Denon DN4500 en DN4000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonbase1
    • Nov 2004
    • 21

Denon DN4500 en DN4000

Alsof het nog niet warm genoeg is zit ik toch met een brandende vraag!!!

Ik ben op zoek naar een nieuw cd spelert voor bij m'n drive in, ben de laastste tijd zoveeel mogelijk van m'n oude apparatuur aan het vervangen door (semi)pro spullen. En nu is dus de cd-speler aan de beurt. Ik dacht meteen dat moet een Denon worden, en mijn oog was gevallen op de DN4000.

Echter tijdens het lezen van enkele topics op deze site kwam ik erachter dat er toch wel wat probleempjes waren met dit model. Hij zou probleempjes hebben met gekopieerde cd's, de hot-start zou niet goed werken, etc.

Nu zag ik ook dat dat deze berichten redelijk gedateerd waren én dat Denon begin augustus uitkomt met een opvolger de DN4500. Nu is mijn vraag of er momenteel nog steeds sprake is van de in andere topics beschreven problemen of dat dit wel mee valt?
    De nieuwe DN4500 lijkt met qua specificaties ook wel ok en van horen zeggen heb ik dat de prijs ongeveer hetzelfde zal blijven. Misschien grijpt Denon dit aan om ook alle problemen met de DN4000 op te lossen? Iemand al ervaringen met dit apparaat (lijkt me sterk want hij is nog niet uit)? Als het prijsverschil minimaal is dan ga ik denk ik voor de DN4500.

Dus concreet: heeft de DN4000 nog steeds problemen? En wat denken jullie van de nieuwe DN4500?

P.S. als jullie nog andere suggesties hebben voor een CD-speler in dezelfde prijsklasse dan houd ik me aanbevolen.
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

Heb zelf de DN D4000 gehad, enorm lekkere cd-speler voor het geld. Heb 1x gehad dat de cd-speler vastsloeg doordat ik te snel wilde zijn met de hotstart, echter nadat ik de laatste Denon updates erop heb gezet was dit probleem volledig weg.

De DN D4500 scheeld qua functies niet gek veel met de DN D4000, Toch zag ik op internet dat de nieuwe versi een adviesprijs van 950,- euro had, wat zo'n 200 euro duurder is als de Dn D4000. Maar zoals bekend valt de uiteindelijk prijs altijd wat lager uit als de adviesprijs.

Comment

• VERVALLEN

Hoe update je de software in zo'n denon dan?

Comment

• Max
        • Feb 2003
        • 680

citaat:Geplaatst door LJ-Martin

Hoe update je de software in zo'n denon dan?
        Software kan je via de DenonDJ site downloaden door het serialnumber in te tikken, software op een cdtje branden, cdtje in de cd-speler doen en goed de instructies volgen.

Comment

• Moonbase1
          • Nov 2004
          • 21

Dus na het updaten van de software komen dergelijke problemen niet meer terug en spreken we weer van de oude vertrouwde Denon kwaliteit waar iedereen zo positief over is?

Kunnen de mensen die in het verleden problemen hadden met een DN4000 dit bevestigen?

Comment

• Masterboy
            • Jul 2004
            • 51

Wanneer je een nieuwe toestel koopt, dan zit er de laatste nieuwe firmware die op dat moment uit is meestal al in en hoef je niet direct te gaan updaten.
            Maar er kan in die tussentijd dat het toestel is geproduceerd en je het koopt natuurlijk een nieuwe firmware uitgekomen zijn.

Comment

• Poelmans
              • Feb 2004
              • 806

De denon4000 heeft nooit veel last gehad van gekopieerde CDs, toch niet in mijn ervaring.

Wat wel is, dat is dat de hot start in tegenstelling tot de 2100, 3000 of 5000 nog altijd geen hotstart, maar een 'start na een halve seconde' is... terwijl je op een 2100 je cue goed zet, en dan tegelijk je kanaal kan opengooien en op je hotstart duwen, waarna, je wat manueel terugloopt door op die hotstart te duwen, zal je dat niet kunnen op de 4000: die hotstart moet eerst een fractie van een seconden laden waarna hij vertrekt, en waardoor je dus eerst je hotstart moet indrukken, dan terug CD speler stoppen, en dan tegelijk de hotstart indrukken en de fader opengooien.

Dit is trouwens iets wat ik vrij vaak die om radio-mixen of gewoon oudere 80's nummers langer te kunnen dooreen mixen. Dus is dit vrij vervelend vind ik. Wat je trouwens ook hebt op de 4000 is dat als je wat te fanatiek op je hot-start gaat duwen, en per ongeluk de andere hotstart raakt je onverbiddelijk 'pink noise' door je uitgang hebt, je publiek en jijzelf hun een hoedje hebben geschrokken, je mix naar de kloten is, etc... Of dit elke keer gebeurt als je de 2 hotstarts tegelijk raakt weet ik niet, maar het is me toch al enkele keren overkomen.

ik vind tot op de dag van vandaag nog steeds de 2100 de betrouwbaarste denon ever, afgezien van de 4500 waarmee ik nog geen gebruikerservaring mee heb (en ik denk niet veel andere mensen).

Comment

• Moonbase1
                • Nov 2004
                • 21

Iedereeen bedankt voor de reacties tot nu toe, als ik het zo lees dan ben ik toch weer een stuk gerust gesteld. Waar wij meestal draaien zijn de zogenoemde feesten en partijen en daar heb ik tot op heden nog nooit hoeven mixen (kan het dus ook niet echt). Wat wij meestal doen is nummertje draaien en als dit afgelopen is even een korte af- cq aankondiging of gelijk een ander nummer erachteraan. Dit is dus allemaal goed te doen met die DN4000.

Het enige waar ik een beetje bang van werd is dat ie niet of slecht gekopieerde CD's zou pakken. Ik heb het nogal eens dat mensen een stukje willen voordragen begeleid met muziek en dan hebben ze zelf iets in elkaar staan flansen en op een schijfje gebrand. Knap lullig dan als ik dan nee zou moeten verkopen. Nu heb ik sowieso altijd een losse CD-speler nog erbij staan als backup. Maar daar moet die ook voor gebruikt worden als BACKUP!!!

In elk geval zal ik eens proberen te testen hoe het momenteel zit met de D4000 en de beschreven problemen. Ik denk echter dat ik nog even wacht tot ik ook de D4500 kan testen zodat ik beide kan vergelijken.

Comment

• Masterboy
                  • Jul 2004
                  • 51

Ik heb al 3 jaar een DN-D9000 en met gekopieerde CD's kan hij heel goed overweg, MAAR met Kopieerbeveiligde CD's kan hij helemaal niet overweg en ook met oudere single-CD's waar je ziet dat de plaats waar geen data staat gewoon mat van kleur is en niet spiegelend kan hij ook niet mee overweg.Maar dit type single cd's ben ik de laatste jaren niet meer tegen gekomen.

Comment

• Tofke78
                    • Jan 2005
                    • 504

Misschien heel even een klein off-topic vraagje: bestaat er zoiets als verschil in geluidskwaliteit bij verschillende merken CD-spelers of blijft CD-kwaliteit bij elke CD-speler hetzelfde? Concreet: klinkt een CD-Speler van JB-systems even goed als een CD-speler van Denon?

Comment

• Masterboy
                      • Jul 2004
                      • 51

Volgens mij bestaat er wel degelijk verschil in geluidskwaliteit tussen verschillende cd spelers.Ze hebben ook verschillende Signaal/ruisverhouding enz..
                      Maar misschien weten andere mensen op het forum hier meer over.

Comment

• pilot
                        • Nov 2003
                        • 267

heb altijd met veel plezier met denon gewerkt 2500-2600-2100 maar wou nu wat anders heb nu 2 cdj800 van pioneer,is in het begin echt wennen,cue is echt cue maar werken nu perfect de 2600 heb nu bij als reserve en als mensen een nummer willen afluisteren.Geluidskwaliteit is bij allebei gelijk alleen de mastertempo v/d pioneer werkt beter
                        master-qsc en de rest

Comment

• Poelmans
                          • Feb 2004
                          • 806

ja en de kwaliteit van de DAC en dergelijke verschilt ook...

Maar een niet onbelangerijk ding is ook het verschil in betrouwbaarheid! Ik weet niet of JB nog steeds zó ver achter is, maar in de tijd dat ik 15-16 was hoorde ik op kermissen (vooral botsautos dan ) en kleinere feestjes geregeld dat de JBSystems CD speler die er stond bleef hangen. Terwijl op grotere feesten waar dan een denon 2000 stond het geluid bleef doorgaan als een trein
                          Ook zul je al wel gemerkt hebben dat vuilere CDs in de ene CD speler wel werken, in de andere niet meer ed.

De laatste jaren kom ik enkel nog A-merken zoals denon en pioneer tegen, dus ik weet niet hoe hard de laagste prijsklassen in betrouwbaarheid zullen verschillen. Maar ik kan je wel op een blaadje geven dat dat verschil er (eventueel minder opmerkelijk) nog steeds zal zijn.

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

Het verschil tussen wat jij A- en B-merken noemt is er nog wel alleen zijn de B-merken van vroeger eigenlijk eerder A-merken aan het worden. Zie bijvoorbeeld de JB Vibe reeks die door ieder ernstig gebruiker toch wel heel goed wordt bevonden!
                            Tussen alle CD-spelers is er kwaliteitsverschil. Zelfs tussen eenzelfde model kunnen er verschillen bestaan en zal de ene cd-speler vlugger een steekje laten vallen dan de andere.
                            De CD-spelers van JB (4000, 5000 reeks) waren OM TE HUILEN. Kocht je best direct een reservetoestel zodat je altijd een op de TD kon laten. De reeks als de CD410 en CD560 daarentegen (ja, hun goedkoopste) spelen als een lier, vreten CD's met krassen en zijn niet te stoppen of van de wijs te brengen (op een normale manier dan he). Wij verhuren regelmatig een setje met de CD410 en ik gebruik hem af en toe ook zelf eens: het ding heeft mij nog nooit met rode wangen laten staan. Hij speelt CD's die mijn veel duurdere American Audio of mijn huiskamer Sony zelfs gewoon weigeren of van de nodige digitale kraken en "schuurgeluiden" voorziet. De geluidskwaliteit (signaal/ruisverhouding en algemeen klankbeeld) is beter dan de duurdere nieuwe Stanton CD speler die toch een stuk meer kost. Ook Pioneer heeft zich in het verleden op dure toestellen al eens bezondigd aan minderwaardige DAC's.
                            Conclusie: als je echt wil weten wat je krijgt voor je geld: openschroeven, technische gegevens lezen en zelf testen en luisteren.
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Tofke78
                              • Jan 2005
                              • 504

citaat:Geplaatst door laserguy

Het verschil tussen wat jij A- en B-merken noemt is er nog wel alleen zijn de B-merken van vroeger eigenlijk eerder A-merken aan het worden. Zie bijvoorbeeld de JB Vibe reeks die door ieder ernstig gebruiker toch wel heel goed wordt bevonden!
                              Tussen alle CD-spelers is er kwaliteitsverschil. Zelfs tussen eenzelfde model kunnen er verschillen bestaan en zal de ene cd-speler vlugger een steekje laten vallen dan de andere.
                              De CD-spelers van JB (4000, 5000 reeks) waren OM TE HUILEN. Kocht je best direct een reservetoestel zodat je altijd een op de TD kon laten. De reeks als de CD410 en CD560 daarentegen (ja, hun goedkoopste) spelen als een lier, vreten CD's met krassen en zijn niet te stoppen of van de wijs te brengen (op een normale manier dan he). Wij verhuren regelmatig een setje met de CD410 en ik gebruik hem af en toe ook zelf eens: het ding heeft mij nog nooit met rode wangen laten staan. Hij speelt CD's die mijn veel duurdere American Audio of mijn huiskamer Sony zelfs gewoon weigeren of van de nodige digitale kraken en "schuurgeluiden" voorziet. De geluidskwaliteit (signaal/ruisverhouding en algemeen klankbeeld) is beter dan de duurdere nieuwe Stanton CD speler die toch een stuk meer kost. Ook Pioneer heeft zich in het verleden op dure toestellen al eens bezondigd aan minderwaardige DAC's.
                              Conclusie: als je echt wil weten wat je krijgt voor je geld: openschroeven, technische gegevens lezen en zelf testen en luisteren.
                              Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik heb een JB Scratch 400 (of zoiets). En deze klinkt eigenlijk niet slecht. Ik kan natuurlijk ook niet zo goed vergelijken want ik heb geen andere.

Groeten

Kristof

Comment

Working...