Nieuw berhinger geluidssetje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Nou moet je echt ophouden..
    2 speakers van 8 Ohm doorlussen wordt 4 Ohm..
    (Bron: Je natuurkundeboek!, Google en last but not least: de zoekmachine van dit forum)
    We're ready to party, are you?

Comment

• Mifex
      • Jun 2005
      • 83

Overstap van het ene forum naar andere is lastig hoor als iedereen wat anders zegt[]. Ze zeiden dat bridge anders werd en dat het dus 2 ohm werd. Mja dan weet ik dat ook.
      The winner is the winner

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

2 boxen doorlussen blijft dacht ik 4 Ohm.
        Of bridge daar wat aan veranderd lijkt me sterk.
        Misschien veranderd er wat in je versterker, maar het bridgen zelf lijkt mij niets uit te halen met de speakers.
        We're ready to party, are you?

Comment

• Dr. Edie
          • May 2003
          • 671

Idd word ik hier een beetje moe van, je doet zelf totaal geen moeite!... En waarom in bridge ? Het werkt nu toch prima ?...

BX1800's zijn 8 ohm, 2 stuks parralel word 4 ohm.. Als je deze op de V3000 zet "ziet" de versterker dit als 4 ohm (duh) en zal je versterker in feite werken op 2 ohm lasting per kanaal... Niet gunstig, en lekker laten hoe het zat.

Waarom? Even opzoeken.
          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Mifex
            • Jun 2005
            • 83

dus had ik wel gelijk... ik vraag dit omdat een v3000 geen genoeg power heeft en in de bridge stand wel.
            The winner is the winner

Comment

• mverdult
              • Dec 2003
              • 123

spaar nou iets langer en koop dan gewoon echt goed matriaal in plaats van dat hobby spul !!

Comment

• Mifex
                • Jun 2005
                • 83

Spaar nog even wat langer door, makkelijke praten voor iemand die veel verdient. Ik begin dus ik kan niet metteen aan jbl, lem, fohhn enz beginnen.
                The winner is the winner

Comment

• Mifex
                  • Jun 2005
                  • 83

citaat:Geplaatst door Mifex

Ik haal het niet op, vanacht 1 uur onderhandeld en hij is het vandaag ongeveer 13.30 komen brengen tegen 20 euro bezinekosten, moet te doen zijn. Zijn echt PRACHTDINGETJES ik heb nu de 2 subs en 2 tops op een v3000 (andere versterkers liggen bij mijn maat) en dan gaan ze al hard, ik kan niet wachten totdat ik alles scheid met verschillende versterkers... De bassen zijn echt voelbaar. Tis maar goed dat ik dit gezien heb ik heb er ZEKER geen spijt van. Eindelijk kunnen die rotte dap speakers weg!! Eindelijk eens fatsoenlijke spullen.

Mijn mening naar het feest (op 2 en 17 julie (2 juli is niet zeker) horen jullie nog.

Gr
                  zojuist al een tijd 2 juli geweest. De 2 bassen op een v3000, wat eigenlijk nie voldoende vermogen geeft.. de 2 tops op een koda 266a, ook niet genoeg. Maakt niet uit was maar voor 75 man en het was prima te doen. Wel 1 zwak punt aan de b1800x: Je voelt amper geluidsdruk. Licht dit omdat ik te zwakker versterkers heb gebruikt?

Groet
                  The winner is the winner

Comment

• Dr. Edie
                    • May 2003
                    • 671

Je moet geen wonderen verwachten natuurlijk, het blijft en is budget spul... Welliswaar best geinig voor het geld, maartoch.. Een V3000 lijkt mij persoonlijk zat op die budgetkasten, maar meer kan je proberen (zo geloven velen niet dat ik mijn T-Amp TA2400 volledig opengooien kan op de JBL's zonder dat ze een krimp lijken te geven (oké, soms springen de lampjes aan in de JBL's, en maak ik gebruik v/d LEM limiter [^]) maargoed, of je verwachtingen waren hoger, of toch wat meer erachterzetten.. Hoor veel mensen die een Palladium 1600 erachter staan hebben wat heel goed schijnt te gaan, en ze kosten geen drol.
                    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Mifex
                      • Jun 2005
                      • 83

Ik verwachte dit, gewoon leuk beginspul. Maar ik ken mensen en die hebben een andere sterke amp op hun b1800x en daar zijn dikke bassen te voelen dus ik wacht tot morgen, heb zojuist een xover ik kan niet wachten!!.
                      The winner is the winner

Comment

• Dr. Edie
                        • May 2003
                        • 671

citaat:Geplaatst door Mifex

Ik verwachte dit, gewoon leuk beginspul. Maar ik ken mensen en die hebben een andere sterke amp op hun b1800x en daar zijn dikke bassen te voelen dus ik wacht tot morgen, heb zojuist een xover ik kan niet wachten!!.
                        Waarom vraag je dan?
                        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Mifex
                          • Jun 2005
                          • 83

Omdat ik het vandaag pas heb gevraagd aan die mensen omdat ik mijn xover vandaag heb en dus wil weten wat goeie instellingen zijn.
                          The winner is the winner

Comment

Working...