Rookmachine in de truss yes or no?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pinda-DJ's.nl
    • Mar 2006
    • 2

Rookmachine in de truss yes or no?!

Hey wij zijn drive in show: Pinda-DJ's.nl..(aan de site wordt nog gewerkt)..en nu hadden we gisteren een feestje..en een van mijn collega dj's had de rookmachine in de truss gehangen..ik vertelde hem dat hij dit misschien beter niet kon doen..staat niet zo mooi..wat vinden jullie ervan..? hij had er toch de hele avond gehangen...wel leuke effecten met de rook in de truss..maar ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken..

Pinda-DJ's.nl
  • deloitte
    • Sep 2005
    • 135

zou ik niet doen sommige rookdozen willen nog wel eens lekken waardoor en soms gloeiend hete drukkels naar beneden kunnen vallen...
    ik zou je rookmachine gewoon op de grondzetten met een goeie blower er voor, dat werkt het beste..
    gr bram
    voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

Inderdaad, dat durven rookmachines wel eens doen. Het moet daarom zelfs niet zo'n goedkoop ding zijn hoor. Mijn Jem Pro 2000 durft af en toe ook eens enkele druipels de spuiten, maar nooit veel. Toch blijft het iets gevaarlijk. Je wilt namelijk niet je publiek ff te brandmerken met wat kokende olie hé ;-)

Laat maar lekker op de grond die rokers, met of zonder blower.

Een duidelijke NO van deze kant uit...
      Last edited by driesmees; 11-03-06, 16:29.
      [CENTER] [/CENTER]

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

Ik weet niet wat voor rookmachine je hebt, maar het idd altijd beter je roker op de grond te laten.

Ik heb al meerdere malen rookmachines gezien, die spontaan vloeistof spoten ipv rook. (Toch 2 maal al een Martin Magnum Pro 2000.)

Comment

• arie
          • Feb 2003
          • 550

als je machine vloeistof spuit ipv rook licht dit 9 van de 10 keer aan het element dat niet warm wordt of niet warm genoeg, fatzoenlijke rookmachines zoals look en dergelijke hebben hier geen last van.groeten Arjan

Comment

• Pinda-DJ's.nl
            • Mar 2006
            • 2

Yo jongens..bedankt voor jullie adviezen wat betreft het ophangen van rook in de truss..Wij zullen het niet meer doen!
            Pinda-Dj's.nl

Comment

• DJ.T
              • Nov 2002
              • 1502

Originally posted by arie
              als je machine vloeistof spuit ipv rook licht dit 9 van de 10 keer aan het element dat niet warm wordt of niet warm genoeg, fatzoenlijke rookmachines zoals look en dergelijke hebben hier geen last van.groeten Arjan
              Link om te zeggen dat bepaalde machines er geen last van hebben.
              Omdat het risico altijd (!!) aanwezig is dat het gebeurd en je wel met kokend hete vloeistof te maken hebt, zou ik het gewoon niet doen.
              Misschien is er bij het vervoer wel iets kapot gegaan in de machine, en dan???
              Het is het gewoon niet waard.
              We're ready to party, are you?

Comment

• arie
                • Feb 2003
                • 550

als en machine vloeistof spuit ipv rook betekend dit dat het element niet warm wordt en dus krijg je er gewoon koude vloeistof uit, niet echt gevaarlijk dus.wel kan het zo zijn dat een element niet warm genoeg is en dus niet alle vloeistof om zet in rook, danb kan het wel zo zijn dat die warme vleoistof lekt.groeten arjan

Comment

• mac tecson
                  • Feb 2006
                  • 348

Het risico van lekken zou ik niet nemen. Ookal is ie warm genoeg en lijkt hij goed te werken. het is zomaar gebeurt en dan heeft de verantwoordelijke persoon een probleem

Comment

• test12
                    • Jan 2003
                    • 901

Als je de rook machine wilt hangen is dit wel een hele fraaie op de vloer is hij ook wel aardig.

gr. Herman

Comment

• Kilian
                      • Dec 2005
                      • 179

Als, blijvoorbeeld, een magnum pro niet gemaakt zou zijn om te hangen, waarom bied het ontwerp van de machine dan wel de mogelijkheid toe om dat te doen?

Wat staat er over in de handleiding van je rookdoos?

Comment

• DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

Originally posted by Kilian
                        Als, blijvoorbeeld, een magnum pro niet gemaakt zou zijn om te hangen, waarom bied het ontwerp van de machine dan wel de mogelijkheid toe om dat te doen?

Wat staat er over in de handleiding van je rookdoos?
                        Het gaat er om dat de mogelijkheid altijd bestaat dat er enkele hete druppels uit je rookmachine komen.
                        Heb jij die dan liever in je gezicht of over je benen??? Juist..
                        Bij het gebruik van een ophangbeugel kan ik overigens meerdere redenen bedenken hoor.
                        Wat dacht je van buiten onder een podium ophangen, omdat je hem anders onder het podium in de modder moet zetten??
                        We're ready to party, are you?

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

Mensen....

Een rookmachine ophangen kan best!

Jullie hebben helemaal gelijk als je zegt: risico op hete druppels.

Zaak is het dan ook de machine te hangen daar waar geen mensen onder de machine kunnen komen.

Zullen we in deze discussie geen herhaling van zetten plaatsen? alvast dank.
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...