Uitgang PC te zacht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roland
    • Jan 2001
    • 480

Uitgang PC te zacht

Ik werk als DJ in verschillende cafe's, nu heb ik het probleem dat bij een van deze cafe's de mp3 computer geen goed signaal uitgeeft. Ik moet de gain en vaak ook nog de eq helemaal open draaien om een 0 db signaal te krijgen terwijl mijn cd-spelers normaal reageren. Ik heb het bedrijf dat het systeem leverd laten komen kijken en alle masters van de computer stonden vol open. Soundcard blijkt ook goed te zijn.

Nu is dus de vraag bestaan er kleine versterkers om dit signaal op te schroeven. Heb hem al op een phone ingang gezet, maar daar krijg ik alleen een overstuurd signaal op binnnen. Moet eigenlijk een soort DI hebben die versterkt ipv "verzwakt".

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
  • Strat
    • Feb 2005
    • 125

Had vroeger een tafel van Hill die problemen gaf met mijn MD. Klein tafeltje van Voice Systems er tussen gezet en daarmee een kleine 12dB winst. Werkte prima en was goedkope oplossing. Waarschijnlijk doet een Behringer of Phonic mengertje het ook wel en dan blijft het lekke budget.

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Zoiets zou symptoombestrijding zijn. Die computer moet namelijk gewoon in staat zijn een signaal op lijnniveau uit te sturen. Voor de goede orde, je hebt de computer op dezelfde kanalen geprobeerd als de cd-spelers? Als de leverancier dan zegt dat alles okee is en weer vrolijk weggaat zonder het probleem op te lossen, terwijl het toch duidelijk is dat er dingen NIET okee zijn, dan is dat onacceptabel!

Als je dus zeker weet dat de PC een te laag signaal uitstuurt; nog een keer laten komen die gasten en dit keer eisen dat het probleem aangepakt wordt!

P.S. 80% kans dat het toch om een software-instelling gaat...
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• dokter dB
        • Nov 2003
        • 1535

citaat:Geplaatst door sparky

P.S. 80% kans dat het toch om een software-instelling gaat...
        inderdaad. De kaart moet -10dBU nominaal kunnen uitsturen. identiek aan cd-speler-lijnniveau. moet een softwareinstelling zijn, en als je pech hebt is je bitresolutie nu ook lager..
        maarja mp3 is toch al je norm, dan kan mp2 er ook nog wel vanaf
        knoppen en waarden :)

Comment

• Roland
          • Jan 2001
          • 480

Heb die kerel dus de spanning van de de computer laten zien en van een cd. Begint die dan te lullen, maar die pioneer spelers sturen ook hard uit. DIkke lul das normaal. Maar ik ga een zoeken voor een kleine budget mixer.
          Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

waarmee je je eigen onderschrift niet bepaald eer aandoet. zoek nou gewoon even door joh!
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• deejayke
              • Mar 2005
              • 77

op het internet zijn verschillende schemas te vinden om een zwak signaal (phono) naar lijnniveau te transformeren, ik zal vandaag zo een schema (dit ik heb gebouwd) op mn site plaatsen en dan de site hier posten grtzzzz
              blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

met gratis RIAA-correctie erin!? Daar gaat het vast NOG beter van worden![V]

Comment

• deejayke
                  • Mar 2005
                  • 77

heb het schema op mn site geplaatst
                  Webs.com has been shut down on the 31st of August 2023. Find out what that means for your site and how to move it to another provider.

dan naar audioprojects en dan naar versterkers (het eerste schema)

grtzzz

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

oef... geen RIAA correctie... dus niet bruikbaar voor een platenspeler met MD element maar wel goed om e.e.a. op te krikken...
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• deejayke
                      • Mar 2005
                      • 77

gebruik dit zelf ook om van mn laptop naar mn mengpaneel te gaan jah kweet et nogal amteuristisch [xx(]maar het werkt grtzzz

Comment

• ejxam
                        • Jun 2005
                        • 44

Draai zelf ook met de computer, nooit problemen mee, ik zit dan wel met tulp aansluitingen op m'n mengpaneeltje (jack - tulp kabeltje dus), ik weet niet of dat uit maakt. Roland, welk Oprating System gebruik je en welk programma gebruik je om je muziek te draaien?
                        Homo sapiens non urinat in ventum.

Comment

• Jaap @ monitoring
                          • Jun 2005
                          • 61

Denk niet dat dat helpt, denk maar eens na want als je een surround set koopt voor je computer dan is het een powerd setje, met andere woorden, je computer stuurt geen vermogen uit naar je mengpaneel ( alleen signaal ), net als andere mensen al zeggen dat het ook waarschijnlijk aan je software ligt in je operating system, files corrupt of dat je computerkaart er simel weg niet geschikt voor is.

Comment

• Mathijs
                            Moderator
                            • Aug 2002
                            • 1353

citaatenk niet dat dat helpt, denk maar eens na want als je een surround set koopt voor je computer dan is het een powerd setje, met andere woorden, je computer stuurt geen vermogen uit naar je mengpaneel ( alleen signaal )
                            [?][?][?]

De computer speakersetjes zijn allemaal active setjes. Een speaker heeft toch een versterker nodig?

Zoals al eerder vermeld zal dit een software matige instelling zijn. Elke geluidskaart kan -10 DbV uitsturen.
                            Het oplossen met een mengpaneeltje is dus niet aan te raden. Zal de kwaliteit niet ten goede doen.

Comment

• Jaap @ monitoring
                              • Jun 2005
                              • 61

citaat: ik zit dan wel met tulp aansluitingen op m'n mengpaneeltje (jack - tulp kabeltje dus), ik weet niet of dat uit maakt.
                              Had daarop dus gezegt dat computers geen vermogen leveren, alleen signaal ( is een beetje off topic ) maar probeer hiermee te zeggen dat het met een simpel tulp kabeltje niet op te lossen is. ( mede omdat hij er waarschijnlijk al tussen zit vawege dat de meeste clubs ook een paneeltje hebben )

Comment

Working...