Zijn er wel Kleine shows?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Kleine showtjes draaien is op zich altijd wel geinig, probleem is echter dat het in verhouding vrij duur is voor de klant.

ik stuur altijd minimaal 2 man naar een showtje omdat je met laden, lossen en op/afbreken een handje nodig hebt.

6 meter truss op statieven tillen is een klotebaan in je remy, waar of niet??

dus 2 man werkuren. is prijzig, maar de sfeer is er (bijna) altijd prettig, en sociale controle hoog waardoor er niet zo snel een relletje zal uitbreken. het blijft gezellig en mensen kennen elkaar. maar muziekkeuze is moeilijker, en je moet er een goede Dj opzetten om het naar wens van de klant te laten verlopen.

foto's hiervan zijn niet echt boeiend, standaard, en niet echt iets waarover een discussie gestart hoeft te worden.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Max
      • Feb 2003
      • 680

Ook hier worden zowel kleine- als grote feesten gedaan. Persoonlijk vindt ik beide wel wat hebben. Laatste tijd redelijk wat Bruiloften verzorgd (<100 man) en waneer de klant dan naar je toekomt met een opmerking als "je voelt het publiek fijnloos aan", dan vindt ik dat toch weer en leuk compliment. Mooie is ook dat deze showtjes binnen een mum van tijd staan en toch vaak simpel maar erg netjes eruit zien.

Maar op zijn tijd is het ook leuk om grote shows (bijvoorbeeld Schoolfeesten) doet, zodat je pas écht kunt laten zien wat je in je mars hebt. Grote shows vergen uiteraard wel meer voorbereiding en dus ook meer stress op, maargoed; dat heeft deels ook te maken met de persoonlijke ervaring.

Comment

• arie
        • Feb 2003
        • 550

Wij doen steeds meer grotere dingen, wil eingelijk niet meer onder de 200man weg (als ze dat willen huren ze maar een set en een andere dj).je moet denk ik wel realisties blijven, het schijnt zo te zijn dat je met onze grootte set 4500man van geluid kunt voorzien, dit halen we natuurlijk nooit, simpel weg omdat dat soort grootte dingen wel bij bedrijven en mensen neer wordt gelegd die hele dagen in dit vak zitten en niet aan een stel gekken die het leuk vinden om met geluid en licht bezig zijn, en toevallig zo gek zijn om een idioot grote set te kopen.We gaan waarschijnlijk met Pasen een tent doen waar 2000man+ in kan en dat is ook gelijk het grootste wat ik wil doen, de rest mogen de (profs doen).Wil trouwens ook niet teveel in het vaarwater komen van dat soort jongens, hun moeten hun brood er mee verdienen en ik doe het voor de hobby er bij.Iedereen zijn vak.Groeten Arjan

Comment

• T-Nuzz
          • Dec 2002
          • 274

citaat:Ik denk dat kleine klussen ook minder en minder voorkomen
          Met name ook omdat in iedere vrienden / familiekring ook wel iemand is met een Skytec 10" setje en een computer vol mp3-tjes
          Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• sd_2
            • Dec 2005
            • 134

Mijn mening:

Kleine klusje kunnen inderdaad net zo leuk of leuker zijn dan grote klussen. Omdat het allemaal wat persoonlijker is en omdat de hele klus wat "relaxer" gaat met vervoer, bouwen en breken, enz...

Maar de grote klussen zijn af en toe weer leuker omdat er leukere acts komen en omdat er meer en meestal ook betere apparatuur aanwezig is en je hier dus je creativiteit in licht en geluid los kan laten en er echt iets moois van kan maken.

Beetje afwisseling vind ik dus de beste oplossing

Mzzl, Dennis

Comment

• hokkie
              • Oct 2005
              • 15

Originally posted by sd_2
              Mijn mening:

Kleine klusje kunnen inderdaad net zo leuk of leuker zijn dan grote klussen. Omdat het allemaal wat persoonlijker is en omdat de hele klus wat "relaxer" gaat met vervoer, bouwen en breken, enz...

Maar de grote klussen zijn af en toe weer leuker omdat er leukere acts komen en omdat er meer en meestal ook betere apparatuur aanwezig is en je hier dus je creativiteit in licht en geluid los kan laten en er echt iets moois van kan maken.

Beetje afwisseling vind ik dus de beste oplossing

Mzzl, Dennis
              Hier sluit ik mij bij aan
              Zou degene met die fiep de zaal wille verlaten

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 650

Er is al veel gezegd over kleine en grote shows. Ik draai zelf voornamelijk bruiloften en partijen varierend in grootte van 70 - 250 man. Deze voorzie ik dan ook van eigen geluid.Ik vind dit nog steeds het leukst om te doen. Dit is voortgekomen vanuit hobby en zou beschouw ik het ook nog steeds ( ondanks dat ik ingeschreven ben bij de KvK ), hoewel het allemaal er steeds beter uit begint te zien en te klinken.

Ikzelf heb wel eens geholpen bij grotere shows en moet zeggen dat, vanuit technisch oogpunt, ik hiervan veel meer opsteek. Denk hierbij aan gast acts, meerdere zangers. Dit vraagt toch wel om technische flexibiliteit en improvisatie vermogen. Tevens werk je met meerdere "techneuten" en kun je soms in 15 minuten praten over ervaringen veel meer kennis verwerven als met heel wat keren in je eentje draaien.

Comment

Working...