Goede DJ mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cowbeast
    • Jul 2004
    • 109

Goede DJ mixer

Beste,

Ik ben op zoek naar een degelijk DJ mengpanneel, min 4 kanalen (of meer) Goede voorbeluister functie. Heeft iemand bepaalde ervaringen met een mixer geef tip dan aub! Al vast bedankt!

Greetz Mathieu

• jadjong
    • Oct 2003
    • 654

Allen & Heath Xone:92. Mixer is goed werkt goed en klinkt goed. Steekt met kop en schouders boven de rest van de DJmixers uit.

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Alleen omdat die nu overal door beroemde DJ's wordt gebruikt?

Een Dateq kost het zelfde, maar is naar mijn mening een stuk degelijker.

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

citaat:Geplaatst door Mathijs

Alleen omdat die nu overal door beroemde DJ's wordt gebruikt?

Een Dateq kost het zelfde, maar is naar mijn mening een stuk degelijker.
        Nee, naar mijn mening de beste mixer met de meeste mogelijkheden zonder dat de kwaliteit van de muziek minder wordt. Natuurlijk is een Dateq die samen met de kakkerlijk een atoomoorlog zou overleven een stuk degelijker dan genoemde A&H tafel. Maar Dateq blijft de laatste jaren een beetje achter op de kleine dingen dingen die een tafel mooi maken. Misschien dat daar met de Vibe verandering in komt maar tot nu toe staat bij mij de A&H bovenaan de lijst, vooral door de extra funcites die de tafel biedt.

Comment

• marcel
          • Aug 2000
          • 163

Wat wil je er mee gaan doen? Ga je er elke week 2x mee op pad, of ga je 'm enkel thuis gebruiken? Wat voor style draai je, ouderwetse drive in shows/kroeg feesten of hardcore house, of net iets wat daar tussen ligt. En wat is je budget?

Het aanbod aan mengtafels is tegenwoordig zo groot, dat de keuze bijna net zo persoonlijk is als de gitaar keuze van een gitarist.

Persoonlijk werk ik 'on the road' vrijwel uitsluitend met Dateq, voor thuis heb ik net weer een mengtafeltje gekocht, een 2e hands Magnedine Mag-15 van Marktplaats, een uitstekend en voordelig, mengtafeltje voor thuis, maar zeker niet zo hufter proof als een Dateq.

Kortom, het is maar waarvoor je de mengtafel wilt gebruiken, en wat je er voor over hebt.

Marcel
          You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• Poelmans
            • Feb 2004
            • 806

Als we het dan over hufterproof gaan hebben mag de Rodec MX reeks zeker niet ontbreken. Ik weet het, dit is zowat hƩt standaard mengpaneel in het belgische verhuurgebeuren. Maar door de faders die haaks staan (en de printplaten die verticaal staan) kan dit mengpaneel wel de gebeurlijke kletsen bier hebben (iets wat vroeg of laat toch gebeurt).
            geluidskwaliteit is voor sommigen net wat minder, al wordt dit van zowat alle mengpanelen gezegd heb ik soms de indruk.

voor de rest heb je alle basisfuncties. Ook de phono ingangen op elk kanaal zijn best wel leuk (op de meeste mixers heb je er 3), waardoor je je PU's echt wel overal kan aanhangen, alsook microfoon ingangen op elk kanaal (voor moest je eens wat meer micro's nodig hebben). De master VU source selector is misschien minder relevant maar ik vindt het heel handig dat ik mijn mixbus kan monitoren op de VU om ook van de plaat die niet in de PFL opstaat de gain aan te passen.

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

DAteq beter dan de X-One ???? dacht het niet hoor ! Dateq heeft een betere naamsbekendheid.

Kwalitatief is A&H een heel stuk beter ..... Heb er zelf meerdere en geen problemen mee hoor.

Klank is prima toonregeling is prima gewoon alles blijft recht klinken zonder vervorming ( ook bij voluit )

Dateq is ook goed kga nu ook die nieuwe Vibe halen een prima alternatief voor de DJM ( dit is echt een k*tmixer )en voordeliger als de Xones !

Comment

• cowbeast
                • Jul 2004
                • 109

Bedoeling van het menpanneeltje is thuis gebruik en verplaatsing. budget is niet al te groot maar toch! Kan je eventuele richtprijzen geven voor een mengtafel? ZOu wel handig zijn, kan ik me daarop bazeren

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

1250ā‚¬ voor de genoemde Rodec MX-180

Comment

• cowbeast
                    • Jul 2004
                    • 109

Denk ook niet dat zo iets binnen men budget ligt :s

Comment

• Michel van de Beek
                      • Oct 2000
                      • 283

citaat:Geplaatst door jadjong

Allen & Heath Xone:92. Mixer is goed werkt goed en klinkt goed. Steekt met kop en schouders boven de rest van de DJmixers uit.
                      De X:One is een zeer goede mixer, qua geluidskwaliteit legt ie het echt af tegen bv de Pioneer DJM 1000 en de Urei 1620. Ook niet elke DJ wordt heel erg blij van de krappe lay-out.
                      Groeten,
                      Michel

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

Ik heb goede ervaringen met Gemini. Misschien minder degelijk dan bijv. Dateq en AH, maar die van mij (BPM1000) gaat al jaren on-the-road mee en werkt nog volledig (zelfs na een keer van een meter hoog op marmeren vloer laten vallen, terwijl ie uit de flightcase was). Bovendien past deze perfect in jouw budget. BPM-1000 wordt niet meer gemaakt, maar kijk bijv. eens naar de CS-19. Uit mn hoofd zit ie rond de 500 euro.

Comment

• dj hunter drive-in
                          • Apr 2005
                          • 3

Ik ben nogal gek van Numark. Redelijk goedkoop, maar wel (als je het mij vraagd) goede kwaliteit. Ik draai zelf met de DM-3002EX, maar die heeft maar 3 kanalen.
                          Numark heeft ook mixers voor meer kanalen, zoals de Numark CM 200 (die kost ongeveer 200 euro).
                          Ook voor de Behringer DJX 700 heb ik goede verhalen gehoord en heb hem zelf ook een keer gebruikt, maar hij werkt echt perfect.
                          AinĀ“t no party like a party with bass

Comment

• cowbeast
                            • Jul 2004
                            • 109

Oke thanks for the info. Moest iemand nog ervaringen hebben hit me

Comment

• arie
                              • Feb 2003
                              • 550

koop gewoon een dateq goede betrouwbare mixers, met een zeer goede service, groot voordeel vind ik ook dat het een nederlandse firma is, dus direct contact is makkelijk.In nederland is er ook bijna geen 1 dj die er niet mee wilt draaien, zijn er natuurlijk altijd bij die liever iets anders hebben, maar als het niet anders is draaien ze er wel over.Groeten Arjan

ps heb zelf met dateq en vestax, d en r gewerkt en bevalt allemaal goed, is natuurlijk ook net waar je het voor wilt gebruiken?

Comment

Working...