Nexo ls500 op c-mark mr2650

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rekal
    • Jul 2003
    • 62

Nexo ls500 op c-mark mr2650

Hallo jullie.
    vandaag zijn mijn copy nexo ls500 kastes binnen gekomen die overigens wel met orginele nexo driver equipt is en fatsoenlijke kast ( net een echte dus ).

Maargoed nu merk ik dat als ik er een C-mark mr2650 op zet 2x650w 8ohm rms dat deze kastjes erg vreemd klinken.
    lijkt wel alsof de speaker vervormt ( heel raar ).
    Nu kan dit liggen aan een te zwakke voeding in de C-mark amp ?
    uiteraard clip ik niet en speel ongeveer half vermogen en dan begin ik een "raar" geluid te horen. lijkt wel alsof hij werkelijk te veel vermogen krijgt terwijl hij er pas 300/400w rms op zit.'
    iemand sugesties ?
    ik ga vrijdag op een feest een V4000 amp erop hangen ter test.
    die zou toch iets degelijker moeten zijn.

oja het is gecrost op 90Hz dus dat zou ook goed moeten zitten en ik begin vanaf 30Hz ( incl low cut ).
    ook zijn de signalen naar de versterkerrack verder goed ( niet overstuurt ofzo ) ,dus het ligt echt aan de amp/ls500 combo zeg maar.
    Waarom niet ?
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

Hoe weet je dat ie pas 300-400 Watt krijgt???

30 Hz is best laag, maar zou geen probleem zijn moeten. Misschien de +/- omgedraaid zitten? Met die ampjes zijn in principe niks mis..
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• MMD
      • Feb 2005
      • 53

Check de specs eens.

Heb je het "klappen van de konus" al gehoord?
      Low cut mag wat hoger lijkt mij. Zo`n 40 Hz. denk ik zo, even uitproberen.
      Als je alleen 30 en 50 Hz. low cut kunt kiezen zou ik zeker voor 50 Hz. gaan.

[edit] Quote uit pdf: "Use without a properly connected Controller will result in poor sound quality and may damage the components."
      Een LSM zou dus niet verkeerd zijn. [edit]
      Groet André

Comment

• rekal
        • Jul 2003
        • 62

Ik ben er uit !
        het was door de speakerschuim die aangebracht was op het rechter roostertje.

hierdoor ontstonden er een zuizingen mss zelfs drukverchil en daardoor kwam het slechte geluid.

Ik zweer het je als ik zeg dat de kast nu door dat stomme schuimpje 2 keer zo goed klinkt als voorheen.

les : zet geen schuimpje voor het roostertje ( ook al is dit mooier ) voor een ls500
        Waarom niet ?

Comment

Working...