rcf en beyma welke zou voor mijn het beste zijn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reflection
    • Mar 2002
    • 413

rcf en beyma welke zou voor mijn het beste zijn

we willen een subkast voor een danceclub in tilburg ontwerpen omdat een bestaande kast te duur is word het een 2x18'' kast waarschijnlijk een front, bassreflex of heel mischien een hoorn, maar een hoorn word waarschijnlijk te groot.

aangezien ik niets weet van speakers bouwen maar meer van de rest van geluid hebben we een speakerbouwer gezocht, die zal de kast ontwerpen en bouwen. maar nu had ik zelf 2 rcf's in gedachten maar hij had een beyma in gedachten. de beyma die hij bedoeld is de onderste specificatie en de rcf van mijzelf is de bovenste, de middelste 2 zijn extra.

nu vroeg ik me dus af wat jullie denken wat het beste is.
    we hebben al een 2x15'' geprobeerd maar dit was slecht en een 2x18'' ging binnen beter.

ik wil de speakerbouwer niet tegenpraten maar ik heb gehoord dat een rcf langer meegaat. het gaat niet om dezelfde kast uiteraard, de kast word afgestemd op de speaker. maar wat zuden jullie doen als het om deze 2 speakers gaat?

Woofer/L18S800

High efficency 18'' Woofer

The L18S800 is the RCF classical high efficiency 18” woofer. A perfect blend of voice coil length, moving mass weight and suspensions control makes this transducer the preferred solution for many speakers and rental companies. Efficient heat dissipation is ensured by forcing air out through a special vented radiator system which is part of the gap, situated between the basket and the upper plate. Voice coil construction, suspensions and cone materials are upgraded in order to withstand up to 800 Watt RMS power.

Applications
    The L18S800 finds its best application in band pass, reflex-horn and horn loaded systems. It is a perfect compact bass reflex solution for live music, when the maximum punch is required. It is one of the fastest transducers in its category.

- 4-inch Inside/outside copper voice coil
    - 1400 Watt continuous program power handling
    - 99.5 dB Sensitivity
    - 38 Hz - 1 kHz Frequency range
    - Forced air ventilation and front heat sink for minimum power compression
    - Dual spider design with silicon based dampening control
    - M-roll surround and exponential cone geometry

High efficency 18'' Woofer
    GENERAL SPECIFICATIONS
    Nominal Diameter 460/18 mm/inch
    Rated Impedance 8 Ohm
    Program Power 1400 Watts
    Power handling capacity 700 Watts
    Sensitivity 1W, 1m 99.5 dB
    Frequency Range 38-1000 Hz
    Effective Piston Diameter 380/15 mm/inch
    Maximum Excursion Before Damage 40/1.6 mm/inch
    Minimum Impedance 6.3 Ohm
    Voice Coil Diameter 100/4 mm/inch
    Voice Coil Material Copper
    Voice Coil Winding Depth 18.5/0.7 mm/inch
    Number of layers 2
    Kind of layer Inside/Outside
    Thickness Top Plate Depth 10/0.4 mm/inch
    Cone Material No pressed pulp
    Cone Design Curved
    Surround Material Polycotton
    Surround Design M - roll

THIELE - SMALL PARAMETERS
    Resonance frequency Fs 39 Hz
    DC resistance Re 4.9 Ohm
    Mechanical factor Qms 8.3
    Electrical factor Qes 0.30
    Total factor Qts 0.29
    BL factor BL 24.5 T - m
    Effective Moving Mass Mms 148 gr
    Equivalent Cas air load Vas 206 liters
    Effective piston area Sd 0.113 m2
    Max. linear excursion Xmax 6.8 mm
    Voice - coil inductance @ 1KHz Le1k 1.7 mH
    Half-space efficiency Eff 3.93 %

MOUNTING INFORMATION
    Overall Diameter 470/18.5 mm/inch
    Bolt Circle Diameter 438 mm
    Bolt Hole Diameter 8/0.3 mm/inch
    Front Mount Baffle Cut-out 416/16.4 mm/inch
    Rear Mount Baffle Cut-out 418/16.5 mm/inch
    Depth 209/8.3 mm/inch
    Volume occupied by the driver 6.5 liters/ft3

BAFFLE CUTOUT DIAMETER
    Net Weight 13.1/29.1 Kg/lbs
    Shipping Weight 13.8/30.7 Kg/lbs

--------------------------------------------------------------------

specificaties parameters
    Beyma Fs 40 Hz >> datasheet Prijs Speakerstore:
    € 318.00 ex BTW
    18G50 Qts 0.32
    18 " Bl 28.8 Tm
    8.0 ohm Xmax 9.0 mm
    700 Watt mms 170 gram
    Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

hee reflection heb je net gemaild.

Mss kan ik je helpen met je probleem.

Zelf zou ik voor disco enkel 15 gebruiken omdat het een stuk sneller is. tegenwoordig wilt men toch laag maar een strakke bas en een 18incher vindt ik te traag om een lekkere discobas te geven. Ze zijn wel goed voor sub gebruik alhoewel er genoeg 15" ers zijn die enorm laag kunnen gaan

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

citaat:Geplaatst door mephisto

hee reflection heb je net gemaild.

Mss kan ik je helpen met je probleem.

Zelf zou ik voor disco enkel 15 gebruiken omdat het een stuk sneller is. tegenwoordig wilt men toch laag maar een strakke bas en een 18incher vindt ik te traag om een lekkere discobas te geven. Ze zijn wel goed voor sub gebruik alhoewel er genoeg 15" ers zijn die enorm laag kunnen gaan
      zoals een L15P200AK van RCF +/- 3 dB vanaf 33 HZ [^]
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

ben niet zo op de hoogte van rcf Sis maar de LX60 van beyma is ook een beest.

heb nu een stack van 3 per kant en het gaat superlaag en lekker strak.

ga er nog 2 bij doen ( 4 per kant )

het zijn gewoon basreflexjes.

Ga nu microscoops maken heb nog wat 15K200 liggen.

Deze speaker klinkt als een dijk in een glijbaan en de microscoop is eigenlijk hetzelfde alleen een andere hoornmond. Ben benieuwd hoe de klank is ...................

Comment

• Christiaan Visser
          • Apr 2004
          • 235

Ik raad de RCF Basspeakers te zeerste af.. Ze klinken gewoon nergens naar voor Disco gebruik.
          Met de RCF toppen heb ik helemaal geen slechte ervaring, die klinken gewoon top en zuiver, maar toen ik voor het eerste die Basspeakers hoorde viel het me zwaar tegen van RCF.

Ik zou net zoals Mephisto voor de LX60 Beyma gaan, klinken erg fijn.
          Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

citaat:Geplaatst door Christiaan Visser

Ik raad de RCF Basspeakers te zeerste af.. Ze klinken gewoon nergens naar voor Disco gebruik.
            Met de RCF toppen heb ik helemaal geen slechte ervaring, die klinken gewoon top en zuiver, maar toen ik voor het eerste die Basspeakers hoorde viel het me zwaar tegen van RCF.

Ik zou net zoals Mephisto voor de LX60 Beyma gaan, klinken erg fijn.
            Leg eens uit waarom RCF basspeakers af te raden zijn ??
            vreemd want er zijn genoeg A-merken die gebruik maken van RCF basspeakers!!
            sis

Comment

• arie
              • Feb 2003
              • 550

zullen we maar beginnen met EAW dan Sis?groeten Arjan

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

citaat:Geplaatst door arie

zullen we maar beginnen met EAW dan Sis?groeten Arjan
                o.a

Comment

• Rademakers
                  • Jul 2003
                  • 1281

citaat:de middelste 2 zijn extra
                  Maar zijn het ook opties?

Ik zou de 18g50 en de 18g550 in ieder geval boven de door jou genoemde RCF (en die andere Beyma) kiezen. Beide Beyma's lenen zich meer voor basweergave.

De 18g50 is iets meer ontworpen voor efficientie (ten koste van diepgang) de 18g550 meer voor diepgang (t.o.v. de 18g50).

De 118ND-W heeft een neodymium magneet maar ik begrijp dat het om een vaste installatie gaat, waarom zou je dan een neodymium gebruiken (en daar dus extra voor betalen)?

De door jou genoemde RCF zou (door de efficientie) wel een optie zijn als je maar weinig versterkervermogen voor handen hebt. De daadwerkelijk berekende Xmax is echter een lachertje.

citaat:ik wil de speakerbouwer niet tegenpraten maar ik heb gehoord dat een rcf langer meegaat
                  Geen ervaringen mee maar ik zou me er niet druk over maken, beide merken maken gewoon goede speakers.

Mvg Johan

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Christiaan Visser
                    Je bent nog een uitleg verschuldigd [)]
                    Hopelijk kom je vlug nog eens langs om het uit te leggen [B)]
                    sis

Comment

• Christiaan Visser
                      • Apr 2004
                      • 235

Oooooeeeh, Nu ben ik erbij

Zelf ben ik lichtmannetje die de kasten enkele keren gehoord heeft, zowel binnen als buiten, sporthal of kroeg.. en overal klinken ze gewoon niet zoals een basspeaker moet horen (of ik ben gewoon een beter geluid gewend van RCF, dat kan het ook zijn :-))

Maar onder het genot van een Fries kopje koffie wil ik jou wel eens die kasten laten horen, ik kan ze vast wel eens een middag even krijgen.

De uitspraak dat meerdere A-merken RCF speakers in hun kasten heb geloof ik wel, maar ik hoop vriendelijk dat ze niet die speakers gebruiken..

RCF is ook een Top merk, want ik vind de RCF A-300 speaker serie geweldige speakers, maar dan komen ze met zo'n speaker..[B)]

Maar ach, ik ben ook maar een lichtman..

Ik wil ook wel eens een eigenaar van die kasten vragen om op het forum te komen en zijn mening te geven, misschien dat hij het wat beter kan uitleggen.

Maar het ging toch ook om welke speakers hij wou, de RCF of Beyma.. Uit de opgegeven speakers trek ik mijn conclusie dat hij beter de Beyma kan gebruiken, maar anderen kunnen er anders over denken.
                      Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Zijn ze uitgerust met een passief filter?
                        hoe worden ze gecrossed, welke frequentie?
                        Zijn het zelfbouw kasten ?
                        zijn het originele RCF kasten ?
                        sis

Comment

• Christiaan Visser
                          • Apr 2004
                          • 235

Sorry, daar kan ik niet om antwoorden,

Zal de geluidsman met die kasten wel eens vragen hier jou antwoorden te geven.

Comment

• Bass_en_Co
                            • May 2005
                            • 87

citaat:Geplaatst door Christiaan Visser

Sorry, daar kan ik niet om antwoorden,

Zal de geluidsman met die kasten wel eens vragen hier jou antwoorden te geven.
                            Ik heb in ieder geval nog een paar RCF EVENT 1800's staan en deze gaan dus echt wel zeer goed hoor!!! Zeer diep, maar niet snel strak, maar dat ligt tevens aan de kast contructie. Als ik ze gebruik, dan gebruik ik ze waar lekkere diepe bassen vereist zijn anders Dynacord XA....

Maar RCF blijft een aanrader, het is inderdaad echt niet voor niets dat topmerken deze gebruiken

Persoonlijke mening: RCF voor Beyma (klank technische smaak, heb ook Beyma's gehad)
                            [CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]

Comment

• reflection
                              • Mar 2002
                              • 413

oke, dank jullie wel, het is dus rcf geworden. het resultaat zal volgen op het foto forum
                              Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

Working...