Even voor alle duidelijkheid. Raak in de war wat nu een crossover doet. Kan iemand mij in een paar korte zinnen uitleggen wat een cross over doet. Want ik kan mijn subs en tops ook zelf apart van elkaar regelen via mn mixer.
Dynacord S1200
Collapse
X
-
-
Laat maar ik snap hem al. Voorlopig even zo draaien want het budget is er niet meer. Binnenkort wat feestjes op tennis verenigingen die geen goed gehoor hebben dus kan het er wel mee door. maar in de toekomst toch maar een cross over kopen dan .
Maar nogmaals bedankt
Een dag zonder muziek, is een dag niet geleefdComment
-
Mja, via het mengpaneel regelen gaat ook maken dat je meer bass door je tops laat spelen.
Via crossover speel je actief. Dit wil zeggen, het apparaat scheid de Bassen en toppen, zend het ene signaal naar de bass, en de het ander signaal naar de top. Je kan ook de crossover frequentie zelf instellen.
Je kan ook het volume aanpassen. Bijvoorbeeld het laag heb je liever wat harder, en de tops demp je liever wat...
Welke versterker heb je bijkgekocht?~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
Comment
-
Nog een dynacord S1200. Vind het gewoon een hele goed versterker heb er nog nooit problemen mee gehad.
Maar een cross over is zeker beter ik hoor als ik alleen mijn subs aan zet inderdaad ook wat (vervormde) mid hoog. dus met een cross-over is dit weg. Maar het volume van mijn subs kan ik aanpassen via mijn mixer, dit verandert niets aan de bassen in de subs. Maar goed die cross-over komt er alleen nog wat geld bij verdienen met wat boekingen.
-
zo als ik nu lees, laat je je subs gewoon full range meespelen. dan is het zo dat die inderdaag een hoop vervormd mid meegeven. Hier heb je echter niets aan, je mid van je toppen gaat hierdoor ook slechter klinken, ookal is dit niet zo want het zijn je subs die het storende element zijn geworden.
Voorlopig kan je wel zo spelen als je echt geen geld meer hebt, maar ik zou toch zo snel mogelijk een crossovertje gaan kopen.
mvg
ronnyniet zagen, gewoon doen!Comment
-
Ja dat klopt stom dat ik daar niet aan gedacht heb. (Had de verkoper me ook wel kunnen vertellen) Maar wilde eerst voor die behringers gaan met ingebouwde cross-over. Maar is er voorlopig geen noodoplossing zonder cross-over want die ga ik volgende maand kopen.
Want in me garage had ik alles even opgesteld en daar klonk het redelijk omdat ik niet hard draaide. Ik heb het net even buiten getest (vonden me buren niet zo leuk) maar nu hoor je inderdaad een groot verschil met zoals het in de winkel klonk. Maar ach de eerst volgende keer dat ik moet draaien is op een tennisvereniging waar de meesten het toch niet horen (zijn te dronken) Maar als ik dan een cross-over gaat kopen heb je er een voor rond de 200 euro en welke vinden jullie dan het best???
-
Zoals al gezegd in deze post:
Budget: Behringer: 100 €
( http://www.behringer.com/CX2310/index.cfm?lang=ENG )
Meer pro: DBX: 300 €
( http://www.dbxpro.com/223XL.htm )~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
Comment
-
Als je nog van plan bent een cross-over aan te schaffen, zou ik niet voor een behringer gaan. Ik heb de cx2310 gehad, maar deze zorgde ervoor dat het geluid wat dof ging klinken. Ik heb toen de Phonic pcr 2213 gekocht. Deze is iets duurder (nieuw rond de 160 meen ik) maar klinkt ook veel beter.
Een nadeel van de phonic is dat als de ingebouwde limiter (die ook uitgeschakeld kan worden) moet ingrijpen, dit een beetje te agressief doet. Maarja, op de cx2310 zit niet eens een limiterfunctieComment
-
Ik zou toch ook niet gaan voor een Behringer, heb nogal slechte ervaringen met die toestellen...
Vandaag nog: muziek speelt eerst vrij normaal maar begint dan aan 1 kant zeer schel te klinken, ff kloppen op de cross-over en opgelost!
Maar dit zou toch niet mogen... Toestel is trouwens al eens hersteld geweest voor hetzelfde probleem.
1 zaak is duidelijk: binnenkort vliegt ie voor goed buiten!mvg
WLComment
-
Met die Behringer ook zo'n probleem gehad. Hij begon gewoon even, op een avond, 3-weg te spelen ipv 2-weg. Herstarten hield niets uit. Even muziekstilte... Dan maar passief verder gegaan!
Binnengebracht voor herstelling, niets gevonden... Ook overgestapt naar DBX, en sindsdien geen problemen meer gehad!
Limiter is wel nog van Behringer. Maar ik zie het zo, als de Behringer limiter faalt kan deze gewoon van tussen de setup gehaald worden, een crossover is de sleutel van je set samen met de versterkers!~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
Comment
Comment