeker de volgende dag of als ik op bed lig piepende oren te hebben. en daarmee zijn hun het enige merk..

tevens denken zo veel collegas van mij met mij mee op mijn werk en stage..

ik wil niet zeggen dat ik volleerd ben..maar jbl onderscheiden van goed geluid lukt me dan nog net wel

edit: voor de duidelijkheid heb ik zelf ook meerdere malen met een jbl set gedraaid en weet dus wel waar ik over praat, en daar zat toch goeie processing op.
          Denk je er ook zo over bij JBL-Array
          of nog erger bij JBL Vertec Line Array system?
          Ok, das heel wat anders, maar toch ook JBL
          en dat Vertec zie ik toch wel op vele plaatsen hangen
          We Love Crown With GAE

Comment

• reflection
            • Mar 2002
            • 413

nee niet over de grote series die je net noemt... want die heb ik nooit gehooird kan ik niet over oordelen
            Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Omdat er weer iemand slimmer was dan zijn klant heeft hij ooit besloten de originele JBL-processoren te laten voor wat ze zijn, en er eigen processoren voor in de plaats te zetten. Goedkope shit verkopen voor de hoofdprijs.
              Vandaar dat er in Nederland bijna geen deftig JBLsysteem is dat ook nog klinkt.
              Uitzonderingen :
              een aantal grote bioscopen (moet met origineel vanwege dolby etc)
              de PWA-zaal (?) in den haag
              en meer zalen waar wel weer budget werd vrijgemaakt om de originele systemen met de originele processoren te gebruiken. Ook in het buitenland prima toegepast.

En hiermee eindigt de discussie over JBL, in dit topic???

Comment

• Jurrie
                • Nov 2002
                • 402

Je vergeet Alcazar in Puttershoek

Comment

• reflection
                  • Mar 2002
                  • 413

oke dus met een goede processor die op het systeem die erop hoort, alleen dit is dus bijna nergens... aha weet ik dat ook weer

Comment

Working...