Is deze set goed genoeg voor een drive-in?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj franko
    • May 2005
    • 116

Is deze set goed genoeg voor een drive-in?

Ik zit erover te denken om een drive-in te beginnen.

Maar... wat voor geluidsetje heb ik nodig?(gaat alleen om speakers en versterker)

Ik zat zelf te denken aan:

4× JB Systems TSX 15
    1× DAP P-700

Hoeveel mensen kan ik hier ongeveer mee voorzien?
    Ik heb een vermoede dat dit niet genoeg is voor een kantine maar weet het niet zeker.
    Is dit genoeg voor een drive-in?

Ik hoop dat jullie hier antwoord op kunnen geven.

Groetjes,
    dj franko(Frank Andringa)
    Hoi!
  • zjeten
    • Mar 2003
    • 331

hay
    Wel veel jonge mensen beginnen een drive in met zo'n kastjes maar ik raad je toch aan om wat door te sparen!
    De klank van zo'n speaker is echt niet super.
    Ik denk met een budget van 300 euro de kast passief je toch wat redelijk kan kopen.
    En als ik jouw was zou ik gewoon 2 kastjes kopen en actieve.
    Je moet dan geen versterker enzo bijkopen.Later kun je dan een baskast bijkopen en meestal kun je die wel doorlinken.
    kijk ook eens naar beghringer,lem ,limit
    khoop dat je wat geholpen bent.
    mvg
    jeffrey
    ps:met die 4 kastjes kan je feestjes doen volgens mij van 30 man en deze zullen niet te veel mogen roepen.

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

waarom geen vibe serie van JB de vibe 30 bv kost ongeveer 350 eurie per stuk
      ......... heb je meer aan als die TSX15

Of begin met de Vibe15 ( kost rond de 235,00 )

Meer kwaliteit als de TSX ( tsx 15 kost ongeveer 81,00 )

Hier ben je wel wat meer geld kwijt maar je hebt ook meer kwaliteit voor het geld

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

citaat:met die 4 kastjes kan je feestjes doen volgens mij van 30 man en deze zullen niet te veel mogen roepen.
        Over- en onderdrijven O.K. maar mag het toch nog een beetje realistisch blijven. Met 4x TSX15 op vol vermogen haal je zeker 120 man zelfs als ze staan te roepen.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Mark-LED
          • May 2004
          • 822

citaat:Geplaatst door laserguy

Over- en onderdrijven O.K. maar mag het toch nog een beetje realistisch blijven. Met 4x TSX15 op vol vermogen haal je zeker 120 man zelfs als ze staan te roepen.
          Zaal-afhankelijk

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

120 man passen in een kleine zaal... ook hier: realistisch blijven graag. Je gaat geen fuif geven voor 120 man in een zaal van 60 bij 30.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Drive inn tnt
              • Sep 2003
              • 1082

Als ik zo je site bekijk heb nog wel het 1 en ander nodig.
              Maar goed, vergeet die TSX dingen, en kijk voor die Vibe serie of iets van Behringer. Of American Audio, dit zijn ook wel leuke kastjes. De APX 152 kost rond de 200 euri per stuk en klinken niet slecht. Heb ze ook wel is mee genomen voor een drive-in showtje. Ik kwam zkr geen volume te kort. Geloof dat ik 80 kinderen voor me had staan. Al gillend. Moet wel zeggen dat er een dikke amp achter hing, AD impuls 1200 of zo.
              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• speakerfreak
                • May 2002
                • 1446

citaat:Geplaatst door laserguy

citaat:met die 4 kastjes kan je feestjes doen volgens mij van 30 man en deze zullen niet te veel mogen roepen.
                en doorslaan naar de andere kant kan dan ook weer, 30man was zeker te laag maar 120man is ook wel lichtelijk overdreven
                Heb die kasten ook gehad met nog 2 soort gelijken, en dee er toen feestjes tot 100man mee maardan stonden ze wel op het randje te spelen.

Nieuwe sm/ax dap serie is ook leuk, iets oudere K serie ook en de vibe serie ook, voor allemaal geldt dat het wat beter klinkt dan die tsx serie
                Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

O.K. dan: feiten: op 8 juli ll. heb ik met 2 TSX-15 kastjes een feest gedraaid voor 180 personen. Als versterker een Zeck-je dat lekker voluit speelde maar toch nog reserve had (limit-ledjes stroboënd op de bastonen). Stond goed luid, was duidelijk verstaanbaar en de kastjes stonden dan nog op de grond waar mensen voorbij dansten. Niet ideaal en maar toch was dit voldoende. Get real: de bedoeling van feesten is niet dat je publiek doof wordt maar dat iedereen a good time heeft.

Comment

• zjeten
                    • Mar 2003
                    • 331

ja ,ok ik heb inderdaad overdreven.Komt wel een hoop geluid uit.
                    maar je bent toch beter met 2 topjes en 2 basjes dan vb 4 toppen?
                    ik heb 2 nsx klankkasten met per kast delta 300wrms 15' en kappa 400wrms 15' met een b&c hoorn .wel,als ik speel voor 100 man zou er gerust nog een 18' sub bijmogen voor een mooie diepe klank.
                    nujah,dan spreken we idd van een ander budget.maar daarom mijn mening dat je volgens mij toch beter een subje er onder plaats en daar je geld aan heeft.
                    wie deelt mijn mening?
                    mvg
                    jeffrey

Comment

• Tofke78
                      • Jan 2005
                      • 504

citaat:Geplaatst door zjeten

ja ,ok ik heb inderdaad overdreven.Komt wel een hoop geluid uit.
                      maar je bent toch beter met 2 topjes en 2 basjes dan vb 4 toppen?
                      ik heb 2 nsx klankkasten met per kast delta 300wrms 15' en kappa 400wrms 15' met een b&c hoorn .wel,als ik speel voor 100 man zou er gerust nog een 18' sub bijmogen voor een mooie diepe klank.
                      nujah,dan spreken we idd van een ander budget.maar daarom mijn mening dat je volgens mij toch beter een subje er onder plaats en daar je geld aan heeft.
                      wie deelt mijn mening?
                      mvg
                      jeffrey
                      Hangt ervan af welk soort muziek je erdoor wil. Daarbijkomend hangt er ook vanaf op wat soort plaats je zit: zaal, tent, openlucht....

Comment

• zjeten
                        • Mar 2003
                        • 331

Heb je gelijk in.
                        Maar in mijn geval heb ik altijd voldoende hoog maar nogal veel te weinig sub. In zaal en zeker in tent en openlucht. Dus denk ik dat je dat ook vlug hebt met die tsx 15 of aanverwante zonder sub.
                        Zonder sub vind ik het ideaal om overal mooi achtergrond muziek te hebben.
                        Ik speel van alles en heb zelfs de indruk als ik ambi en 70,80 muziek draai dat ik meer die diepe klank mis dan bij house of hardhouse en verwanten.Het heeft veel te maken met welke eisen je zelf steld en wat je publiek steld aan de klank!Vroeger vond ik mijn klankkasten super van bas maar nu vind ik ze eigenlijk niet super meer klinken.Ik heb wel de punch(zoals ik het zelf zeg) maar de gloed (warme diepeklank) niet.
                        mvg
                        jeffrey

Comment

Working...