Meer boekingen binnen halen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larske
    • Nov 2004
    • 27

Meer boekingen binnen halen

Beste mensen,
    Ik heb 7 jaar lang erg actief gedraaid bij een drive-in show hier uit de omgeving, nu is deze drive-in show er sinds 2 jaar mee gestopt en ben ik samen met een maat zelf een show op gaan zetten.

We zijn begonnen om 2 bass kasten van ieder 900 watt te laten maken bij een professionele ervaren speaker bouwer en hebben hierbij 2 top kastjes van ieder 800 watt gekocht (behringer kastjes). Dit geheel hangt aan een versterkerrack met daar in:
    2x Behringer EP2500
    1x Behringer ULTRA-Q PRO PEQ2200 equalizer

Verder wordt er gedraaid met een behringer mx1804x tafeltje (weet het niet het beste van het beste, maar bevalt prima tot nu toe geen problemen mee) en 2x de pioneer cdj100s verder hangt daar nog een sony huis/tuin/keuken md speler en dat was het kwa geluid.

Dit alles is netjes in een meubel met de volgende opzet verwerkt:
    2 vierkante opklapbare tafels op werkhoogte met daar tussen ruimte om de mengtafel (die ook in een flightcase is verwerkt) tussen te hangen en het versterkerrack er tussen te rijden.

Op beide tafels staan dus de pioneer spelers (iedere kant 1) en de md speler staat meestal links op de tafel. Verder staat rechts op de tafel nog een ontvanger voor een draadloze microfoon.

Dat was het zo ongeveer dan kwa meubel en de inhoud van het meubel.

Dan zijn we aangekomen bij het licht, dit bestaat uit het volgende:
    2 keer statief met een truss balk van 2 meter breed er op (uit te breiden tot 3 meter indien nodig). Hier aan hangen of 4 moonflowers afgewisseld met 4 par spots of 4x de martin t-rex afgewisseld met 4 par spots.. verder hebben we nog 2 dubbele moonflowers, 2 kleine scannertjes en 2 grote stroboscopen.

Dit is dus onze set.

We hebben beide een grote cd collectie en redelijk wat ervaring. Iedere boeking zegt de klant weer; top werk jongens, hopelijk tot de volgende keer, altijd tevreden klanten, maar vaak zijn dat klanten die eens in de 5 jaar een feestje geven, en daar hebben we dus vrij weinig aan. we hebben tot nu toe vooral geprobeerd om eenmalige advertenties in entertainment gidsen te plaatsen en via internet op diverse sites wat advertenties te plaatsen. Ook hebben we onze eigen website en delen we regelmatig diverse visitekaartjes uit.

Onze website, advertenties en visitekaartjes ogen toch vrij professioneel (www.active-entertainment.nl om een voorbeeld te geven)

Wij zetten een show met de genoemde geluidset en de genoemde licht combinatie's weg voor 220 euro per avond.

Wij leveren een complete avond met licht en geluid en presentatie met daarbij diverse leuke acts.

De klanten die we tot nu toe hebben gehad waren allemaal tevreden en een aantal daar van hebben ons ook opnieuw geboekt.
    Maar de laatste tijd begint het dood te lopen en komt er amper een nieuwe boeking binnen.

Nu is mijn vraag; heeft iemand een gouden tip waardoor het mischien wat beter zou kunnen gaan lopen, want volgens klanten leveren we goed werk af en voor zover ik weet werken we toch met professioneel materiaal maar de vele boekingen blijven nu al 2 jaar weg.
    Of al the things i lost i missed my mind the most..
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

adverteren (NIET OP DIT FORUM)
    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• stekelvarke
      • Dec 2004
      • 1062

de meeste verenigingen die elk jaar een feest(je) geven hebben elk jaar het zelfde bedrijf/drive inn. dus moet je proberen om er als de kippen bij te zijn bij zo'n feestjes. bij ons hebben de meeste verenigingen voordat er een fuif(ik spreek hier wel over grootere fuifjes)is een vergadering waar een paar bedrijven aanwezig zijn die elk hun plan voorstellen, hier is het belangrijk om een zeer goede indruk te maken door bv 3d visualisaties,indrukwekkende opstelling,..

maar ook voor het kleinere werk is een goede presance nodig, dus zorg voor flights,...
      als dit alles inorde is moet je idd promotie beginnen maken door bv internet site
      een promotie feestje dat je zelf organiseert en zorgen dat daar alles inorde is
      want de beste reclame is immers de "mond op mond" reclame

hoe zit het met de concurentie in de buurt? want jullie prijs is verdomd laag
      zo te zien is er dan veel concurentie?
      exit night into LIGHT

Comment

• Larske
        • Nov 2004
        • 27

Er is zeker veel concurentie, met name veel shows die al meer dan 20 jaar bezig zijn in het vak of verhuur bedrijven die uit hun magazijn het beste van het beste plukken en en zo een geweldige show wegzetten waardoor ze zoiezo wel worden geboekt (hoe dat er dan gedraaid wordt weet ik niet)

Comment

• discodeluxe
          • Oct 2003
          • 17

Hey Larske,

Ik heb dit probleem in het begin ook gehad. heb dan ook een eigen site gebouwd, visitekaartjes en diversen. Het enige wat ik kan bevestigen is hier al verteld, zorg dat je feesten toevertrouwd krijgt die jaarlijks terugkomen, dit kan mss wel gemakkelijker zijn dan het klinkt hoor. Spring gewoon s binnen op enkele clubs, vb voetbal, tennis,... doe dit enkele keren, de mensen kenne dan je gezicht, ze zullen wel zelf een babbel komen slaan want ze willen weten wat je komt doen. Kies dan het geschikte moment uit en zeg dat je een toffe drive in hebt dan weten ze dit! OK I KNOW dit klinkt mss als agressieve reclame, maar heb deze tip zelf gekregen en stond echt wel verbaasd van het resultaat, heb nu jaarlijks toch wel 40tal boekingen op die manier, en ze komen elk jaar trug! dus niet zoals de eenmalig trouwerijen!

grtz

Comment

• Larske
            • Nov 2004
            • 27

Harstikke bedankt voor jullie reacties, zal deze zeker onthouden.. Nog meer reacties?

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Hoi, je roept heel hard dat je een professionele insteek hebt, maar als ik de foto's bekijk van de spullen en hoe je jouw show presenteerd bij je klanten, dan denk ik: prutsershowtje, niets profi aan.

Zal niet leuk zijn om te lezen, maar je site doet zich professioneler voor dan de show in werkelijkheid is, probeer dit op elkaar af te stemmen en je komt een stuk geloofwaardiger over.

Comment

• jorritje
                • Sep 2003
                • 143

om eeerlijk te zijn ben ik het met ralph eens ziet er niet allemaal zo profesioneel uit de site is perfect vind hem erg mooi zelfs maar. toen ik de foto's keek viel het me tegen. Maar wat ik me afvraag op je site waarom staat er een cdj 1000 als je cdj 100 gebruikt. ik persoonlijk zou er dan een cdj 100 op die plek zetten. want wat ik dacht toen ik die cdj 1000 zag nouw das wel mooi. maar die heb je niet, is meer misleiding alsware. En waarom heb je dat zwarte doek gedaan om die truss gedaan. Het is geen driehoek truss of wel?

En ik dacht ik klik eens op indicatie vooraf. en daar staat dat we dan daar niet aan kan voldoen. ik vind persoonlijk dat je dat beter weg kan laten of maak eens een keer een filmpje met een digtale camera dan weten ze wat ze krijgen. Het is maar een idee!

ik dacht zal eens effe de mix luisteren. Maar vind het om eerlijk te zijn meer de ene aan zetten de andere uitzetten. Maar wel een goede muziek keuze.

Owja wat heb je voor scans eigenlijk?

Het is inderdaad niet zo leuk om te horen. maar dit is vrij serieus forum hier maar goed je leert ervan. En ik heb veel erger gezien hoor op deze forums.

Groetjes jorrit

Comment

• ST
                  • May 2005
                  • 32

Euh ... en die MP3 mix op jullie site; mag dat van de BUMA ?
                  Moet dat nou ?

Comment

• rene.derksen
                    • Feb 2004
                    • 649

Begin nou niet weer te zeuren over BUMA STEMRA, want als je alle regels naaloopt blijkt dat je helemaal niks mag... zijn trouwens ook eindeloze discussie over te vinden, en daar valt nog eindeloos over door te gaan.
                    Licht is altijd zwaar.

Comment

• ST
                      • May 2005
                      • 32

Ik zeur niet (want dat wil je niet meemaken ) maar ik constateer iets wat veel mensen vaak over het hoofd zien.
                      Moet dat nou ?

Comment

• Larske
                        • Nov 2004
                        • 27

Die foto's zijn erg oud.. Maar het is inderdaad een goed idee om die foto's er af te halen en daar zo snel mogelijk nieuwe foto's op te zetten want we hebben nu bijvoorbeeld een compleet meubel met traanplaat er om heen enz. dus dat staat al veel netter. En alles staat nu op een mooie werk hoogte dus ook dat krom staan en alles op tafels gooien is voorbij. Maar die foto's gaan er zoiezo af

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

Wat hebben al die DJ's de laatste tijd toch met traanplaat? [?]
                          lekker belangrijk!

Comment

• Jaap @ monitoring
                            • Jun 2005
                            • 61

ziet er stoerder uit[] geef mij dan toch maar een xl 4 ofzo van midas dan traanplaat[]

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

laatste keer dat ik een disco festje op een foh tafel moest draaien was dat ook beslist geen succes...
                              Dus beste Jaap, leuke opmerking, maar we hebben een moppenboek in de lounge!
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...