Technics SL-1200 MKII of Reloop RP-6000 MK5 ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djprofighter
    • Aug 2004
    • 19

Technics SL-1200 MKII of Reloop RP-6000 MK5 ?

Hi,
    mijn probleem is of ik de 25 jaar onbetwistbare kampioen (sl-1200 MKII) of toch maar de reloop RP-6000 waarvan ze zeggen dat hij aan de technics kan tippen?

iemand opmerkingen ?
    want ik vind de technics zo simpel[)] maar wel fijn werken
    en de reloop is uitgebreider maar toch net zo goed...
    een Dj is pas een DJ als hij Enschedees is:P
  • wouter_jp
    • Aug 2003
    • 105

of ik wat??
    neem aan kopen,maargoed.

ten eerste had dit mischien beter in het drive-inn forum gekund.
    en ten tweede zou ik gaan voor de technics,wat je al aangeeft,simpel en erg doeltreffend.
    de wereld standaard.
    loop een dj store in en doe een test.
    grtz
    spelen !!

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

ik zou poersoonlijk voor technics gaan, die heeft de afgelopen jaren zich al bewezen.......... zeker de service kwaliteit degelijkheid en de losse onderdelen zijn vrij gemakkelijk te krijgen.

maar waar gebruik je het voor ???? voor eigen gebruik of voor verhuur ?????

is het voor verhuur zou ik technics nemen want elke dj wilt alleen maar een technics zeker als je naar de grote dj kijkt.

voor eigen gebruik is het een keuze die jezelf maakt daar kan niem and iets aan doen.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Zoals in een eerdere post van mij al te vinden: de service van Reloop sucks! Zelfs een antwoord sturen op een vraag is teveel.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Tristan
          • Oct 2004
          • 121

Ga voor de technics, heeft zich bewezen, is betrouwbaar. en hij word niet voor niks nog steeds gebruikt.
          tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

Comment

• maarten geurts
            • Dec 2004
            • 53

De technics uiteraard. Stel dat je m over 3 jaar weer wilt verkopen. Dan weet ik zeker dat je voor je technics een hoger bedrag terugkrijgt dan voor welk ander merk dan ook.

Comment

• DJ F-Zero
              • May 2005
              • 26

De reloop RP-6000, is een OEM-draaitafel, dese heb je ook van: BST, Omnitronic, American Audio, Synq, Akiyama, en zo zijn er nog wel wat op te noemen, de prijzen van de BST en de Omnitronic liggen lager (mindere naam), zijn identiek aan elkaar, dan zou ik niet voor de Reloop gaan maar eerder uit 1 van de andere, zijn goedkoper + betere service, ze hebben een hogere torque, 4.5 kg. namelijk en de technics aanzienelijk minder, daarnaast maakt de OEM tafels gebruik van magneten, waardoor het minder stuk kan gaan dan de technics die draai mechaniekjes in zich heeft. Maar als ik echt zou mogen kiezen, NATUURLIJK, de technics, die bewijzen zich al jaren lang, en de super OEM is net op de markt, en het is dus beetje afwachten hoe die het precies doen, veel succes, greeetzz

Comment

• tha_dj
                • Jan 2004
                • 375

TJEE ! MIJN TECHNICS hebben nou niet echt bepaald draaiende onderdelen en bevatten ook gewoon magneten, dit hebben ze al JAREN....en daarom zijn technics ook zo populair en robuust !

En wat de torque betreft, ook allemaal gelul want dat kun je namelijk toch niet na meten...... verders zijn de technics gewoon SUPER robuust en behouden hun waarde en dat kunnen de OEM bakken nog niet zeggen.....laat staan dat ze kunnen zeggen dat die dingen jaren mee gaan.

your light !

Comment

• Barthezz80
                  • Aug 2004
                  • 365

De Technics is de beste, maar hier zijn al vele topics over geweest, kijk maar bij zoekfunctie..
                  Bart

Comment

• Masterboy
                    • Jul 2004
                    • 51

Inderdaad de Technics heeft toch ook gewoon magneten, het zijn de OEM tafels die dit systeem van de Technics hebben afgekeken.
                    Ik begrijp niet dat je zegt dat OEM tafels magneten hebben en Technics niet???

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Het magnetisch draaisysteem is inderdaad bij al deze tafels aanwezig. Die torque is door sommigen wél al nagemeten en het klopt dat die OEM tafels inderdaad een veel hoger draaimoment hebben dan de Technics (hou er wel rekening mee dat die Technics al minstens 10 jaar bestaan hé, de technologie is wel een beetje vooruitgegaan ondertussen). Het is ook makkelijker met die OEM tafels om de start én stop "remkracht" af te regelen. Ik zou het als volgt stellen: neem een OEM van een merk dat goede service geeft als het je gewoon om een deftige platenspeler te doen is. Wil je toch later zeker zijn van een hogere wederverkoopwaarde neem dan de Technics.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Stefke
                        • Sep 2003
                        • 259

Als eens gedacht aan de Akiyama accura? Is goedkoper dan een Technics, maar is minstens gelijkwaardig en in vele reacties van kopers zelfs beter dan een SL (even googelen).

Ik heb in elke geval mijn Technics-en vervangen door Akiyama Accura tafels. Veel snellere start en hogere torque. Ook de extra pitch mogelijkheden en reverse play zijn wel grappig tijdens het mixen. even wat oefenen en je draait de gekste dingen in mekaar tot een knaller van een live set!!

Akiyama rules!!
                        ah zo dan

Comment

• timmel
                          • Sep 2004
                          • 111

Lees deze zeer goede review van Reind eens door.

review

citaat:Is dit een technics beater? Gelijkwaardig in ieder geval en als je het correctie gedrag voelt van de motor zeg je meteen: Dit is een absolute nummer 1!!
                          Ik ben de draaitafel zelf voor een paar weken terug tegen gekomen in een duitse shop waar hij stond als demo model. Ik heb er een 20 minuten op staan draaien en ik was verkocht. Ik had toen al zo'n idee dat dit een absolute hit zou gaan worden en dat dit wel is een nekslag voor de SL1200 dominantie zou kunnen zijn die jaren lang het hele draaitafel wereldje heeft gedomineerd.

Geen enkele draaitafel heeft namelijk de technics op alle punten kunnen verslaan in al die jaren (als we kijken naar kwaliteit en de prijs buiten beschouwing laten). Deze draaitafel heeft het allemaal in zich en dat was iets wat je vanaf het eerste moment al voelt. Nog niet eerder zat een draaitafel (op de technics na) zo goed in elkaar en streefde hij de SL op bepaalde punten zo'n eind voorbij. Ik zou zeggen welkom in het nieuwe tijdperk van de hedendaagse draaitafel.

Of je zelf overtuigd raakt? Mischien na het lezen van de volgende pagina's en anders zou ik zeggen: probeer hem is uit en kijk uit dat je niet onderste boven valt van de prestaties en de mooie eigenschappen van deze draaitafel.
                          (quote van Reind)

niet genoten is altijd mis

Comment

Working...