Windup Statieven

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bluesky
    • Jul 2002
    • 102

Windup Statieven

Hallo,

Ik ga binnenkort andere wind up statieven kopen i.v.m te zwaar worden van lichtbrug. Ik ben al een beetje opzoek geweest en heb de vmb te071 gevonden en dat lijk me wel wat.

Mijn vraag is wat zeggen jullie over deze statieven of zijn er andere statieven die er ook mogen wezen.

Alvast bedankt

Erwin
  • Bastisito
    • Sep 2004
    • 185

Keurige tiefjes. Wel wat groot (vind ik dan) maar zeer degelijk.
    Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

Paar punten van kritiek:
      - De plaats waar de kabel uit de mast komt is onlogisch, deze zit niet in het midden van de rol waardoor de kabel gaat wringen aan de buitenkant. De eerste laag die je oprolt gaat prima maar daarna begint de kabel naar rechts te trekken waardoor hij wat stroever gaat lopen en volgens mij ook wat meer slijtgevoelig is
      - De pootjes van de outriggers kun je niet onwijs ver uitdraaien. Vervelend als een locatie toch wat minder waterpas is dan verwacht, dan heb je echt wat plaatjes hout of een tegel nodig om dit te compenseren
      - Het waterpas wat erop zit slaat kant nog wal. Waar dat nou door komt snap ik ook niet, maar je kunt beter vertouwen op zo'n camping-magneet dingetje, die werken beter.
      - De volgorde waarin de verschillende mastdelen uitdraaien lijkt willekeurig te zijn. Je zou verwachten dat het dunste deel eerst gaat en dat de opvolgende delen daarop volgen. Dit is niet zo, wat wel eens wat verwarring met zich meebrengt. Of het in het heffen ook daadwerkelijk wat scheelt weet ik niet, bovenin kom je sowieso wel natuurlijk.

Verder: niks mis mee, ik weet niet of je ze nog tegen het aanbieding tarief kunt krijgen maar zeker voor dat geld zijn het prima statieven.

Comment

• Overdrive
        • Feb 2002
        • 717

Volgorde van de mastdelen uitschuiven bepaal je zelf door de beveiligingen in de juiste volgorde te ontgrendelen of mis ik nu iets...

Trouwens, wat is het gewicht wat je er op kwijt wilt. Te-71 is zoals je misschien weet tot 200kg. Oftewel 300kg veilig op je 2 statieven, misschien beetje overdreven voor een lichtbrugje voor drive-in(?)?

Andere optie is misschien de Work LW 142R, deze is tot 100kg, min lengte 1m60, max 4m05. Gewicht (toch wel belangrijk) is 28kg itt tot de 76kg van de TE-071. Oftewel, redelijk compact en toch hoog kunnen en aardig wat op kwijt.

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

of te64?

Comment

• Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

Met de te64 heb ik eigelijk meer problemen gehad dan gemak. Schoof moeilijk in en uit. Coupler er op was lastig. Dan kan je beter voor de te71 gaan die zijn wel relaxed. Wat wil je er aan gaan hangen?
            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

Nee Overdrive, de TE071 bevatten een systeem dat je vrij omhoog kunt draaien en pas bij het naar beneden komen weer moet ontgrendelen. Dat werkt dmv een soort weerhaak die de ene kan op wel langs de mast kan schuiven (omhoog dus) en de andere kant op niet. Dat systeem is verder prima overigens, geen gezeik meer met het uittrekken van de juiste pinnetjes.

Comment

• bluesky
                • Jul 2002
                • 102

heyzz,

Dank u ice voor de puntjes van het statief maar kan er wel in opmaken dat het een best redelijk statief is voor de prijsverhouding van andere staieven.

Ja ik kan ook lichtere statieven kopen maar op een gegeven moment kom je toch van die dingen tegen van hey das ook leuk en dan zit je al weer op je gewicht,

En ik denk ook van jah statief hoef niet meteen over beladen of net tegen de rand aan van het maximaal gewicht zitten. een 150 kilo is ook goed en draaien ze lekker naar boven.'' is mijn gedachte dan ''

Bedankt

Erwin

Comment

Working...