Wie heeft ervaring met DAP RS-215?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hans333
    • Dec 2005
    • 6

Wie heeft ervaring met DAP RS-215?

Wij overwegen om uit de proffessionele serie van Dap de Rs-215 als top aan te schaffen en de Rs-218b als bas kasten aan te schaffen aangestuurd met crossover en de paladium serie versterkers van Dap.
    Wie heeft deze speakers al eens mogen beluisteren en kan daar een oordeel over geven?
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

Hans,

Ik heb deze kasten gehoord een vond ze heel goed ( en retestrak )klinken. Nu is dat relatief want dit is mijn mening en die is hardstikke subjectief natuurlijk.
    Ik heb zelf van DAP de advantage serie ( ook PRO ) de 2x A-215 ( 600Wrms )en 2xA-18b ( 500 Wrms ) en ben hier erg tevreden over. Als ik naar de vermogens kijk en de kastbestukking denk ik ook dat dezelfde luidsprekers zijn gebruikt door DAP, alleen voor de RS-218b zijn dan 2 speakers gebruikt t.o.v. de A-18b maar 1 speaker, maar dus verder identiek. Ik gebruik deze set-up als FOH opstelling in een wat grotere zaal ( denk dan tot 250 man ) of als ik buiten sta. Ik weet, en dat zou ik zeker in de overweging meenemen, dat een aantal die-hards hun neus ophalen voor DAP. Sterker nog, ik heb het aan de stok gehad met een band in de voorbespreking, deze wilde niet over deze DAP's spelen omdat dat "speelgoedspul" was. Ik heb toen op de voorkant een EV-logo geplakt ( normaal zou ik dit niet doen, maar je moet toch wat..voor de nieusgierigen onder ons de A_215 lijkt als twee druppels op de EV-T252 en de A18b op de EV-T18.) Aan het eind van de soundcheck kwamen die mannen naar me toe en vertelden dat ze heel blij waren dat ik voor EV had gekozen en niet voor die DAP's want dit klonk stukken beter.... Goed, "I rest my case" zullen we maar zeggen. Er zijn veel mensen die met hun ogen luisteren niet met hun oren.
    Ik denk dat DAP , voor het geld, heel goed spul levert en dat ze er goede en minder goede series tussen hebben zitten. Wat mij betreft is de RS-215 en RS-218b prima spul voor drive-in show gebruik en kun je een redelijk grote groep van kwalitatief goed geluid voorzien.Echter DAP blijft gestigmatiseerd door hun budget uitstraling

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

M.vr.gr.
    Ronald Hartog
    HR Soundproductions

Comment

• Hans333
      • Dec 2005
      • 6

Dat klopt, onze adviseur zit al 35jaar in het vak als muzikant maar blijft erg bij zijn eigen merken. Bij elke vergelijking met Dap wordt meteen de series genoemd waar Dap ooit mee begon, toch heb ik het gevoel dat Dap in de loop der jaren heeft geleerd van zijn fouten en natuurlijk weten wij allemaal dat je Dap niet kunt vergelijken met grote namen.
      Maar daar is de prijs ook naar, alhoewel ik mij afvraag of je ook niet voor het merk betaald net als Philips en Aristona alleen de verpakking is anders.Een ander filter doet trouwens ook wonderen in een speaker

Comment

• Stijn Vanstiphout
        • Oct 2000
        • 1160

DAP heeft geleerd van zijn fouten? Ik denk denk DAP geen fouten heeft gemaakt. Als ze die eerste (goedkope) producten niet hadden uitgebracht, was er nu niet zo'n dikke catalogus!
        Volgens velen noemt men dat marktstrategie

mvg,
        Stijn Vanstiphout,
        LVL Multimedia
        België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• Hans333
          • Dec 2005
          • 6

Ik bedoelde geen grote fouten maar om even een voorbeeld te geven. Wij beschikken over een 100 volt systeem van Dap, in het begin hadden wij hier wat problemen mee dus het spul weer naar de maker, nadat de soldeerpunten bij langs gelopen waren was het probleem over.

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1067

tja ik vind er ook een groot verschil in zitten op welke manier je apparatuur gebruikt...is het voor hobby dan is dap en highlite zeer ok.....maar ben je een proffesioneel bedrijf waarbij je spullen aan veel meer eisen horen te voldoen zou ik zeker voor andere merken kiezen.

verder heb ik de serie is bekeken en de prijs is zeker niet te veel voor wat ze leveren, wel vind ik het loeiers van kasten als ik de afmetingen zo zie....vind het toch wel belangrijk dat spullen handelbaar & compact zijn, deze speakers een keertje opbouwen in je eendje is er niet echt bij.....

Comment

• Bastisito
              • Sep 2004
              • 185

In tegenstelling met wat er door anderen beweerd wordt in dit topic ben ik totaal niet onder de indruk van de DAP RS serie.

Bij 'normaal' volume vind ik het geluid al niet echt lekker, maar als je het volume opendraait wordt het (zeker in het laaggebied) een grote chaos. Wat mij betreft is deze set een absolute 'no go'.
              Wil je het toch bij DAP houden, zou ik zeker eens kijken naar de combi AX-12 en AX-15b. Dit is één van de set's van DAP die wel erg acceptabel klinkt. Oké, natuurlijk nog geen toppositie in de markt, maar voor het geld alleraardigst.

Wil je echt kwalitatief goed geluid, zul je dieper in je buidel moeten tasten.
              Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

Ikzelf ben nu bezig met het bijmekaar brengen van een behoorlijk FOH. Dit voornamelijk met DBX A&H Alesis Crest. Behalfe de speakers...

Ik zal bij DAP blijven. En dit is een bewuste keus[]

Ik heb de HK prr en Dap AX naast mekaar gehad ( dap is de kloon van hk prr ) en ik vindt om eerlijk te zijn de dap beter klinken ( uitgaande van de 15" bassen van deze series ) de HK heeft wel s waar meer druk, en gaat een beetje harder. Maar dit vindt ik het prijsverschil ( 200euro? ) niet waard.

Daarom zullen hier binnenkort 4 AX15b's staan, met de AX10 ( ook 4stuks ) als toppen.

Toppen op 1x Alesis Matica 900
                bassen op 2x Crest CPX-1500 ( of waarscheinlijker 1x Crest CA-6 )
                lala..

Comment

• Hans333
                  • Dec 2005
                  • 6

Ik lees wederom de term dieper in de buidel moeten tasten, daarvoor moet je ook wel omzet hebben en die heb je bij ons niet. Als ik kijk dat een drive in met lasershow en trussystemen en ook nog eens bekende dj zo'n €400,- krijgt en je rekent daar je omzetbelasting af en je originele cd's blijft er niet veel over om te investeren.Hier praat ik al over een van de bekenste en grotere drive in uit onze regio.
                  Natuurlijk zijn er ook grote proffessionele drive in maar die doen geen bruiloften of verjaardagen zoals wij.

Comment

• Dr. Edie
                    • May 2003
                    • 671

De meeste show's zullen eenmaal meer investeren blijven dan winst maken denk ik..

Zelf ook best tevreden toen ik de AX set hoorde, maar verwacht gewoon niet teveel ervan, vooral in grote zalen of openlucht gaat de bassweergave snel verloren.
                    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

@ Hans:

Het is inderdaad een beetje kale-sjmaal (zoals wij Limbo's dat wel eens zeggen) in het Noorden. Heb je al eens geprobeerd bij de oosterburen voet aan de grond te krijgen? Daar is meestal zeker geld te verdienen, mits goed aangepakt.

Wat DAP en andere budget merken betreft heb ik denk ik voor jou weinig nuttigs mede te delen, dus dat doe ik dan ook niet. Hopelijk heb je wel iets aan mijn (hopelijk bruikbare) tip.

Succes ermee!
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Hans333
                        • Dec 2005
                        • 6

Bedankt berolios voor de tip hier zal zeker serieus naar gekeken worden.

Comment

Working...