4-Acoustic speakertjes
Collapse
X
-
is het hoofdmerk. Ze doen me egens aan denken, maar ik weet nog niet precies wat.
De VHF-zenders mogen in Nederland niet gebruikt worden, de UHF lijkt me wel heel erg veel op de oude sennheiser ew100, G1 zeg maar. -
ja zag ik al, de speakers zien er zeker goed uit voor het geld. maar ben benieuwd naar het geluid. weet ik of het de moeite waard is om eens een bezoek te brengen aan hun showroom, ze schrijven dat ze alles demo klaar hebben staan.JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
citaat:http://www.new-line.nl/forum/read.asp?t=14415&p=4
Het feit dat ze aangeven geen piëzo tweeters te gebruiken, lijkt me een sterke aanwijzing op welke markt ze zich richten.
Mvg JohanComment
-
ja en nee, ze hebben namelijk ook hoorngeladen subs en topkastjes
en lijkt mij niet echt te vergelijken met en piezo kastje
als je daar de kast van ziet met bijbehorende speaker lijkt die driver wel serieus.
maar denk dat ik maar eens ga luisteren
JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
citaat:ja en nee, ze hebben namelijk ook hoorngeladen subs en topkastjes
en lijkt mij niet echt te vergelijken met en piezo kastje
Dus waarom zou je dan in koeienletters die vergelijking als bedrijf maken, tenzij je je richt op de markt waar het gebruik van compressiedrivers niet vanzelfsprekend is.
Daarnaast heeft hun hoorn geladen 10" dezelfde respons als hun hoorngeladen 12" [u]in dezelfde kast</u>, met dezelfde crossoverfrequentie naar de ogenschijnlijk zelfde compressiedriver. Dat klopt natuurlijk voor geen meter.
Bovenstaande neemt uiteraard niet weg dat het goed kan klinken Het zegt naar mijn idee meer over de instelling van het bedrijf, waar je dus mogelijk mee in zee gaat.
Mvg JohanComment
-
Ik ben een goei maand geleden eens tot in 'Ahlen' gebold met een bende makkers. Je krijgt een bescheiden bedrijfje te zien met een klein showroompje waar idd val alles wat is ingepropt.
Vriendelijke mensen, de zaakvoerder kan trouwens Engels (want mijn Duits van het secundair onderwijs zit al ver weg). Eens ze overtuigd waren van mijn ware koopintenties hebben ze me met veel plezier laten horen wat ik wilde.
Eigenlijk zat ik al een half jaar te wachten op de nieuwe kasten van Behringer maar gezien die zich laten wachten ben ik dus op zoek gegaan naar iemand anders. En die kastjes van Behringer zullen verdomd goed moeten zijn om mij spijt doen krijgen van mijn aankoop.
Ikzelf heb de DYH-112 topkasten met de DYM-118 subs gekocht. Voor alle duidelijkheid: de DYS is de standaard reeks, de DYH werkt met betere componenten maar kast is ook van MDF en de DYM werkt met dezelfde componenten maar kasten uit multiplex.
Mijn compagnon kocht een stel monitors (DYS 115 en 112), nog niets gehoord van zijn bevindingen.
Hun doorsnee kasten profileren zich prijs/kwaliteit tussen JBSystems Vibe en Behringer pro, hoewel de uiteindelijke verhouding prijs/kwal toch lager zal liggen denken (op voorwaarde dat je genoeg koopt om de verplaatsing of verzending te verantwoorden)!!
Qua afwerking mag je echter redelijk lageloonland-afwerking verwachten. De coating van mijn topkasten is duidelijk niet exact hetzelfde, de ene grill bevat zelfs meer vijzen dan de andere. Nu ja, zolang ze hetzelfde klinken :-D
Maar ik heb daar ook materiaal vast gehad dat zich rustig naast de line array systemen van HK en consorten mag zetten. Het volledige systeem daarvan, geschikt voor openlucht concertjes tot 4000 man kostte dan ook wel dikke 20000eurokes. Maar tis maar om aan te geven dat ze geen speelgoed verkopen. Ook de digitale versterkers doen al vermoeden dat het geen beginnelingen zijn.
Iemand ervaring met de draadloze headsets?Comment
-
toevallig ook gehoord hoe de hoorngeladen systemen klinken? is volgens mij ook uit de H serie, zijn de gebruikte componenten ook daadwerkelijk wat ze laten zien op foto's? echte drivers bijvoorbeeld?JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
De hoornbass van 15" heb ik gehoord en dat was een grote teleurstelling (ik wilde eigenlijk die te kopen omdat ze lekker compact zijn maar uiteindelijk toch maar voor de 18" subwoofers gekocht).
De andere hoornluidsprekers heb ik niet beluisterd, ik zocht een compact systeempje voor beperkte ruimtes, voornamelijk voor DJ-doeleinden. De hoorngeladen topkasten zijn meer speelgoed voor buiten of voor tenten he, dus dat is nie zo m'n côté.
Wat bedoel je die drivers? Ik heb de mijne nog niet open gemaakt dus ik kan het niet verifiëren natuurlijk. Maar wat is juist uw vermoeden? Kwil het altijd eens bekijken.Comment
-
ze schrijven dat ze hogetonen drivers gebruiken met spreekspoel dus geen piezo zooi. nu wilde ik graag weten of dit ook daadwerkelijk is en of het er degelijk uitziet.
Maar vooral de klank, zie dat je de duurdere topkasten hebt gekocht, hoe klinken ze, waarmee worden ze gevoed? En waar kun je ze mee vergelijken kwa klank?
en weet jij misschien waarom de goedkopere serie wel uit multiplex is gebouwd en de duurdere niet? toevallig gevraagd? vind ik namelijk beetje onlogischJBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
Dat het geen piëzo is daar mag je gerust in zijn. Wat de werkelijke diameter van de spreekspoel werkelijk is, daar heb ik hun woord voor genomen (de mijne zouden dus 1 3/4" moeten zijn, maar zo ver heb ik ze nog nie zitten inspecteren. Klank is meer dan behoorlijk, natuurlijk altijd in het achterhoofd houden dat je naar speakers van 250 euro aant luisteren bent he :-D
Mijn broer, fervent verzamelaar van high-end hifi, kan er natuurlijk wel wat op aanmerken maar het heeft geen zin van een camionette met een roll's royce te vergelijken.
De basskasten gaan behoorlijk diep en strakke bassen van iets hogere frequenties. Probleem is wel dat ik ze tot nu toe enkel heb kunnen gebruiken in (akoestisch gezien) walgelijke ruimtes. Deze zaterdag speel ik er weer ergens mee, hopelijk deze keer niet in een betonnen kot.
De topkasten hebben een goeie volle klank (heb me wel laten overtuigen van de DYH te nemen ipv de DYS, welke ik een pak fletser vond klinken). Uiteraard kan je uit een 12" topkast geen diepe bassen verwachten, maar voor een zacht muziekje hoef je zeker geen subs aan te sleuren. De compression driver klinkt (naar mijn middelmatig getraind oor) zuiverder dan je kan verwachten in deze prijsklasse, en kan heel wat decibellekes produceren zonder schel te beginnen janken.
Waarom multiplex? Sterker, lichter, stijver qua bouw, bestand tegen vocht (plassen bier bijv.)... MDF mag dan in hifi geprefereerd zijn, multiplex biedt (vooral voor subwoofers denk ik) toch wel wat voordelen in PA-toepassingen. Waarom geen multiplex in de DYH... goeie vraag :-D !! Maar gezien de 18" kasten van de DYH al een pak duurder zijn (en mijn versterker dat vermogen toch niet kan leveren) heb ik direct naar de DYM gevraagd.
Een treffende vergelijking met een ander merk kan ik moeilijk zeggen gezien ik daar nog net ietsje te weinig ervaring voor heb. Ik ben er gerust in dat ik menig vergelijkbare DJ eraf zal spelen als het aankomt op geluidskwaliteit. Want voor JBsystems en Behringer moeten ze alvast niet onder doen, hoewel ze nog een streepje goedkoper zijn. Naast een vergelijkbare configuratie van Focal, HK, dB technologies enz zal ik vermoedelijk wel staan blozen maar goed, daarvoor tel je dan ook een veelvoud aan sollen neer (en dat heb ik nie dus...).
Ik weet uiteraard niet waarvoor je de speakers zou willen gebruiken. In mijn geval is het voor kleine feestjes/vaten/... waar je meestal installaties van ronduit erbarmelijke kwaliteit aantreft. Ikzelf heb me dan ook meermaals laten verleiden door veel duurdere merken maar als ik een beetje realistisch was moest ik toegeven dat dat lichtjes overkill zou zijn (gezien ik met deze speakers al hifi heb vergeleken met vele collega's/concurrenten, bij wijze van spreken). Maw: vergeet niet af te wegen of het allemaal wel nodig is van stinkend dure boxen te kopen. In mijn geval dus zeker niet (naar mijn opinie).
Uiteraard: als je er de centjes voor hebt, laat u vooral eens lekker gaan want per slot van rekening is het allemaal zeer fijn om het in huis te hebben, nietwaar? Als kleine wormen als ik volledig rationeel zouden handelen zou een installatie huren immers veruit de verstandigste oplossing zijn (goedkoop en je hoeft je niks aan te trekken van transport, stockage, onderhoud enz enz).
Wat zijn uw toepassingen?
Trouwens: ik heb ook staan luisteren naar de topkasten van de actieve systemen die ze in huis hebben. Er is recent nog een zwaarste versie aan toegevoegd met 12" topkasten. De bijhorende actieve subwoofers wisten me nie te overtuigen (mss ook doordat hij de bass enorm hard zat te boosten, zodat het geheel overbast was tot en met) maar die topkasten mochten er wezen (zelfs mijn broer haalde er bijna zijn bankkaart voor boven). Gelukkig zat onze remorque vol en kon hij ze dus niet meer kopen, want ze kostten een kleine 500euro. Geen monster-bedrag voor een goeie speaker, maar ook geen prikje meer ook niet he.Comment
-
Zover ik weet gebruikt Acoustic ALLEEN in de goedkoopste reeks piezo, opzich ook niet wonderbaarlijk aangezien een setje met elk dubbel 12" & driver MAAR 160 Euro kost. En dit zet Acoustic ook duidelijk netjes erbij.
De DYH serie sprak mij ook aan, en ik wil ze ook eens gaan beluisteren. Evenals de versterkers die op het eerste gezicht behoorlijk in elkaar zitten.Mit freundliche grube,
EdieComment
-
idd, die spotgoeikope kastjes gebruiken wel piëzo, maar voor 160 euro kan je niet veel muzikaals verwachten he :-D (lawaai daarentegen, dat kan geen probleem zijn).
Zelf demonstreren ze hun kasten met de digitale versterkers. Veel valt daar niet op aan te merken (toch niet tijdens die korte demo die we daar kregen) en ik kwam dan ook niet voor versterkers dus heb er verder weinig op gelet. Wat me wel opviel is dat ze een nogal luidruchtige koeling hadden, voor een digitale versterker toch (welke normaalgezien toch een pak minder koeling nodig hebben??). Maar 1500 euro voor een digitale versterker van 1000W op 8ohm is natuurlijk een prikkie (en ze nemen ook maar 1unit in in je rack!!!)
Hou ons op de hoogte van je uitstapje naar Duitsland!Comment
-
ik ben dus aan het overwegen om evt een paar grote tops aan te schaffen, huur nu veelal 4 stuks dubbel 10"/2" hoorngeladen jbl.
Maar heb ze dus steeds vaker nodig en zo nu en dan wordt dat dan al problematisch met huren. Vandaar evt zelf aanschaffen
ze zouden dubbel 18" B&C PZB 46 plus 2* CerwinVega L36PE hoorngeladen subs per kant moeten bijhouden. Ben er ook nog niet over uit om dan 4 stuks 12" tops te nemen of 2 stuks 12" hoorngeladen per kant. die directe 12" zouden dan evt gevlogen worden. Heb ook wel gekeken naar "grote merken" maar is financieel niet haalbaar en nu 2 stuks kopen en dan over een tijdje weer twee is ook geen optie aangezien je niet ieder merk met elkaar kunt gebruiken. Toen ben ik dus via ebay bij 4- Acoustic gekomen waarbij mij de kasten opvielen kwa uitstraling. maar moet maar eens een reisje wagen richting duitsland is trouwens ook niet zo heel ver.
in ieder geval bedankt.
dr. edie Ze hebben ook duurdere series zonder een piezo.JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
Comment