Uitbreiding discobar-PA met baskasten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

citaat:Geplaatst door arie
    deze st staat nu te koop?

Wat staat te koop? Mijn PA set?

Neen hoor, die hou ik zelf wel, ben er enorm tevreden over , omdat deze ideaal is tot feesten tot +/- 100 a 150 man

Comment

• Max
      • Feb 2003
      • 680

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

citaat:Geplaatst door arie
      deze st staat nu te koop?
      Neen hoor, die hou ik zelf wel, ben er enorm tevreden over , omdat deze ideaal is tot feesten tot +/- 100 a 150 man
      150 personen met Tr 125's? Dan ga ik toch wel van hele zachte achtergrond muziek uit.

Comment

• VERVALLEN

Toch niet hoor, op de crown blazen die boxen zeer goed , en ook de klank is nog mooi helder.
        En niemand dat zaagt dat de muziek luider / stiller moet zodus... is het een teken dat ze 't goed doen he.

De TR-125 is een hoog rendements kast he, mss daarmee dat verschil.
        Die heeft 900W peak en 300W rms dacht ik

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

Toch niet hoor, op de crown blazen die boxen zeer goed , en ook de klank is nog mooi helder.
          En niemand dat zaagt dat de muziek luider / stiller moet zodus... is het een teken dat ze 't goed doen he.

De TR-125 is een hoog rendements kast he, mss daarmee dat verschil.
          Die heeft 900W peak en 300W rms dacht ik
          Hier heb ik het nogal moeilijk mee : 2 x TR 125 voor 150 man [8D]
          Ik zet minimaal voor 150 man : 2 subs van 1000 W en 2 toppen van 300 W neer
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

De SF25 heb ikzelf (dus wel met dubbel 15") al vaker neergezet voor 150 man, gaat prima.. Wel als top, en had hem op 80 Hz gecrost.
            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• DeAl
              • Dec 2003
              • 114

Heb zelf ook een paar TR-125 (2de hands) en voor mij voldoen ze voorlopig. Tot 100 man gebruik ik ze, eventueel in combinatie met selfmade subjes, want echt laag gaan die TR's niet.
              Boven de 100 man huur ik extra vermogen.
              Als versterker gebruik ik een Yamaha P4500 op die TR-125 en die mag gerust voluit gaan (niet in de clip uiteraard).

Wat zou een waardige opvolger zijn voor een paar TR-125?
              De JRX100 of SRX700 of MPro reeks van JBL, of de beter Mackie?
              Budget voor nieuw heb ik niet, dus dan maar 2de hands.

Greetz
              The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• arie
                • Feb 2003
                • 550

lijkt me niet zo moelijk srx 700 natuurlijk, speaker zullen waarschijnlijk ook wel het dubbele kosten.groeten Arjan

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

Weet wel dat de MPro reeks (behalve voor het hoog..) dezelfde componenten gebruikt als de SF (TR) / JRX reeks. Dus of je zoveel ermee vooruit gaat; denk 't niet.
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• VERVALLEN

Ik ben aan het denken aan 1 (voorlopig) of 2 (indien ze betaalbaar zijn) actieve baskasten van Mackie.
                    Iemand enig idee van de richtprijs / kwaliteit / garantie / geluid ?

Comment

• djHerbie
                      • Nov 2004
                      • 7

citaat:Geplaatst door sntho0

LJ-Martin,

Als je even zoekt zul je deze vinden, de betaalbare active 18" sub van JBL: JRX118SP
                      For those who prefer the simplicity of a self-powered subwoofer, there's the JRX118SP. JBL started with the same woofer used in the non-powered JRX118S and added a specially designed amplifier with 500 watts (peak) and 300 watts (continuous) power output.

The JRX118SP features...

Dual inputs with balanced XLR connectors.
                      A built-in stereo crossover network - great for systems with EON or other powered satellite speakers.
                      Peak limiter that protects the amplifier and speaker from clipping.

Specifications
                      Frequency Range (-10 dB): 38 Hz - 300 Hz
                      Frequency Response (±3 dB): 55 Hz - 300 Hz
                      Amplifier Power : Peak: 500 watts: Continuous: 300 watts with <0.2% THD
                      Maximum SPL: 123 dB
                      Dimensions (H x W x D): 597 mm x 516 mm x 597 mm
                      (23.5 in x 20.3 in x 23.5 in)
                      Weight: 40.4 kg (89 lbs)
                      Low Frequency Driver: JBL 2043-G
                      Input Connectors: XLR/M (x2) (line level, balanced): ¼" TS phone jack (x1) (speaker level)
                      Output Connectors: XLR/F (x2) (Selectable, Thru or High Pass)

Deze is er ook passief.
                      The JRX118S is driven by a massive JBL 18" woofer with a cast frame and 3" voice-coil. It's rated at 350 watts (continuous) and 1400 watts (peak) - and that's based on JBL Professional's 100 hour torture test.
                      Specifications
                      Frequency Range (-10 dB): 38 Hz - 300 Hz
                      Frequency Response (±3 dB): 55 Hz - 300 Hz
                      Sensitivity : 96 dB SPL
                      Nominal Impedence: 4 ohms
                      *Power Capacity: 350 watts
                      *Peak Power Capacity: 1400 watts
                      Recommended Amplifier Power: 350 watts to 700 watts into 4 ohms
                      Recommended Crossover Settings: 30 Hz HPF, 24 dB / octave; 80 - 100 Hz LPF, 24 dB / octave
                      Maximum SPL: 127 dB
                      Dimensions (H x W x D): 597 mm x 516 mm x 559 mm
                      (23.5 in x 20.3 in x 22 in)
                      Weight: 32.2 kg (71 lbs)
                      Low Frequency Driver: JBL 2043-G
                      Input Connectors: Neutrik® Speakon® NL-4 (x2); ¼" TS phone jack (x1); parallel.

Ik zou het gewoon ergen proberen. Kan vast wel ergen.

Groeten.

Happiness is the key to succes!!!

Comment

• pacosound
                        • Nov 2005
                        • 44

O,o,o,o wat zijn er toch een hoop mensen vermogens geil, waar zijn de high efficiency hoorn systemen die men vroeger had..
                        Ik ben ooit begonnen met twee Klipsch Scala 3-weg passief van 200 watt totaal en blies dit in een zaal met 200 personen en dan stonden deze ook nog op tafels...
                        Beetje overdreven he Sis, zoveel vermogen voor zo weinig publiek?
                        Of, was dat een grapje ??

Ik zou ook lekker makkelijk een self-powered JBL sublow Bass cabinet kopen om lekker te matchen met je bestaande toppen!
                        JBL heeft een mooie dubbel 15 Bandpass die lekker HARD kan gaan!

Chauu!

\"Lekker onder de zon...\"

Comment

• Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

Die dubbel 15" Bandpass is idd een aanrader, vind ik stukken beter dan die 18" basskastjes van JBL.. Alleen qwa afmetingen minder.

Tsjah, en tegenwoordig zet je zoiets gewoon neer voor zoveel mensen, kijk maar eens wat ze vroeger neer durfden te zetten voor een popconcert (woodstock ofzo) vergeleken met nu.
                          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• luc2366
                            • Jul 2002
                            • 1161

citaat:Geplaatst door pacosound

O,o,o,o wat zijn er toch een hoop mensen vermogens geil...
                            nee hoor, ik zet ook 2 toppen en 2 bassen voor 150 man

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

citaat:Geplaatst door pacosound

O,o,o,o wat zijn er toch een hoop mensen vermogens geil,
                              Maar dat heeft niks te maken met vermogens geil hoor !
                              Ik heb liever iets teveel aan vermogen staan dan te weinig !

Je moet eens kijken hoeveel versterkers er staan te klippen en de gevolgen die eraan vasthangen [)]

nee nee, ik draai liever op halve of 3 kwart vermogen, daar blijven mijn spullen vrolijk van !!

Na een kwart eeuw in de branche heb ik nog NOOIT een speaker opgeblazen knap hé [^]
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...