HK Lucas of wat anders?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tristan
    • Oct 2004
    • 121

HK Lucas of wat anders?

Ik heb een setje nodig wat:
    Klein is (voor in de koffer bak).
    Best wat Db`s (voor bruiloft doende).
    Tot 75/100 man.
    Mag wat kosten.
    En goed klinkt.

Ik ben al vaker iemand met het zelfde doel tegen gekomen, die HK Lucas 600 en Lucas 1000 setjes gebruikt, en hij is er zeer blij mee.
    Nu werk ik met 2 maal K115 van DAP met een lab3400. Maar ik wil meer kwaliteit, terwijl ik het nog wel zo compact hebt.
    1 Dus ideen???
    2 Is zo`n lucas set wat?
    tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

hoi, ik heb zojuist een catalogus (na ja promotie folder) vanuit amerika gekregen en daar staat in dat de lucas 600 150 man aan moet kunnen (maar ja, in wat voor omstandig heden?). de lucas 2000 zou 300 man aan moeten kunnen laten dit er nou 150 zijn, dan zou dit toch een leuk setje zijn? evt uitbreiden met extra subje? verder geen ervaringen mee of gehoord. Ik zelf ga binnen kort kijken voor de pro15, die uit tebreiden is met de 18s, ben benieuwd hoe dit presteerd.
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Speakertje
      • Mar 2005
      • 462

Zie net dat de versterker in de sub zit, uitbreiden gaat dus iets moeilijker denk ik?
      M.v.g. Sander

Comment

• Drive inn tnt
        • Sep 2003
        • 1082

citaat:Geplaatst door Speakertje

Zie net dat de versterker in de sub zit, uitbreiden gaat dus iets moeilijker denk ik?
        Waarom zou dit moeilijker zijn?
        Is actief kan je dus gewoon doorlussen (signaal) stuur je 1 speakon naar je top en een xlr naar de andere sub.
        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Speakertje
          • Mar 2005
          • 462

Van beide sub's dus maar een kanaal gebruiken voor je tops? Zou je in de toekomst extra tops bij kunnen plaatsen.
          M.v.g. Sander

Comment

• Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

Ja bijvoorbeeld.
            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Speakertje
              • Mar 2005
              • 462

citaat:Geplaatst door Tristan

Nu werk ik met 2 maal K115 van DAP met een lab3400.
              Labgrupen 3400 bedoel je? Waarom heb je een goeie dure versterker op twee budget kastjes hangen?

Wil je die versterker blijven gebruiken? de door jou opgegeven sets zijn allemaal actief versterkt, dan zou ik eerder richting de PRO serie gaan kijken?
              M.v.g. Sander

Comment

• Strat
                • Feb 2005
                • 125

Heb zelf een paar jaar geleden een LUCAS600 setje aangeschaft, speciaal voor de kleinere optredens. Gaat tot max. 50 man. Setje staat nu gewoon thuis, als monitor, pc-speaker en hifi-toepassingen. Live gebruik ik het niet meer. Gebruik voor zulke kleine setjes gewoon weer 4 x 802, klinkt echt stukken beter.

Comment

• Tristan
                  • Oct 2004
                  • 121

citaat:Geplaatst door Speakertje

Nu werk ik met 2 maal K115 van DAP met een lab3400.
                  Labgrupen 3400 bedoel je? Waarom heb je een goeie dure versterker op twee budget kastjes hangen?

Wil je die versterker blijven gebruiken? de door jou opgegeven sets zijn allemaal actief versterkt, dan zou ik eerder richting de PRO serie gaan kijken?
                  Die lab heb ik voor een schijntje kunnen krijgen van iemand die de waarde dus niet wist.
                  Maar ik wil kwa geluids kwaliteit gewoon beter dan k115 gedoe.
                  Het idee voor de Lucas 1000 voornamelijjk is dat het actief is en lekker simpel.
                  Maar zijn er voor mijn doel dan topjes die op m`n lab kunnen met de goede kwaliteit, en compact. Laat dan maar weten.

De lab heeft zo een ander doel dus maar je daar maar geen zorgen om.

Comment

• Speakertje
                    • Mar 2005
                    • 462

Maar zijn er voor mijn doel dan topjes die op m`n lab kunnen met de goede kwaliteit, en compact.
                    Mmm die topjes zoek ik ook nog steeds, heb zitten kijken naar electrovoice Zx4 en ga zondag kijken naar hk audio pro 15. Verschil kwa geluid weet ik nog niet, wel weet ik dat er 200 euro per kastje tussen zit.

Versterker staat voor mij wel bijna vast denk ik, crown xs1200.
                    M.v.g. Sander

Comment

• purplehaze
                      • Jul 2004
                      • 692

Tristan, zo te horen is een TSA STAR2000 set wel wat voor je.
                      Goed geluid, hoge geluidsdruk met minimale afmetingen en gewicht.
                      Dit bestaat uit 1X15" sub met dig. versterkers ingebouwd. 1000 watt rms voor sub en 2x 500 watt rms voor satelieten (127 dB continu/133dB SPLmax). Voorzien van hoogwaardige Beyma componenten.

Dit is wel van een heel andere orde dan lucas600 of 1000. Lucas2000 kan enigzins in de buurt komen.

groet ,Michel

Comment

• Tristan
                        • Oct 2004
                        • 121

citaat:Geplaatst door purplehaze

Tristan, zo te horen is een TSA STAR2000 set wel wat voor je.
                        Goed geluid, hoge geluidsdruk met minimale afmetingen en gewicht.
                        Dit bestaat uit 1X15" sub met dig. versterkers ingebouwd. 1000 watt rms voor sub en 2x 500 watt rms voor satelieten (127 dB continu/133dB SPLmax). Voorzien van hoogwaardige Beyma componenten.

Dit is wel van een heel andere orde dan lucas600 of 1000. Lucas2000 kan enigzins in de buurt komen.

groet ,Michel
                        Ziet er strak uit! Is er toevallig iemand met een setje in nederland? Wil het wel eens horen. En de prijs? gokje?

Ik heb van een zelf bouw bedrijf ....... een setje gehoord per kant dubbel 12" top klonk zeer goed en hard met ook een lab 3400, ze kunnen op stands maar zijn wel 78 kg. (F...`n zwaar dus.) (Lijkt op de hk vt-212F)
                        Nou was ik op de site van Hk verder aan het neuzen, en ik von de linear LR115 zou dat dan neit iets zijn voor m`n lab?

Maar goed nog andere ideen?

Comment

• purplehaze
                          • Jul 2004
                          • 692

Hoi Tristan,
                          zo'n TSA star2000 setje kost al snel 5600,- adviesprijs, maar aan dat bedrag is wel sleutelen.
                          Ik heb er wel een paar staan als je die wil beluisteren.
                          Maar volgens mij hink je op 2 gedachten enerzijds een superklein setje, en anderszijds stevige toppen om een fp3400 aan te hangen dat strookt niet helemaal met elkaar toch?

Groet, Michel

Comment

• Tristan
                            • Oct 2004
                            • 121

Ik ben wezen luisteren naar wat set bij de oosterburen. Als eerste hoorde ik de Hk Lucas 1000: stond er echt versteld van hoeveel dit leverde, en hoe goed het klonk. Vervolgens de Lucas 600: Leuk maar doe mij maar dan de 1000. En als laatste de Fohhn Xperience lll: lijkt meer op de Lucas 2000, maar klinkt als een Lucas 600 voornamelijk kwa volume.
                            Mijn voorlopige gedachte word dan toch de Lucas 1000 (kosten compleet met hoezen en stands etc.. €1850,- , ruim binnen budget). Nou dacht ik stiekem voor in de toekomst 2 maal deze set dus ooit een 2e bij te kopen en ik heb een grotere set wanneer nodig.
                            Dus als er niet iemand met een betere optie komt, dan ben ik toch van plan om de Lucas 1000 aan te schaffen.

@ Michel: De TSA star zou kwa budget kunnen, maar zoveel vermogen heb ik niet nodig want ik doe veel kleine discoshowtjes rond 75 man. Voor de grotere huur ik wel een ev RX set voor heel weinig. Maar ik mail je toch voor een keer luisteren.

Een slotje door modje zou mogen.

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Tristan, dit is een verstandige keuze, en je kan inderdaad later uitbreiden, dan heb je 4 topjes en kan je mooi spreiden !
                              succes ermee
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...