Meubel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ejxam
    • Jun 2005
    • 44

Meubel

Beste mensen,

Ik ben nu zo'n 4 jaar drive-in DJ, en heb een klein showtje.
    Ik had samen met mijn vader een meubel gemaakt waar we tot een tijdje geleden mee hebben gedraait. Nou heb ik laatst een licht-brug gekocht en hoeven mijn lampen dus niet meer aan ons eigen gebouwde statief, wat vast zat aan het meubel. Ook is het zo dat omdat we alles in het meubel lieten zitten (pc, versterker, mengpaneel...) het meubel best zwaar was. Er was wel een voordeel aan het meubel, het paste in onze renault scenic. Nu wil ik dus een ander meubel maken, ik zat te denken aan een soortvan opklaptafel waar ik in flightcases mijn spullen op uit kan stallen. Heeft er iemand ervaring / ideeën? (foto's altijd welkom), het moet dus wel zo zijn dat alles nog in onze (nu nieuwe) Ford focus C-max past (een gemiddelde MPV)

MVG Max Haring
    Homo sapiens non urinat in ventum.
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

er zijn zat onderwerpen al geweest met ideen van flightcases ect dusss --- zoek zoek zoekfunctie
    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• alleznet
      • Jul 2005
      • 36

Ik denk dat dit wel iets is (van bovenaf gezien):

|-------|-------|-------|
      |.......|.......|.......|

....... = lucht
      ---- en | = hout
      Je kunt dan bijvoorbeeld 3 meter nemen, en alles met scharnieren ofzo in elkaar vouwen. Momemteel zit ik zelf gewoon op 2 schragen en een plank mdf van 3 meter :P

Comment

• ejxam
        • Jun 2005
        • 44

Daar ben ik weer,

Ik heb een tekening gemaakt en ik ben van plan zo'n soort meubel te gaan maken (de parren aan de t-bars zullen op zich laten wachten todat ik genoeg geld heb, de rest van het licht / geluid is wel werkelijkheid.):

Het meubel bestaat uit 7 platen van 61 x 122 cm:

de 7 platen schanieren op de rode punten en kunnen dus helemaal worden opgeklapt, of door de pennen uit de schanieren te halen worden losgekopelt. De bruine stukken op de tekening zijn 2 platen van ook weer 61 x 122 die als tafelbladen diennen. De bladen liggen op 1 meter hoogte

Wat denken jullie hier van???

Cya DJ Mighty MaXX

Comment

• alleznet
          • Jul 2005
          • 36

1 tip: gebruik goede sterke spullen (scharnieren, hout en geschikte schroeven), anders zul je spijt krijgen als er om wat voor reden dan ook een scharnier het begeeft, dan zakt je tafel in met alle gevolgen van dien. En dat is niet de bedoeling he

Comment

• ejxam
            • Jun 2005
            • 44

weet jij wat voor hout er doorgaans voor dit soort dingen wordt gebruikt (, soort dikte)?
            En ik ben wel van plan om het goed te doen heb uitgerekent dat ik 32 meter u profiel nodig heb[xx(]

groetjes maxx

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Voor flightcases wordt meestal 9 mm gebruikt, ik dnek dat als je dat bij je meubel det het ook wel goed zit (--> hoe dikker hoe zwaarder)...

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• ejxam
                • Jun 2005
                • 44

en wat voor'n soort hout dan?
                en ik zie mensen die het niet mooi vinden als een case geschilderd is, is er een andere manier?

Comment

• CS Light Sound
                  • Jan 2005
                  • 39

Meranti/Berken multiplex voldoet wel
                  iig GEEN MDF !!!
                  reden: kan slecht tegen water en is niet echt sterk

je kan ook speciaal fc-hout kopen daar zit een HPL laag op, dan hoe je niet te schilderen, het is meer krasbestendig en het is mooier.

Nadeel: het is nogal duur.

groet

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

citaat:Geplaatst door CS Light Sound

Meranti/Berken multiplex voldoet wel
                    iig GEEN MDF !!!
                    reden: kan slecht tegen water en is niet echt sterk

je kan ook speciaal fc-hout kopen daar zit een HPL laag op, dan hoe je niet te schilderen, het is meer krasbestendig en het is mooier.

Nadeel: het is nogal duur.

groet
                    Het is duur, maar zeker niet veel duurder dan hout kopen en het dan moeten spuiten!

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• pilot
                      • Nov 2003
                      • 267

f.c hout kost 85,- per plaat meranti kost ongeveer 30,- dan heb je nog lijm nodig 30,- en duropal.
                      Als jij de duropal op je plaatje lijmt ben je duurder uit dan kant en klaar f.c hout het enige voordeel is dat je minder afval van je duropal hebt en dat je veel meer kleurkeus hebt als bij standaard f.c hout.Laat je een kist maken dan heb je heel vaak wel dezelfde kleurkeuze.
                      Dus ik ben van mening dat f.c. hout zeker niet te duur is
                      master-qsc en de rest

Comment

• Intamin_AG
                        • May 2005
                        • 34

Ik had van het weekend een showtje met een oude disco van mijn maatje.. Da systeem van hem is helemaal gek maar werkt perfect []
                        Is bijna het zelfde als wa jij hebt staan alleen bij mij is de voorkant meteen ondersteuning voor mijn flightcasses..

Als je nou jou idee pakt en door het midden zaagt heb je mijn meubel:P
                        mijn halve flightcasses zijn ook meteen het bovengedeelte van mijn meubel lekker ruimte besparend

Het idee is echt achterlijk maar het werkt gewoon geweldig. Het neemt totaal geen ruimte in en is zo neer gezet..

Ik had in een skoda felicia stationwagon.: 2x 8 unit flightcasses met apparatuur, 3xcd koffer, 2xfr152 van EAW 3kleedkisten 2x box statieven 2x 4bar par56 inc standaards en mijn keyboard inc standaard voor mijn guus meeuwis act.. en het meubel zag er niet eens zo slecht uit .

Comment

Working...