VIBE 30

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

VIBE 30

Heb net 2X VIBE 30 binnen gekregen van JB Systems. En moet zeggen dat de klank zeker niet slecht is voor het geld.

Heb ze beluisterd en de klank is goed. Heb er niet veel op aan te merken, buiten dat de driver wel wat ingedempt moet worden ( 3K en 8K ) maar dat is mijn smaak. Klank is vrij helder en heeft een goede weergave van de lage tonen.

Stond al versteld bij de VIBE 12 maar dit is toch ook wel de moeite waard om te gaan gebruiken ondanks dat er JB Systems op staat.

Iemand goede en/of slechte ervaringen met deze speakers.

Wil binnenkort de PS1000 van JB bestellen om de VIBE'S op te zetten nu de kast getest met een M2400 van Alto.

• djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

ander topic over de VIBE serie in het algemeen.
    grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• LuPuS
      • Dec 2002
      • 457

Ik vind dat JB alvast met hun nieuwe reeks potten gebroken heeft. Elke kast doet wat het moet doen. Voor dat geld kan je niet veel beter verwachten. Heb de nieuwe Behringer reeks nog niet gehoord, hopelijk gaan ze ook deze kant op met hun nieuwe reeks!

Maar waarom elke maal een nieuw topic starten voor een andere Vibe kast?

~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

dat is waar heb hier al meer een topic over geopend .... Maar nu zijn we weer een stuk verder in de tijd vandaar deze topic.

Er zullen nu wel meerdere mensen zijn die deze kasten hebben gehoord en/of gebruikt, daar ben ik benieuwd naar.

Nu is mijn vraag een vibe 12 met en Vibe 18sub per kant wat zou je daar mee kunnen doen en hoeveel personen.

Ik schat zo'n man of 120 max voor disco of ben ik nu te positief ??

Ik denk met 2 vibes 30 ook een man of 120 ??

Dubbel Vibe 18 sub met vibe 30 per kant man of 300 ??

Dit zijn wel dan de maximale aantallen.

Iemand daar ervaringen mee ??

Comment

• SPL audio
          • May 2005
          • 55

IK vindhet nergens naar klinken, na 5 meter voel je al geen bas meer

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

citaat:Geplaatst door SPL audio

IK vindhet nergens naar klinken, na 5 meter voel je al geen bas meer
            liever bose zeker [)]
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

ik denk dat die waardes aardig in de buurt komen mephisto. natuurlijk is het afhankelijk van veel factoren, maar gemiddeld gezien zal het wel ongeveer kloppen. heb namelijk vroeger een gelijkaardige set gehad en daar deden we hetzelfde mee. ik filterde toen mijn topkasten( dubbel 15" + 1" + bullet). nuja eigenlijk moet je die heel laag filteren dan. ik had het eerst op 120 hz geprobeerd, dat ging redelijk, maarja dan staan je 15" in je toppen niets meer te doen eigenlijk. toen maar verlaagd en uiteindelijk op 80hz ergens uitgekomen en dat ging echt redelijk goed. nuja voor dat minimale kan je ze ook gewoon full range laten spelen uiteraard probleem bij mijn kastjes was dat die op full range gebied niet zoveel bas produceerden en daarom deed ik het op bovenstaande manier. nu denk ik wel dat die vibe 30 op full range gebied al heel wat bas produceren, dus dan kan je ze gewoon full range laten meespelen en dan de subjes laag filteren. anders zonde van je dubbel 15" in je topkasten.

nu ga je waarschijnlijk ook te horen krijgen dat die 1" zoveel bas en subgeweld nooit kan bijhouden. natuurlijk is er ergens een grens, maar bij mijn setup vroeger heb ik daar echter nooit last van gehad. Wij deden echter wel alleen maar fuiven en feesten. nooit artiesen of live acts over onze set gespeeld toen. Nuja ik zou het een keertje testen als ik jou was.
              veel succes ermee!

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

na 5 meter voel je niets meer ??? Sta je dan achter een bunker ??

mijn schatting is dat je met 2 Vibe 18S bassen en 1 vibe 30 per kant toch wel een meter of 20 / 25 ver komt hoor en dat het daarna afneemt.

Maar ja JB en ander spul zal wel altijd afgezeken worden op dit forum ik denk stiekum dat de meeste toch jaloers zijn om wat dit spul kan voor het geld en dat er veel mensen hier echt niet van die grote bezitters zijn van top spullen mss dat ze er wel mee werken omdat ze bij een ander huren ofzo.

Ik vind gewoon dat die Vibe serie een hele goede betaalbare en produktieve speakers zijn.

Comment

• gnmixing
                  • Feb 2004
                  • 214

Wij draaien nu ook al meer dan een half jaar met die Vibe 30 en kmoet zeggen dat wij er zeer tevreden over zijn!
                  Enige nadeel is misschien het gewicht, omdat we nog de versie hebben zonder de ingebouwde wieltjes...
                  We hebben ze overlaatst eens getest (op ongeveer het maximum) en ik denk toch ook wel dat de bas verder voelbaar is dan 5m ver. Alles hangt natuurlijk ook wel van het aantal publiek voor je speakers.

Ik hoor hier al sinds ik hier ben niets dan slecht over JB, maar wij als 'bijna geen beginners meer' hebben er voorlopig niet over te klagen.

Greetz,
                  GNmixing.
                  En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2139

ach spl audio heeft zich nu wel bewezen denk ik op gebied van lulkoek verkopen. gewoon niet meer op reageren. Voor de rest hoef je je helemaal niet te schamen als je iets van jb-systems hebt. nuja het meeste wat ze verkopen is gewoon leuk voor thuis, maar dan houd het ook op. ik denk dat met die nieuwe vibe serie nu tochwel een beetje kwaliteit gegeven wordt. weliswaar in verhouding met de prijs dan! Denk zelfs stukken beter als de jb systems pro serie, want dat is ook helemaal niks[xx(]

wanneer jij tevreden bent met die set, moet je die zeker kopen. en ja ik geloof ook echt wel dat je met dubbel 18" per kant en een vibe 30 top wel 20meter en verder geraakt. kwestie van niet te zuinig te zijn met versterkervermogen.

verder zou ik als ik jou was even wachten met de aanschaf van een ps1000. prijs kwaliteit is dat een goede bak, maar er zijn versterkers die meer power geven voor hetzelfde geld of nog minder( t-amp bevoorbeeld). Die hebben hun ondertussen bewezen, ken genoeg gebruikerservaringen en die zijn gewoon positief. nuja je moet gewoon eens een aantal versterkers testen en dan merk je wel wat het beste gaat.

mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Overdrive
                      • Feb 2002
                      • 717

Ik heb onlangs 2x Vibe15 geinstalleerd in bij een voetbalclub samen met een cs-650 van JB. Ik moet zeggen dat ik erg positief ben over de klank. Heb alleen het idee dat er met een zwaardere versterker eventueel nog meer uit te halen valt maar voor dit geld klinkt deze set erg goed.

Het enige wat ik net als Mephisto vind, is dat het in het mid rond 3K idd en het hoog rond 10K wat gedempt moet worden. Echter heeft elke beetje mixer een 3-voudige PEQ die rond de 3K en 8K te regelen zijn dus meteen een EQ hoeft voor eenvoudige toepassingen niet eens aangeschaft te worden.

Groeten Joost

Comment

• Max
                        • Feb 2003
                        • 680

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe Vibe kastjes. Lokale discoboer heeft ze niet, aangezien hij niet erg te spreken was over de oude Pro Live series. Vandaar dat ik ze (nog) niet heb kunnen beluisteren.

Mephisto heb jij die Vibe 12 nu ook nog zelf? of alleen de Vibe 30?

Comment

• Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

Hee max,

Heb op dit moment alleen de Vibe 30 hier staan maar heb ook een klant waar ik 4 vibe 12 heb geinstaleerd en eentje met 2 vibe 15

Maar als je die vibe 30 heb gehoord lach je je echt je .... uit je broek hoor !!!

Jammer dat ze geen Vibe hebben met dubbel 12 en een sub dubbel 18 ............

De vibe 12 is ook erg goed voor zijn geld maar niet voor stand alone. Het is zeker een goede top ZEKER als je hem goed affilterd kan tie erg hard gaan

Dan is de Vibe 15 meer geachikt ( meer laag t.o. de 12 )

De Vibe 12 is leuk te combineren met de Vibe18S dat is een goede combie voor een klein geluids-set Maar dan wel aktief aansturen want de Vibe18S heeft geen filter .......

Maar als je tijd hebt kun je bij mij de vibe 30 komen beluisteren Je weet waar mijn huis staat

Voor SPL : Weet jij een A merk die voor 350 eurie deze kwaliteit kan leveren ?? Zit je toch in het segment van rond de 1000 denk ik en ik durf gerust te zeggen dat de VIBES hier niet aan onderdoet .....

Comment

• SPL audio
                            • May 2005
                            • 55

Kom op het is en blijft low budget troep, op de lange duur gegarandeert ellende met
                            die rommel

Comment

• Break the silence
                              • Feb 2005
                              • 50

Snap je dan echt niet dat er BINNEN HETZELFDE BUDGET niets beters te vinden is, of zelfs in de buurt komt???

Natuurlijk zijn er spullen die een pak beter zijn, dat weet mijn kleine teen ook wel ... Maar daar zal je dan ook dubbel en dik voor betalen ...

Comment

Working...