Behringer dx 1000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vervallen

Behringer dx 1000

Ik heb altijd gehoord dat Behringer als geen ander kan kopieëren.

Niet geheel verkeerd "beter goed gekopieërd, dan slecht uitgevonden."

Nu ben ik heel benieuwd of dit ook zo is met deze mixer. Je ziet hem heel veel terug bij veel drive-in shows. Kleine en grotere bedrijven zijn er erg tevreden mee. Maar daar gaat het mij niet om!

Ik zou graag willen weten puur uit interesse, waar is deze mixer een kopie van. Dus merk en type.
  • Vervallen

owja even een fototje, voor degene die hem niet kennen.

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Je foto is erg groot, ik denk dat vrijwel iedereen (zeker de drive-in mensen) de DX-1000 toch wel kennen.
      Voor zover ik weet is het nergens een kopie van.
      Overigens, zoek eens het verschil op tussen de ''nieuwe'' en de ''oude'' serie.
      Je zult zien dat over de nieuwe serie veel en veel meer klachten zijn.
      Op zich ook niet zo verwonderlijk als je het prijsverschil tussen de laatste en de eerste versie ziet.
      We're ready to party, are you?

Comment

• Vervallen

foutje van de foto. IS aangepast

Comment

• Vervallen

hoe kan je het verschil tussen de oude en nieuwe zien?

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Dat zie je niet zo op het blote oog, als je even de zoekfunctie gebruikt kun je vast wat vinden.
            Anders weet google er ook wel het een en ander over.
            Zo uit mijn hoofd weet ik niets anders (wat zelf te controleren valt) dan dat je het type nr. op de faders kan controleren.
            We're ready to party, are you?

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Bij Space hebben we o.a. de DX-1000 staan. Op zich wel een grappig ding: lange faders voor allround werk, dubbele masterfader (op zich niet zo heel erg nodig) en genoeg in-/uitgangen.
              Alleen ik zit altijd behoorlijk met de cue-functies te rotzooien, vind ik nooit zo prettig werken op dat ding. De EQ haalt de tonen niet zo heel ver weg. Ennn... Het is en blijft Behringer, dus niet oneindig roadproof.

Best wat voordelen, helaas ook een aantal minpunten. Persoonlijk zou ik toch liever naar een iets degelijkere mixer kijken.

Comment

• Vervallen

dat was niet helemaal mijn vraag. WIj hebben hem zelf ook. Ik denk nu een jaar of twee (dus de goedkope versie)Nog nooit problemen mee gehad en hij gaat toch echt elk feest mee. Hij is zelfs een keer (wel in flightcase) van 2 hoog latenm vallen door een hulpzame medewerkers. De cd spelers kapot, maar de mixer had niks.

Comment

• HR Soundproductions
                  • Oct 2005
                  • 650

Draai zelf ongeveer 1,5 jaar met de DX-1000 en ben er zeer tevreden over. Heeft overigens ook wat minpunten ( eq-range is beperkt, voice over werkt niet echt lekker etc. )maar heeft in mijn ogen, voor drive in show gebruik, ook heel veel voordelen. Veel (stereo) kanelen, 2x mic, flexibel te gebruiken cross-fader, veel uitgangen. En natuurlijk, last but certainly not least, een prettige prijs ! Ik neem het voor lief dat het natuurlijk minder kwaliteit is dan een dateq LPM of apollo.Meest belangrijke voor mij; Ik vind het een prettig mengpaneel om mee te werken. En dat is ook wat waard.

M.vr.gr.
                  HR Soundproductions

Comment

• Rule
                    • Jan 2002
                    • 16

Ik weet niet of dit al eerder ter sprake is gekomen, maar ik was op zoek naar de prijs van de DX1000, maar kan hem nergens meer vinden in de webshops. Is dit mengpaneel nog leverbaar?

De situatie is namelijk zo dat ik een DX1000 in mijn bezit heb, maar daar is afgelopen zaterdag een volledig glas bier overheen gegaan. Ik heb nog niet bekeken wat er nog van te maken is, maar ik ben toch alvast aan het informeren naar een vervangende unit.

Kan iemand mij hiermee erder helpen?

Comment

• pilot
                      • Nov 2003
                      • 267

En daar zie je het verschil met een dateq,onlangs bij mij ook een glas bier erin niks aan de hand (veel geluk gehad).Heb ook behrigers gehad de eerste kostte een 1100 gulden geloof ik de tweede kort erna een 700 gulden en nu ik weet het niet precies maar een 269 euri ofzo?Toch geen verkeerde mixer maar je moet niet vergelijken met een dateq
                      master-qsc en de rest

Comment

• dj full effect
                        • May 2006
                        • 35

daar is de prijs ook wel naar... ik heb zelf de djx 700 van behringer.. en ik snap eigenlijk dat negatieve gedoe nooit zo.. je betaald er naar..:-)

nieuwe dj 1000 is rond de 310 euro...
                        full effect, just party!

Comment

Working...