scans, heads en trackspots..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Intamin_AG
    • May 2005
    • 34

scans, heads en trackspots..

Jah jah , het is zover.. Jos gaat lampies kopen..

2x showtec bar met 4 par 56's

Dat iig..

Maar nu.. de truss komt bover de discotheek tehangen dus het heeft in mijn ogen weinig nut om daar 4 moving heads in tehangen.. leuk dat het alle kanten op kan chijnen maar het moet de dansvloer verlichten..

Dus ik zat tedenken om er scans in tehangen. Of iig iets wat er op lijkt..

Zijn er nou ook scan's die ongeveer de zelfde eigenschappen hebben als een moving head?

Ik bedoel niet gobo en knippertjes maar meer het pan en tilt gebeuren.. Ik wil lampen hebben die ik op "elke"plek op de dansvloer stil kan zetten..

Het budget is niet super dus kom niet met lampen van 10.000 euro per stuk Ik heb ongeveer 1700 euro voor het geheel gerekent.. kom ik in de buurt?

iig bedankt al
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Wat bedoel je?

Eerst zeg je dat je geen moving heads wil, omdat je alleen maar je licht op de dansvloer nodig hebt en niet in de rest van de lokatie.
    Vervolgens wil je wel een scan met dezelfde pan/tilt als een moving head?
    Wat bedoel je verder met stilzetten? Dat is een kwestie van programmeren!

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

Idd je spreekt jezelf een beetje tegen.

Is die 1700 alleen voor lampen of moet je ook nog een controller hebben?
      Ik denk dat het een krap budget is.
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Bastisito
        • Sep 2004
        • 185

Een DMX scan is ook prima stil te zetten hoor. Gewoon kwestie van programmeren lijkt me.
        Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Controller
          • Apr 2002
          • 745

nou die patent lights kunnen toch iets verder dan een scan, maar voor de prijs heb je ook een headje.

Als je naar scans kijkt is de SCX-500 van martin misschien wel iets voor jou die zijn goed betaalbaar.

Als je naar een headje kijkt zou je eens kunnen kijken naar de head Eurolite die zijn ook nog goed betaalbaar. En deze heb ik laatst ook in een disco gezien (zelfs nog in een open air disco) en dat zag er niet verkeerd uit. (wil het niet dat ze ze daar gerigt hadden met tywraps maar dat terzijde) Het effect was goed en ze waren nog best snel.

Nu zeg ik eurolite maar die worden wel in een paar merken uitgebracht, het is een chinese OEM kop.

Comment

• Intamin_AG
            • May 2005
            • 34

Ik bedoelde eigenlijk. Een moving head schijnt ook mijn kant op.. Ik heb liever "vooruit"schijnende lampen.. Tuurlijk kan je een moving head ook programeren dat ze naar voren schijnen maar daar koop je geen moving head voor

Laatst was ik op 1 of ander feestje en die gasten hadden 4 scans hangen (MErk geen idee) maar die konden dus alleen maar de uiterste hoeken pakken.. kon ze niet richten..

Ik zoek de scans die dat wel kunnen Iets duidelijker nu?

Comment

• soundcheckfrits
              • Jan 2005
              • 455

collorchangers aaaaah
              de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• Drive inn tnt
                • Sep 2003
                • 1082

citaat:Geplaatst door Intamin_AG

Ik bedoelde eigenlijk. Een moving head schijnt ook mijn kant op.. Ik heb liever "vooruit"schijnende lampen.. Tuurlijk kan je een moving head ook programeren dat ze naar voren schijnen maar daar koop je geen moving head voor

Laatst was ik op 1 of ander feestje en die gasten hadden 4 scans hangen (MErk geen idee) maar die konden dus alleen maar de uiterste hoeken pakken.. kon ze niet richten..

Ik zoek de scans die dat wel kunnen Iets duidelijker nu?
                Nee nog steeds niet. Je wil intelli maar toch ook weer niet?
                En het mag niet op jou scheinen of zo? Met jou budget heb je ook niet echt goeie moving heads. O ja, dat licht beweegt, en zit dus niet continu in je gezicht. Meestal zo snel dat het een maar een paar milli seconden is. Bang voor licht?
                Koop een zwaailamp!
                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• rene.derksen
                  • Feb 2004
                  • 649

Hij bedoeld dat hij laats scans had gezien die niet te richten vielen, dus die hadden alleen de uiterste hoeken (en fade tijd??) tot de beschikking. Hij zoekt dus scans die overal te richten vallen.

Mijn mening: die scans die jij hebt gezien waren waarschijnlijk erg goedkoop en primitief, vandaar dat niemand je snapt Maargoed, elke degelijke scan is wel te programeren.
                  Licht is altijd zwaar.

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

Bang voor licht? Dan ver uit de buurt blijven van de disco!
                    En dat je geen licht in de giechel wilt, neemt nog steeds niet weg dat je soms toch graag een grotere pan/tilt wilt dan scans en toch een headje neemt.

GLP Ypoc Basic 250 is wel een grappige kop.
                    FuturelightDJ-Scan 250 is ook zeker de moeite waard om naar te kijken. Kun je er eventueel 4 van nemen!

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

GLP Ypoc is zeker een leuke kop. Er gaan er nu 4 3x per week mee of meer. Nog nooit problemen mee gehad. Alleen 1 keer toen er wat gezeik was met de stroom. Zaten we op 182 volt[xx(]
                      Maar ja je kan er dan 1 kopen en nog een controller.
                      Vette boksuh meneer

Comment

• Intamin_AG
                        • May 2005
                        • 34

zucht.. Ik ben niet bang voor licht, ik wil alleen een lampie die op de dansvloer schijnt en niet achter me onder me boven me enz enz enz.. Dan kan ik wel en moving head kopen van 1600 euro maar alsie alleen maar richting de dansvloer hoeft teschijnen is da sonde van het geld. Terwijl er scanners zijn met gobo's,kleurtjes, shutter dingetjes enz..

Ik wil alleen weten welke ik dan kan gebruiken.

Ik kan makkelijk 4 moving heads kopen , das het probleem niet en ze zijn hardstikke mooi enzo maar niet voor het gene wat ik wil....

Zal ik het tekenen dan voor de gene die het niet snappen

In paint gedaan dan ist helemaal simpel.

nog even de hoofd lijnen van mijn vraag..

Scanner die te programeren is zodattie op elk punt vd dansvloer gezet kan worden..

Moving head was voorbeeld..

Ik heb niets aan een wapperlamp omdat ik de dansvloer wil uitlichten , niet mijzelf.. en niet 1600 euro uit ga geven voor een lamp waarvan ik nog geen 30% van zijn kunnen ga gebruiken..

Nou wie begrijpt het nu nog niet?

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

Dat je een punt op de vloer wilt is altijd te realiseren met iedere kop/scan. De beperkingen zullen eerder bij je lichttafel liggen, hoe die geprogrammeerd kan worden.

Comment

• Dropsen
                            • Jan 2004
                            • 375

Hij wil gewoon advies voor 4 scan's tot een budget van 1700 euro, verder geen gezeur. Zou je eerst kunnen laten weten of dat in of excl controller is? Dat zou de zaak veranderen ...
                            Voor een 200 euro heb je al scan's die perfect aan jouw eisen voldoen en dus niet in je eigen gezicht schijnen maar vrolijk voor je op de dansvloer[] (Denk aan de Winner van JB Systems, of de hierbovengenoemde dj-scans van Futurelight)
                            Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Intamin_AG
                              • May 2005
                              • 34

ik heb nu freestyler'op de laptop staan om die zooi aan testuren. da werkt opzich perfect

Comment

Working...