2 sets op carnavalswagen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj wes4
    • Jan 2006
    • 35

2 sets op carnavalswagen

Hallo hier even een vraagje,

Op welke manier kan ik het beste deze 2 sets op een carnavalswagen bouwen zodat ik het meeste rendement heb en het mooiste geluid?

het gaat om deze 2 sets:

Stage Accompany:

2 4518S-W-Bin 1 x 18" sub
    2 44537S-topkast 1 x 15" mid en 2" hoorn
    dit allemaal stereo 3 weg uitgefilterd, en aangestuurd met:
    chevin research quad 6 versterker voor bas en mid
    en een JBL 6260 versterker voor de hoge tonen
    behringer x-over cx3400pro

Renkus Heinz:

2 DR 18 baskasten met 2 x 18" sub
    2 15" baskasten met 2 x 15" sub
    4 topkasten met elk 2 x 15" mid en 3" hoorn

dit stereo 3 weg aangestuurd met:
    2 X22 processors voor de toppen
    1 X-1L prcessor voor de bas
    6 x P1500 versterker
    2 yamaha eq's 2 x 31 bands

wil deze sets bij elkaar plaatsen op 1 wagen, zit alleen met probleem dat w bins hoorn geladen zijn en de RH set frontloaded is. hoe kan ik dit het beste doen met fase verschillen etc?

hoor ook graag wat reacties over de sets zelf,

groetjes Wes
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

Iedereen zal het anders doen, ik zit met het probleem op de wagens vaak dat ik alles een beetje verstoppen moet, en er bij het bouwen vaak weinig rekening gehouden word met plaatsen waar de speakers moeten komen..

Je zou de frontloaded set aan de zijkanten van de wagen doen kunnen, of voorop de wagen richting jullie (zodat op de wagen ook voldoende muziek is..) en de hoorngeladen achterop. Het liefst maak ik achterop een stack van het geluid, zo behaal je meer rendement en voor de mensen die (eventueel) erachter lopen hebben genoeg muziek

En anders op elke hoek een stack (bass-top) plaatsen..
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• dj wes4
      • Jan 2006
      • 35

hoe het op de wage komt is opzich nog niet zon probleem, t is toch een wagen met als hoofddoel veel en voornamelijk goed geluid.
      zit alleen met het probleem hoe ik t met de fase doe, en wie daar tips voor heeft, dit omdat de stage accompany set voornamelijk hoorn geladen is en de Renkus Heinz set voornamelijk front loaded is.

grtz dj Wes

Comment

Working...