W-bins

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vervallen

W-bins

Ik heb de zoekfunctie gebruitk (en meteen weer wat geleerd), maar kon het antwoord op mijn vraag niet vinden. WIj draaien met een set waarvan de subs bestaan uit 4 w-bins. Nu wil ik graag kleiner. Dus kleinere kasten maar wel het bereik en het vermogen. Nu zat ik aan de earthquake van Cerwin Vega te denken. Is dit eengoede conclutie. Of hebben jullie een ander idee.

Een budget is moeilijk aan te geven Maar ik zit te denken aan 5000 euro. Mag ook tweedehands zijn. (Dan kun je gewoon een wat beter merk voor die prijs krijgen)

Iemand een idee? HEt moet dus wel iets van een hoorn zijn.

De rest van deze set bestaat uit 4 hoorngeladen SA midkasten (12")en 4 horens van peavey in een aparte kast.
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

een earthquake is heel wat anders dan een w-bin hoor ! Ik denk dat je met 4 earthquakies meer laag hebt als met 4 w-bins

Een indicatie is voor de earthquake junior bij 4 stuks is een budget van 2495,00 en een set van 4 Afterburners is 3566,00 dus dat budget heb je als je er geen versterkers bij hoeft te kopen !

Je zult zeker MEER laag hebben als je 4 w-bins !

Comment

• Vervallen

dieprijzen vallen inderdaad mee, maar jehebt het over een junior. Is er ook groter? En draagt een earthquake net zo ver als een w-bin?

Ik ga ze aansturen met een pt 2400 van carver

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

De Junior is de kleinste uit de serie ( ze hebben er 3 ) maar de er is weinig verschil tussen de eerste 2 ( junior en eartquake )
        Je hebt de

Junior Earthquake : deze is 500W 8ohm 106DB en bereik van 35-300hz en heeft een 3" voicecoil.

De Eartquake is 500W 8ohm 106DB en bereik van 30-300hz en heeft ook een 3" voicecoil.

Heb deze 2 gehoord en er is weinig verschil alleen de prijs !

Dan heb je nog de Afterburner deze is 750W 8ohm 108db en heeft een bereik van 30-300hz

Het verschil is enorm groot tegenover de andere 2 !!!!

Je kunt me ook prive mailen voor meer info ! anders wordt het hiet zo'n chat topic !!!!

Comment

• test12
          • Jan 2003
          • 901

citaat:Geplaatst door J.S. Coolen

dieprijzen vallen inderdaad mee, maar jehebt het over een junior. Is er ook groter? En draagt een earthquake net zo ver als een w-bin?

Ik ga ze aansturen met een pt 2400 van carver
          Een 2 x 18" W bin zal wat betreft dragen van geluid vergelijkbaar kunnen presteren.
          Bij bepaling van verzwakking van het geluid op afstand gaan men uit van een puntbron. Dit is een virtueel punt dat achter het speakerfront ligt. Hoe verder deze achter het speakerfront ligt des te beter de speaker draagt.
          De afstand van dit virtueel punt tot het speaker front is mede bepaald door de opp. van de bron en bij hoorns ook nog eens de hoorn lengte.
          Praktisch gezien zal de hoornlengte van een earthquake ongeveer 2 keer zo lang zijn dan van een W bin. Een W bin met dubbele 18” zou wat het dragen van geluid dus vergelijkbaar kunnen zijn.

gr. Herman

Comment

• Vervallen

zo dat gaat mij een beetje tever. Ben maar een simpele man. Dus ook jouw advies is gewoon de earthquake nemen. Het gaat om grote zalen.

Is dit in een schema/tekening uit te tekenen. Misschien dat ik het dan beter begrijp.

Comment

• test12
              • Jan 2003
              • 901

Samengevat:
              Als je veel dB's wilt voor je vermogen in watt's en euro's dan zijn de Earthquake's beslist geen verkeerde keuze.

gr. Herman

Comment

• Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

denk ook dat een earthquake meer geeft als jouw 2 w-bins maar dat is een gok !

Heb een w-bin gehoord en een enkele earthquake en er zit veel verswchil in zi vind ik die CVC dieper klinken.

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

citaat:Geplaatst door mephisto

denk ook dat een earthquake meer geeft als jouw 2 w-bins maar dat is een gok !

Heb een w-bin gehoord en een enkele earthquake en er zit veel verswchil in zi vind ik die CVC dieper klinken.

Een W-Bin is vooral "pok pok" geluid, heb ze zelf gehad voor carnaval (waar diepgang zowieso niet belangrijk is..) maar het geluid ging mij snel vervelen. Onder de 70 Hz houd het bij de meeste W-Bin's wel een beetje op (ligt eraan hoeveel je per kant neerzet..).

Vergeleken met de huidige Punisher's een enorme stap vooruit.
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

hee vandaag ff wat earthquakies ( 2x afterburner en 2x earthquake )getest.

heb ze getest 2 aan 2 en een stack van elke type 1

Moet zeggen dat 2 afterburners bij elkaar veel druk verplaatsen en erg laag gaan !

Twee Eartquakies samen gaat ook lekker hoor maar de Afterburners gaan toch een stuk luider dat is echt hoorbaar vooral op laag volume pompt hij er meer uit !

Dit angestuurd met een Alto M2400 op 4ohm 750W en dat werkte op zich prima !

Zelfs een testje gedaan met 3 CV's op een kanaal en dat ging ook prima !

Heb niet lang kunnen testen omdat de omgeving het niet erg leuk vonden .........

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

citaat:Geplaatst door mephisto
                      Heb niet lang kunnen testen omdat de omgeving het niet erg leuk vonden .........
                      Ook dat probleem?
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

tja ondanks het lage vermogen op deze kasten trilden de dakpannen letterlijk van de daken !

WOW !!!! niet normaal hoor ! En er voor staan is ook niet een aanrader !

Had ff een test cd gepakt die extra getuned is op het sublaag !!!!

Je weet wel voor die wedstrijden met boomcars ......

LEKKER HOOR !

Comment

• Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

Hier 't zelfde

Heel soms, voor enkele seconden de schuif even flink omhoog, en dan flink zakken.. Problemen voorkom ik liever.
                          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Banned
                            Banned
                            • Dec 2003
                            • 951

eigenlijk asosiaal hoor wat daar van af komt !

Veel mensen kraken deze kasten af omdat het tegen zou vallen ( ? )

Ik vraag me af of ze wel een Cerwin Vega gehoord hebben.

Je moet ze in iedergeval niet te hoog laten doorlopen ! Ik kan nu niet lager dan 80hz maar ik denk dat het nog lager kan en dan meer power erop dat ze dan nog lekkerder gaan klinken !

Voor zijn geld zijn deze kasten ZEKER zijn geld waard !

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

ik cross mn L36 PE's ook op ongeveer 80 hz. en dat gaat zeer goed. Hoger kan wel maar gaan ze al snel rommelig klinken. Maar die kasten gaan inderdaad erg lekker!! En ik denk inderdaad dat er veel mensen niet weten wat Cerwin Vega eigenlijk is. Want zij hebben al veel jaren de kasten in hun programma die en heel laag gaan en verschrikkelijk hard met niet abnormaal veel versterker vermogen.
                              Ik heb wel een voordeeel tegen over jullie, heb hier in de achterhoek wel de ruimte en mogelijkheid om alles los te trekken. Tot de pannen idd van het dak beginnen te komen!

het zijn erg goede kasten, zeker voor het geld
                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...