Aanschaf

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VetteDJ
    • Aug 2005
    • 3

Aanschaf

Hey,
    Ik ben een beginnende DJ. En mijn vader wil gaan inversteren voor mij.
    Wat ik wil gaan kopen: Lemboxen, 2 par setten, 1 grote strobo, 1 rookmachine, cd spelers (heb ik al) , mixer (heb ik al), seynheiser microfoon, kabels en cd koffers.. Alles in flightcases!
    Nu is mijn vraag is dit een verstandige aanschaf, wat zou ik er eventueel aan moeten veranderen..
    Daan
    (Ja ik weet dat ik soms niet alles goed heb getypt)
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 806

hangt er vanaf wat je als DJ wil bereiken.
    Als je een drive-inn wil beginnen is dit goed om mee te beginnen, alleen zie ik nog niks van merken dat je op het oog hetb voor PAR's en dergelijke.

Maar om DJ te zijn hoef je niet perse alles in huis te hebben. De meesten worden gevraagd op fuiven waar de organisator reeds een installatie gehuurd heeft (zeker op fuiven > 200 man). Als ze aan jou dan toch vragen of je voor installatie kan zorgen bel je zelf naar een verhuurfirma (die je na verloop van tijd wel korting zal geven) en reken je de prijs + een kleine commissie voor jezelf gewoon door.
    Zo hoef je zelf niet te investeren in dure apparatuur en kan je je centjes in platen en CDs steken (wat op zich al duur genoeg is!) en een kleine installatie voor bij je thuis (geen licht, enkel mengpaneel, cdspeler en een hifiketen als boxen?)

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Is het niet een idee om iets meer info te geven?
      Wat wil je er precies mee gaan doen, geef eens een duidelijke omschrijving over wat voor soort feesten je wilt gaan doen.
      Wat is je budget?
      Welke dingen wil je nou precies gaan kopen, dingen als: ''een grote strobo'' (is dat voor jou een Black Widow of een Atomic, daar zit nogal verschil in), ''een sennheiser mic'' (ook daar vanaf een eurootje of 80 tot een veel groter bedrag), enz.
      Als jij wat meer duidelijkheid schept, kunnen wij zorgen dat we je beter kunnen helpen.
      We're ready to party, are you?

Comment

Working...