CERWIN VEGA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

CERWIN VEGA

Hallo, ik ga woensdag as kijken bij cerwin vega omdat ik benieuwd ben naar de klank van deze speakers.

Heb zelf in mijn auto cv gehad en was er van onder de indruk.

Nu hoor ik hier en daar veel goede verhalen over cv vooral sw subkasten .....

Zijn er hier mensen die ervaringen kunnen delen over Cerwin Vega.

Ben benieuwd.
  • Studio Moved
    • Dec 2004
    • 75

ik heb ooit eens 2 CV subs en 2 tops gehuurd (type weet ik niet meer) op een ecler versterker.

De klank was meer dan dik in orde! We werden er toen zelfs op aangesproken:d

Kan ook zeer makkelijk alle stijlen aan en zijn makkelijk uit te breiden met meerdere subs...!

grtz!
    Studio Moved

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

he waar ga je kijken dan, is er nog een importeur van dan in nl??
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

let op zij hebben nu ook een budget line worden de speakers in verwegistan gebouwd.
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

euhm idd, is zeer goede klank, zat eerder in de klasse, EV Dyna, jbl noem maar op, ze zijn bekend geworden door hun laagkasten, allemaal hoorngeladen. Importeur was 15 jaar terug Odeon in doetinchem, zij haalden de kasten uit amerika maar deze is alweer 2 jaar weg. en sinds 4 jaar al geen importeur meer naar mijn weten, heb alleen gehoord dat feedback weer iets op voorraad heeft staan. maar of dat ook de proline is??
          maar jij weet dus waar je kunt luisteren. De wattages die zij geven zijn echt wel realistisch, als er 500 watt staat dan gaat 800watt ook zonder problemen. ben benieuwd

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

ik hoor heeel goede verhalen over de 123 van Cv. een 12"er

naar horen zeggen te vergelijken met kasten van bv Dynacord, ik heb hier aleens een topic over gestart, maar toen was er weinig reactie

ben hier heeel erg benieuwd naar, want de prijs is ook zeer aantrekkelijk
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Freek Fokker
              • Aug 2003
              • 495

En de 153?

Omdat het een 3-weg systeem is lijkt me de 15" niet nadelig te zijn in het mid. Maar de kasten zijn net wat groter (meer hoogte bij stacken) en hebben meer output. Ik heb ze allebei nog niet gehoord maar denk dat de 15" meer geschikt is om te gebruiken in een grotere stapel.
              SR20DET

Comment

• Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

in Nederland is er sindseen maand of 6 een verdeler maar die heeft niet alles op demo staan.

Feedback heeft inderdaad de budget line op voorraad maar daar heb je het ook mee gehad.

Kga zelf bij de zuiderburen op bezoek die heeft een showroom vol staan met alle series.

Wil zelf de earthquakies aanschaffen en ben benieuwd naar de klank hiervan ( heb de hoorns van Omnitronic getest en was daar al van onder de indruk alleen moet je wel zelf de kasten verstevigen ) en ook van de PSX series ( 3 weg systemen ) Wil de PSX153 mss wel nemen voor DJ monitoring.

Prijzen van CV zijn zeker aantrekkelijk ( liggen iets boiven de budget merken en een stuk onder de A merken

Tis een middenmoot tussen de B en A merken.

Comment

• MC Party
                  • Sep 2003
                  • 481

Ben deze week net terug van Hongarije (siofok) Daar stond het ook zwart van de CV kasten. Was er niet echt van onder de indruk maar zal wss de low-budget serie geweest zijn(de Hongaren kennende :-)
                  Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

dat zou kunnen .... CV staat wereldwijd bekend om hun Lage harde subbas ( Vega Bass )

die is uitstekend hoor !! weet alleen niet hoe de fullrange kasten klinken.

op het laag zijn ze een van de weinige die een zware bass verzorgen.

net zoals de LAB.

earthquake subs zijn geloof ik speciaal ontworpen voor de film in de jaren 80. Ze worden nu nog veel gebruikt en verkocht ( er is zelfs weer een nieuwe versie ontworpen ) die toch weer ff 3 db meer geeft en nog meer dieper gaat.

Zelfs de speaker is in eigen ontwikkeling.

Maar goed, gelukkig heeft ieder een eigen smaak van geluid zodat we niet allemaal hetzelfde systeem hebben ( zou mss wel een mooi idee zijn )zo is het met alles in de wereld, dan zou het wel erg saai zijn op de wereld ....

Comment

• DeAl
                      • Dec 2003
                      • 114

Heeft inmiddels iemand ervaring met de PSX-153 van CV?

In een ander topic gaf Speakertje aan dat er weinig laag in zat.
                      Hebben jullie ook deze mening, of net niet?

Ik ben namelijk op zoek naar full range speakers ter vervanging van mijn JBL TR-125 en dacht eerst aan de JRX serie (of 2de hands Mpro 4XX), maar mss heeft de PSX een betere geluidskwaliteit, vanwege het 3-weg systeem?

Voor meer dan 50 man komen er 2 baskistjes bij die actief gecrossed worden op 80Hz.

Greetz
                      The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

de PSX153 klinkt niet verkeerd hoor zeker niet wat je er voor betaald ( 446,00 )

Het is een 3-weg systeem dus in het geheel niet te vergelijken met de meeste 2-weg systemen.

Klank is zowieso anders als een 2-weg.

Over het laag kan ik niet oordelen maar een 15" er in zo'n kleine behuizing zal nooit erg laag gaan !

de Vibe15 van JB klinkt ook waanzinnig goed voor zijn prijs ( 257,00 )

Is ook geen verkeerde keuze !

Heb je twijfels kan ik je mss verder helpen. dan moet je maar even mailen.

Comment

• gnmixing
                          • Feb 2004
                          • 214

Is die PSX153 te vergelijken met de Vibe 30 van JB?

En als CV bijvoorbeeld een goedkope lijn op de markt brengt, is de kwaliteit dan navenhand? Of is deze dezelfde, maar gewoon goedkoper door bvb goedkope werkkrachten?

Greetz,
                          GNmixing
                          En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• DeAl
                            • Dec 2003
                            • 114

@mephisto: gebruik je die PSX-153 ook zelf?

Dat zulke kasten niet echt diep gaan begrijp ik wel, dan moet je er subs bij hebben.
                            Maar anderzijds ga ik mijn JBL TR-125 speakers niet vervangen door een andere set met minder of slechts evenwaardige basweergave/geluidskwaliteit. Ik ben dus op zoek naar iets beters en dat mag zeker 2de hands zijn.
                            Mijn TR-125 set gaat niet dieper dan 55Hz: voor <70 man krik ik dat op met een EQ, voor >70 man zet ik er mijn 2 baskistjes bij.
                            Het geheel stuur ik aan met 2 x Yamaha P4500 versterker en Behringer CX-3400 cross-over.

Volgens tech. specs. van CV gaat de PSX-153 tot 40Hz (-3dB of -10dB?), dus dan mag ik verwachten dat er toch wat bas uit komt?

No offense, maar JB en dergelijke merken komen niet in aanmerking.
                            Ik denk dat Cerwin Vega en JBL (nog) een ruime voorsprong hebben op deze "B-merken". Uit ervaring vertrouw ik op de technische gegevens van JBL: hoge continue belastbaarheid en hoge gevoeligheid van 99dB/W/m. Ik neem aan de technische specs van CV ook te vertrouwen zijn.
                            Maar met JB en dergelijke weet ik wel beter...
                            The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• Dr. Edie
                              • May 2003
                              • 671

Dat zijn ze voor de JB's ook best wel.. (vibe serie).

Geloof me; voor een baskist die op 40 of 50 Hz ophoud hoef je géén subs eronder. Tis geen HiFi set! Laag zat. Cerwin Vega is een optie, ik weet niet of je een beetje waarde aan het gewicht/afmetingen hecht?
                              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...