wat voor geluid gebruikt de radio 10 fm disco?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

wat voor geluid gebruikt de radio 10 fm disco?

Hallo,

ik was vorige week op Texel, en daar stond een supervette drive-inn van 'Radio 10 FM' met supermooi licht en geluid hadden, kan iemand me vertellen wat voor set ze gebruiken?
    dit is de website van ze: http://www.discodanceparty.nl/

Groeten Bart
    Bart
  • VERVALLEN

Zo'n vette lichtshow is dat toch niet he enkele effectjes van martin en dan 16 par cans ofzo?
    Geen scans, geen moving heads ...

Maar qua opbouw zijn we wel mooi!

Comment

• Barthezz80
      • Aug 2004
      • 365

ja sorry, ik was het vergeten erbij te vermelden, maar de foto's die ze daar op die site als demo gebruiken komen niet echt overeen met wat ik daar in het echt gezien heb, misschien zijn dat foto's van toen ze net gestart waren met de show, maar wat ik zag was echt vet! maar ik ben geluidsman dus het geluid was het voornaamste wat ik vet vond, ik wil echt snel weten wat voor set er stond (lekker diep sub, wat ook heel laag door ging tot de aller-onderste frequenties zonder dat het ging vervelen, en heel helder en verfrissend mid/hoog)
      Ik kan alleen maar zeggen wat er 'per kant' lag:
      -2x sub horizontaal liggend!(vrij behoorlijke brede/diepe kasten)
      -2x vrij lange toppen naast elkaar op de 2subs
      dus in totaal 4 subs, 4 top.

Ik hoop dat iemand de show kent, of er werkt om me te vertellen wat voor setje dit is/was?
      Bart

Comment

• pilot
        • Nov 2003
        • 267

waarom geen praatje gemaakt met de technieker?
        master-qsc en de rest

Comment

• MSSS
          • Jul 2003
          • 365

Heb je toevallig foto's van die show dan? Daar heb je meer aan dan een omschrijving van iets.
          oleole ik heb EV :)

Comment

• soundline
            • Aug 2005
            • 2

Beste Bart,

Geluids manipulatie is niets nieuws bij radiozender/jockeys.
            Voor een geluidsbeeld als jij dit te horen kreeg is iets meer nodig dan een cd-spelertje, mengpaneeltje, versterkertje en luidsprekers.
            Normaal gebruiken deze personen diverse randapparatuur voor een betere klank zoals; exciters, virtulizer, optimizers, enhancers en equalizers. Er zit dus meer in de signaalweg dan jij ziet. Het spreekt voorzich dat ze beschikken over professionele geluidsapparatuur waar de vervorming en overspraak zeer gering zijn.
            Alles valt en staat natuurlijk ook aan de sfeer van het festival. (belangrijker dan je denkt).
            P.S. bovengenoemde randapparatuur dragen zorg voor een dieper, gedetailleerd, meer dynamisch, meer helderheid en frisser geluidsbeeld.

succes met je interesse in de audio begrippen.

gr. Sander

Comment

• Roy
              • Apr 2001
              • 55

Geluid zoals jij het beschrijft zou Axys Arena kunnen zijn. Kijk eens op www.duran-audio.com
              Maar er zijn meerdere fabrikanten die zo'n hoge toppen hebben. Toevallig geen merkteken aan voorzijde ??

Mvg, Roy

Comment

• Drive inn tnt
                • Sep 2003
                • 1082

Weetje of het wat oudere speakers waren of juist nieuwere? Ik heb al bij verschillende radio on tour shows een wat oudere EV serie gezien.
                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Barthezz80
                  • Aug 2004
                  • 365

ehh.. ik weet ook niet of het oude of nieuwere speakers waren, ik kon tot mijn grote spijt niet in de buurt van de speakers komen, anders had ik ook wel een merkje kunnen zien, maar in het donker met al die lichten en rook waren alleen de omtrekken van de speakers zichtbaar (donker, denk zwart met doek ervoor, voor zowel de sub- als toppen)zag er heel netjes uit in ieder geval, en het geluid was superieur lekker!

p.s. wat voor speakers van EV zie je dan vaak? en hoe klinken die? pakken die ook alle lage frequenties zo mooi?
                  Bart

Comment

• gerard
                    • Aug 2003
                    • 21

tip: zou ook master audio kunnen zijn, een wat oudere set..
                    Wie wil nou geen rock 'n roll leven?? kunnen alleen mensen zijn in de muziek... en ik als lichttekkie :D

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

Hmm, geen idee welk type van EV, maar klink erg strak.
                      Zou misschien nog martin kunnnen zijn.
                      Maar er zijn zoveel merken die dat soort kasten maken.
                      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Barthezz80
                        • Aug 2004
                        • 365

master-audio kan ook inderdaad, hoewel die toch een wat meer punchy italiaans geluid hebben, dan lijkt me EV wat meer voor de hand liggen, ook aangezien het grote/vullende geluid wat er uit kwam en tot in de diepste hoeken van de zaal reikte!

ik had eigenlijk wel verwacht dat hier op het nationale drive-inn forum mensen zouden zitten die de show kennen/een keer gezien hebben/er het fijne van weten..

maar misschien komen ze nog?
                        Bart

Comment

• Barthezz80
                          • Aug 2004
                          • 365

ik dacht zelf nog even aan 2 gestapelde Stage Accompany XL bins, met de bijbehorende 2 lange toppen erop.. (maar die zijn blauw[:I])
                          Bart

Comment

• dj bj
                            • Jun 2003
                            • 67

Zoals jij dat beschrijft kon het weleens een set wezen van electro voice. De RX set. 2 subs die horizontaal liggen: RX118 en 2 lange toppen: RX212/75. Deze set klinkt lekker.

Comment

• Barthezz80
                              • Aug 2004
                              • 365

ja die zouden inderdaad ook heel goed kunnen, en is ook zeker geen verkeerde set!
                              Bart

Comment

Working...